دانشمندان ناسا نظریه ای در مورد اینکه چرا ما زندگی هوشمند دیگری را ندیده ایم ارائه کردند. در حال خرد کردن است.

دانشمندان ناسا در مقاله‌ای جدید توضیح داده‌اند که چرا فکر می‌کنند به احتمال زیاد ما تا به حال با حیات فرازمینی هوشمند مواجه نشده‌ایم – و این بسیار دلخراش است.

«کلید عبور موفقیت آمیز بشریت از چنین فیلتر جهانی… شناسایی است [destructive] اخترفیزیکدان جاناتان جیانگ و همکارانش در مقاله ای که در 23 اکتبر در فضای مجازی منتشر شد نوشتند.

به گفته محققان، ترفند، بزرگترین چالش، کار با هم برای زنده ماندن خواهد بود.

مقاله هنوز مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته است.

«تاریخ نشان داده است که رقابت درون گونه‌ای و مهم‌تر از آن، همکاری، ما را به سمت بالاترین قله‌های اختراع سوق داده است. و با این حال، ما مفاهیمی را که به نظر می رسد در تضاد با رشد پایدار بلندمدت قرار دارند، طولانی می کنیم: نژادپرستی، نسل کشی، نابرابری، خرابکاری.

اما در این مقاله توسط تیمی از محققان مستقر در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا اشاره شده است، اما هنوز اندکی امید برای انسان وجود دارد – به شرطی که بتوانیم یاد بگیریم و اقداماتی را برای جلوگیری از انقراض خود انجام دهیم.

نویسندگان استدلال می‌کنند که هر چیزی که به نظر می‌رسد انسان‌ها را از بین می‌برد، احتمالاً حیات هوشمند در سیارات دیگر را نیز تهدید می‌کند. نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که مقصران احتمالی – که می‌توانند تحت تأثیر انسان‌ها یا سایر اشکال حیات هوشمند قرار گیرند – شامل جنگ هسته‌ای، بیماری همه‌گیر، تغییرات آب و هوایی و هوش مصنوعی کنترل‌نشده هستند.

مقاله کامل را اینجا ببینید.

آنها استدلال می کنند که تمام زندگی هوشمند به احتمال زیاد قبل از رسیدن به نقطه ای پیچیده در تکامل برای پشتیبانی از چنین برخوردی، خود را نابود کرده است. و آنها معتقدند که احتمالاً همان سرنوشت در انتظار انسانهاست مگر اینکه ما اقدامی انجام دهیم.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

نظریه «فیلتر بزرگ» – مانند «فیلتر کردن» اشکال مختلف زندگی – استدلال می‌کند که تمدن‌های دیگری، احتمالاً چندین، در طول حیات جهان وجود داشته‌اند. اما همه آنها قبل از اینکه بتوانند با زمین تماس برقرار کنند، خود را نابود کردند، در این مقاله با عنوان “اجتناب از “فیلتر بزرگ”: زندگی فرازمینی و آینده بشریت در کیهان اشاره شده است.

دانشمندان می‌ترسند که تمامی حیات‌های هوشمند، مانند انسان‌ها، دارای اختلالات عمیقی باشند که ممکن است «به سرعت در فیلتر بزرگ برف ببارد».