مادر اشلی بابیت در جریان تظاهرات خارج از کاپیتول در دومین سالگرد شورش مرگبار دستگیر شد.

بابیت از جمله اوباش حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا بود که در 6 ژانویه ساختمان کنگره را زیر پا گذاشتند و در حالی که کنگره در حال تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 بود، تلاش کردند از درهای مسدود شده لابی رئیس مجلس عبور کنند. او توسط ستوان مایکل برد، افسر پلیس کنگره که تلاش می کرد از ده ها تن از اعضای مجلس و کارمندانی که در داخل اتاق خانه پناه گرفته بودند، محافظت کند، به ضرب گلوله کشته شد.

در بیانیه آمده است: «به یک زن در این گروه هشدارهای متعدد داده شد تا از جاده خارج شود. این زن به جای خروج از جاده، از رفتن امتناع کرد، دستانش را پشت سر خود چرخاند و خواست تا دستگیر شود.»

میکی ویتوفت یک افسر پلیس را تماشا می کند که یک معترض متقابل را از گروهش جدا می کند.

پلیس کنگره ایالات متحده گفت که ویتوفت، مرکز، در میان گروهی از تظاهرکنندگان بود که به طور غیرقانونی ترافیک را مسدود کردند. (جان چری/رویترز)

بابیت، که اینجا در عکس گواهینامه رانندگی خود دیده می شود، در روز شورش در سال 2021 توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شد.

USCP در بیانیه ای گفت که این گروه مجوزی برای تظاهرات در محوطه کنگره نداشت، و افسران محیطی را تشکیل دادند و مکرراً به تظاهرکنندگان گفتند که “از جاده خارج شوند” وگرنه دستگیر خواهند شد.

میکی ویتوفت، مادر اشلی بابیت، روز جمعه در واشنگتن. (Tasos Katopodis/Getty Images)

این زن که توسط پلیس با نام ویتوفت شناسایی شد، به دلیل دو تخلف راهنمایی و رانندگی در کنگره دستگیر شد: سرپیچی از دستور و مسدود کردن و انسداد جاده‌ها. به او استنادی داده شد تا در تاریخ بعدی در دادگاه حاضر شود و آزاد شد.

به گفته پلیس کاپیتول ایالات متحده، میکی ویتوفت، مادر 58 ساله اشلی بابیت، در میان گروهی از تظاهرکنندگان بود که به طور غیرقانونی تردد در خیابان استقلال، خارج از ساختمان کنگره را مسدود کردند.

مرگ بابیت مدت‌ها موضوع تئوری‌های توطئه راست افراطی در مورد حمله به کاپیتول بوده است. و بابیت توسط حامیان ترامپ – و شخص رئیس جمهور سابق – به عنوان یک شهید به تصویر کشیده شده است.

تحقیقات وزارت دادگستری به این نتیجه رسید که برد معقولانه عمل کرده است و تحقیقات داخلی جداگانه توسط پلیس کاپیتول هیچ تخلفی را پیدا نکرد.

اشلی بابیت همانطور که در عکس گواهینامه رانندگی مریلندش دیده می شود.

او افزود: “با هم ما از دست دادن وحشتناک او غمگین هستیم.” دلیلی وجود نداشت که اشلی آن روز جان خود را از دست بدهد. همه ما باید برای اشلی و خانواده اش عدالت طلب کنیم.»



منبع

مادر اشلی بابیت در جریان تظاهرات روز جمعه در واشنگتن دی سی، دو سال پس از اینکه دخترش پس از هجوم به ساختمان کنگره در جریان قیام 6 ژانویه 2021 توسط پلیس کشته شد، دستگیر شد.

میکی ویتوفت در کنار حامیان معترضانی که در 6 ژانویه 2021 در ساختمان کاپیتول دستگیر شدند می ایستد.

ترامپ در این ویدئو بابیت را «یک شخص واقعاً باورنکردنی» خواند که «خاطره‌اش برای همیشه در قلب‌های ما زنده خواهد ماند».

در اکتبر 2021، ترامپ یک پیام ویدئویی برای خانواده‌اش به مناسبت تولد 36 سالگی‌اش ضبط کرد.