ران جرمی، ستاره سابق فیلم های پورن، برای محاکمه به اتهام تجاوز جنسی ناتوان اعلام شد

جرمی 69 ساله بعداً به بیش از 30 مورد تجاوز جنسی ناشی از اتهامات مطرح شده توسط 20 زن متهم شد و برخی از جنایات ادعایی وی به دهه 1990 بازمی گردد. اما هفته‌ها قبل از شروع محاکمه جرمی در سال گذشته، وکیل مدافع او، استوارت گلدفارب، وارد دادگاه لس‌آنجلس شد و گفت که موکلش او را نمی‌شناسد.

جرمی – که نام قانونی او رونالد هایت است – برای اولین بار در ژوئن 2020 به تجاوز به چهار زن که در کافه ها و کلوپ های هالیوود غربی ملاقات کرده بود متهم شد. پرونده علیه جرمی به سرعت بالا رفت، زیرا ده‌ها زن مطرح کردند و ادعا کردند که پادشاه سابق پورن چندین دهه در مهمانی‌ها، همایش‌های فیلم بزرگسالان یا سر صحنه فیلم‌ها از زنان سوء استفاده کرده است.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

ریزلینگ گفت: «اگرچه وکیل او نگرانی هایی را درباره رو به زوال استعدادهای او ابراز کرد، اما بر اساس مصاحبه هایی که با او انجام دادیم، از جمله دلایل دیگر، ما معتقد بودیم که او در زمان تشکیل پرونده دارای صلاحیت است. ما هیچ سابقه ای در زمان تشکیل پرونده نداشتیم که نشان دهد او مبتلا به زوال عقل است.»

به گفته دادستان لس آنجلس در ایمیلی که روزنامه تایمز دریافت کرده است، ران جرمی، ستاره سابق فیلم های بزرگسالان، از “زوال عقل شدید” رنج می برد و برای محاکمه به اتهامات متعدد تجاوز در اواخر این ماه ناتوان اعلام خواهد شد.

گرگ ریسلینگ، سخنگوی دفتر دادستان منطقه، گفت که دادستان ها در زمان طرح اتهام از شدت بیماری جرمی بی اطلاع بودند.

جرمی پس از اعلام بی کفایتی، احتمالاً در یک بیمارستان دولتی قرار خواهد گرفت.

لیان یانگ، ستاره سابق سینمای بزرگسالان بریتانیایی که برای اولین بار در مصاحبه با تایمز در سال 2020 علناً جرمی را به تعرض به او متهم کرد، گفت که از اینکه متوجه شده بود که جرمی مدتها قبل از اینکه جرمی علیه او اتهامات وارد شود، نگرانی هایی وجود دارد که به زوال عقل مبتلا شده است، ناامید شده است.

ران جرمی، ستاره فیلم های بزرگسالان، با وکیل خود، استوارت گلدفارب، در جریان محاکمه اش در مورد اتهامات تجاوز جنسی و تجاوز جنسی در دادگاه لس آنجلس در سال 2020 صحبت می کند. (آسوشیتدپرس)

او گفت: “اولین واکنش من، به نوعی بی حس شده بودم.” آنها قبل از اینکه همه ما را درگیر کنند، از وضعیت او آگاه بودند. آن‌ها به خوبی می‌دانستند که او زوال عقل دارد، بنابراین من بسیار ناامید هستم که آن‌ها قبل از اینکه اجازه دهند ما به مدت دو سال و نیم به آن سفر عاطفی برویم، این مشکل را حل نکردند.”

تامپسون نوشت: “در نتیجه توافق کارشناسان، متهم برای محاکمه بی صلاحیت اعلام می شود … پیش بینی بهبودی او خوب نیست.” “اگر او بهبود نیابد، ما نمی توانیم او را محاکمه کنیم.” برای جنایاتش از آنجایی که تا زمانی که او صلاحیت نداشته باشد، رسیدگی کیفری به حالت تعلیق در می‌آید، ما نیز نمی‌توانیم از او اقرار مجرمیت دریافت کنیم یا در مورد اقدامات دیگر برای اجرای عدالت برای قربانیان در این پرونده بحث کنیم.»

تامپسون و گلدفارب روز جمعه از اظهار نظر خودداری کردند. تامپسون در این ایمیل گفت که جرمی، که هرگونه تخلف را انکار کرده است، قرار است در 17 ژانویه در دادگاه هالیوود حاضر شود، زمانی که به طور رسمی برای کمک به دفاع از خود ناتوان اعلام شود.

یانگ گفت که در یک مهمانی صنعتی در خانه سابق بلوز در سانست استریپ در سال 2000 بیکینی پوشیده بود که جرمی پشت سر او آمد، او را به یک میز هل داد و خودش را به زور داخل او کرد. به گفته یانگ که گفت به سرعت با او مبارزه کرد، این برخورد تنها چند ثانیه طول کشید. پس از صحبت یانگ با تایمز، او گفت که بازرسان وزارت کلانتر با او تماس گرفتند و بعداً برای شهادت علیه جرمی در جلسه هیئت منصفه بزرگ فراخوانده شدند.

بر اساس این ایمیل، کارشناسان بر اساس بررسی مدارک پزشکی و مصاحبه با جرمی، بستگانش و چند تن از معاونان کلانتر لس آنجلس که در زمان بازداشت با وی تعامل داشتند، به نتیجه رسیدند. تامپسون در این ایمیل نوشت: برخی از بستگان جرمی ظاهراً مشکوک بودند که او قبل از دستگیری در سال 2020 از زوال عقل رنج می‌برد، “این کاتالیزوری بود که روندی را آغاز کرد که منجر به گرفتن گواهینامه رانندگی او شد.”

یانگ گفت که از حضورش پشیمان نیست، زیرا معتقد است موج اتهامات علیه جرمی باعث ایجاد گفتگو در مورد سوء استفاده جنسی در صنعت فیلمسازی بزرگسالان شده است. اما او همچنین نگران است که جرمی بدون محکومیت ممکن است از نظر بسیاری از طرفدارانش تبرئه شود.

او گفت: “اکنون این موضوع به افکار عمومی می رسد و افکار عمومی به رون مانند یک خدا نگاه می کند.”

در ایمیلی که این هفته توسط The Times به دست آمد، معاون منطقه لس آنجلس. آتی پل تامپسون گفت که کارشناسان بهداشت روانی که هم توسط دادستان و هم تیم دفاعی جرمی فراخوانده شده اند، تشخیص داده اند که او از زوال عقل شدید رنج می برد و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد علائم خود را جعل کرده است.

ران جرمی، ستاره فیلم بزرگسالان، با وکیل خود استوارت گلدفارب در جریان محاکمه او در مورد اتهامات تجاوز جنسی و تجاوز جنسی در مرکز عدالت جنایی کلارا شورتریج فولتز، جمعه، 26 ژوئن 2020، در لس آنجلس صحبت می کند.  جرمی به اتهام تجاوز به سه زن و تجاوز جنسی به زن چهارم خود را بی گناه دانست.  (عکس دیوید مک نیو/پول از طریق AP)

در حالی که شایستگی برای محاکمه روان است – به این معنی که یک متهم ناتوان ذهنی بعداً می تواند پس از دریافت دارو یا درمان در طول زمان محاکمه شود – زوال عقل یک بیماری پیشرونده و تحلیل برنده است که بعید است جرمی از آن بهبود یابد.