رئیس سیا: پوتین خیلی سالم است

برنز یک روز پس از سفر پوتین به ایران، جایی که با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران دیدار کرد، صحبت کرد.

برنز که در انجمن امنیتی آسپن صحبت می کرد، خاطرنشان کرد که اظهارات وی “یک قضاوت رسمی اطلاعاتی” نبود. با این حال، با توجه به موقعیت او، اظهار نظر برنز می تواند به کاهش امید در میان مخالفان پوتین کمک کند که سقوط روسیه نزدیک است.

وی خاطرنشان کرد که ایرانی ها باید در هر تصمیمی برای دادن پهپاد به پوتین تجدید نظر کنند. در عین حال، برنز گفت که این واقعیت که پوتین برای چنین تسلیحاتی به ایران روی آورده است، نشانه ضعف بخش دفاعی خود روسیه است.



منبع

برنز، یک دیپلمات حرفه ای سابق که دو تور در مسکو انجام داد، بیشتر زمان حضور خود را در آسپن در پاسخ به سؤالات درباره روسیه و جنگ در اوکراین گذراند.

او در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سلامت پوتین گفت: «تا جایی که می‌توانیم بگوییم، او کاملاً سالم است».

ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا، چهارشنبه گفت که ولادیمیر پوتین “کاملاً بیش از حد سالم است.”

این یک حمله نادر در خارج از روسیه برای پوتین بود. او در طول همه‌گیری کروناویروس تا حد زیادی منزوی شده است، حتی زمانی که جنگی را آغاز کرده است. اما به نظر می رسد ایران و روسیه در حال افزایش همکاری خود هستند زیرا هر دو با طرد شدن جهانی روبرو هستند. مقامات آمریکایی می گویند ایران در حال برنامه ریزی برای انتقال صدها هواپیمای بدون سرنشین به روسیه برای کمک به این کشور در تلاش های جنگی است.