رئيس جمهور سابق از كنگره حزب چين بدرقه شد

هو جین تائو رهبر سابق چین از مراسم اختتامیه کنگره حزب کمونیست خارج شد.

استفان مک‌دانل، خبرنگار بی‌بی‌سی در چین، می‌گوید که فیلم از آقای هو که از او خواسته می‌شود صحنه را ترک کند، توجه جهانی را به خود جلب می‌کند، زیرا مردم تلاش می‌کنند بفهمند چه اتفاقی افتاده است.

او یکشنبه گذشته در سخنرانی افتتاحیه خود در کنگره، از سرکوب جنبش طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ به عنوان حرکتی از “آشوب به سمت حکومت” استقبال کرد. وی همچنین بر حق چین برای استفاده از زور برای تصرف جزیره خودگردان تایوان تاکید کرد.

او در سال 2018 محدودیت دو دوره ریاست جمهوری را لغو کرد و راه را برای حکومت نامحدود باز کرد.



منبع

هو جین تائو که بین سال های 2003 تا 2013 ریاست جمهوری را بر عهده داشت، روی صحنه بود که دو مقام به او نزدیک شدند. او چیزی به شی جین پینگ گفت که سرش را به عقب تکان داد.

پیش از این روز شنبه، کمیته مرکزی 205 نفر از مقامات ارشد حزب انتخاب شد. نمایندگان اصلاحیه هایی با مهر لاستیکی در قانون اساسی حزب که ایده های آقای شی را به عنوان اصول راهنما برای آینده چین تأیید می کند.

آقای شی در حال حاضر سمت های دبیر کل حزب کمونیست، رئیس جمهور و رئیس نیروهای مسلح را ترکیب می کند. از او به عنوان پارامونت یا رهبر عالی نیز یاد می شود.

سپس آقای هو از تالار بزرگ مردم بدرقه شد.

انتظار می‌رود که او روز یکشنبه رسما برای سومین دوره به عنوان دبیرکل تایید شود و از تیم جدید رهبری خود رونمایی کند.

وی می افزاید که تاکنون سوالات زیادی از سوی دولت چین وجود دارد و هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

این رویداد که هر پنج سال یک بار در پکن برگزار می شود، موقعیت او را به عنوان قدرتمندترین رهبر چین از زمان مائوتسه تونگ تثبیت کرد.

انتظار می رود پس از کنگره یک هفته ای خود، حزب شی 69 ساله را برای سومین دوره تاریخی خود تایید کند.

این مرد 79 ساله با ظاهری ضعیف در کنار رئیس جمهور شی جین پینگ نشسته بود که توسط مقامات نزدیک شد و او را هدایت کردند. توضیحی داده نشد.