دیوید کرازبی خواننده افسانه ای راک در 81 سالگی درگذشت. ماه ها قبل از مرگش، او اجرای زنده را ترک کرد و گفت “من قدرت ندارم”.

دیوید کرازبی، یکی از تاثیرگذارترین خوانندگان و ترانه سرایان دهه 1960، در سن 81 سالگی درگذشت، همسرش روز پنجشنبه به ورایتی تایید کرد.

او به گروه های موسیقی ست کلاسیک گفت: «من دیگر برای انجام این کار خیلی پیر هستم. “من استقامت ندارم، من قدرت ندارم.”

دیوید کراسبی در حال اجرا در لس آنجلس در جولای 2019.اسکات دودلسون / مشارکت کننده گتی

  • “من نمی دانم چگونه من و جیمی زنده هستم [Hendrix] نیست و جانیس [Joplin] او در سال 2014، سال ها پس از پاکسازی به رولینگ استون گفت: “من نمی دانم چرا من، اما خوش شانس بودم.”

    دیوید کراسبی خواننده و ترانه سرا روز پنجشنبه در سن 81 سالگی درگذشت.

  • کرازبی برای سه دهه دیگر به ساخت موسیقی و تور ادامه داد و شهرت خود را به عنوان یکی از برجسته ترین موسیقیدانان قرن بیستم تثبیت کرد. او اعلام کرد که در ماه می 2022 از تور بازنشسته خواهد شد.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

کرازبی در سال 1941 در لس آنجلس، کالیفرنیا به عنوان فرزند فیلمبردار برنده اسکار، فلوید کرازبی، که برنده جایزه اسکار برای کار در فیلم “تابو” در سال 1931 و آلیف ون کورتلند وایتهد، فروشنده فروشگاه بزرگ میسی، به دنیا آمد.

از او همسرش جان دنس، پسرشان جانگو، پسر جیمز ریموند و دو دختر به نام‌های اریکا و دونووان از روابط قبلی به یادگار مانده است.

دیوید کراسبی در لس آنجلس در جولای 2019.

همسرش در بیانیه‌ای به Variety گفت: میراث او از طریق موسیقی افسانه‌ای او همچنان زنده خواهد ماند. “آرامش، عشق و هماهنگی برای همه کسانی که دیوید و کسانی را که او را لمس کردند. ما بسیار دلتنگ او خواهیم شد. در این زمان، ما با احترام و مهربانی در حالی که غمگین هستیم و سعی می کنیم با فقدان عمیق خود مقابله کنیم، حریم خصوصی خود را حفظ می کنیم. از شما سپاسگزاریم. عشق و دعا.”

او در سال 1964 به بیردز پیوست که اولین موفقیت خود را با آهنگ “Mr. Tambourine Man” باب دیلن به ثمر رساند. کراسبی، استیلز و نش که پس از پیوستن نیل یانگ به کراسبی، استیلز، نش و یانگ تبدیل شدند، سال بعد تأسیس شدند و مجموعه‌ای از موفقیت‌ها از جمله «مارکش اکسپرس»، «فقط یک آهنگ قبل از رفتن» و «وودستاک» را منتشر کردند. “

کرازبی دو بار به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافت، یک بار در سال 1991 با بیردز و سپس شش سال بعد با کراسبی، استیلز و نش.

در حالی که موفقیت کرازبی تا دهه 1980 ادامه داشت، استفاده شدید از مواد مخدر به حرفه او لطمه زد و منجر به محکومیت 9 ماهه زندان در زندان ایالت تگزاس در سال 1985 شد.

کرازبی دو گروه نمادین دهه 1960 را تأسیس کرد: The Byrds و Crosby، Stills، Nash & Young.

  • این راکر کهنه کار دو تا از بزرگترین گروه های دهه 1960 را تأسیس کرد: The Byrds و Crosby، و Crosby، Stills، Nash & Young.

    کرازبی دو بار در سال 1991 و بار دیگر در سال 1997 وارد تالار مشاهیر راک اند رول شد.