خدمات سئو و بهینه سازی سایت

بنابراین استفاده از روش پیمایش جزئی یا بردکرامب بسیار معقول به نظر میرسد. این تاثیرگذاری فراوان به این دلیل است که فرایند پیمایش بردکرامب به صورت خودکار لینکهای داخلی را به دستهبندی و زیرمجموعههای سایت شما اضافه میکند. در وهلهی اول باید گفت که بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به کراولینگ و اندکسینگ به دلیل طراحی ضعیف ساختار سایت ایجاد میشوند. با داشتن یک ساختار پیوند عالی، میتوان اطمینان حاصل خواهد کرد که رباتها به راحتی متوجه میشوند که محتوای سایت شما در مورد چیست. کش مرورگر یکی از مهم ترین فاکتور ها در زمینه سئو تکنیکال می باشد که ما در ادامه آن را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد. روشهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای امنیت وب سایت خود (وردپرس) انجام دهید و یکی از مهمترین موارد پیاده سازی HTTPS است. مهمترین نکته که باید برای سئو تکنیکال در بخش ساختاردهی URL به آن توجه کنید، استفاده از کلمه کلیدی (Keyword) در این قسمت است. اگر شما عبارت «SEO Marketing Hub» را جستجو کنید، متوجه خواهید شد که گوگل لینکهای سایت را هم به نتایج خود اضافه میکند.

معمولا در مقاله هایی با تعداد کلمات بالای ۱۵۰۰ کلمه ، نکات مفید و متنوع تری گفته شده و برای گوگل ارزش بیشتری دارد. در این بخش از مقاله مراحل مهم کار را توضیح خواهیم داد که از امنیت و بهبود سئو اطمینان حاصل کنید. فقط به یاد داشته باشید که یکی از مراحل مهم در سئو، داشتن نقشه سایت مناسب و دقیق است. اما این فقط نقطهی آغاز ماجراست. به نظر میرسد که این روش درست کار میکند. درست است! توضحیات متا شاید به طور مستقیم تاثیری در سئو نداشته باشد، اما باعث تقویت یکی از فاکتورهای مهم سئو می شود که سبب بهبود رتبه سایت ها خواهد شد! در سمت چپ نوار جستجو در مرورگر خود، اگر قفل سبز رنگی وجود داشته باشد، یعنی سایت ایمن است. ترافیک یعنی ما یک سری یوزر و یا همون کاربر رو به سمت سایت خودمون هدایت بکنیم و تبدیل یعنی اونهارو به مشتری و یا خریدار تبدیلشون کنیم. در این صورت از طریق موتورهای جستجو، بازدیدکنندگان ببشتری به سمت سایت شما روانه می شوند. یکی از مولفه ها برای پیشرفت هر سایت سئو تکنیکال می باشد. داشتن محتوای مفید و به روز در هر صورت به سایت شما کمک میکند و باعث پیشرفت خواهد شد.

اگر قصد رشد و توسعه کسب و کارتان را دارید کافیست با ما تماس بگیرید. حتی اگر موتور جستجوی گوگل تمامی محتوای وبسایت شما را فهرستبندی کند، این بدان معنا نیست که کار شما به پایان رسیده است. البته این بدان معنا نیست که برای رتبهبندی و فهرست شدن در موتورهای جستجو شما باید سئو تکنیکال وبسایت خود را بینقص انجام دهید. علاوه بر این چگونگی یافتن و رفع خطاهای مربوط به کراول و همچنین چگونگی ارسال عنکبوت موتور جستجو به عمیقترین صفحات وبسایت شما نیز توضیح داده خواهد شد. HTTPS به شما این اطمینان را میدهد که کسی نمیتواند دادههایی را که بین مرورگر و سایت ارسال میشود، را شنود و رهگیری کند. SEO به جای ترافیک مستقیم یا ترافیک پولی، ترافیک رایگان را که با نام ترافیک طبیعی یا ارگانیک (Organic traffic) هم شناخته میشود، رقم میزند. اما با توجه به این که در صفحه نتایج نمایش داده میشود، باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط و جذاب برای جلب نظر مخاطب باشد. و سئو سایت براتون به یک فرایند جذاب تبدیل شود. همه عوامل اولیه سئو سایت درون صفحه شما مانند دادههای متا، تگهای هدر، کپی روی صفحه، دادههای ساختاریافته و غیره بر نحوه رتبه بندی تصاویر توسط گوگل تاثیر میگذارد.

قابلیت استفاده و مرور آسان محتوا یک عامل رتبهبندی SEO است که اغلب نادیده گرفته میشود. اکنون معیار اصلی گوگل برای رتبهبندی سایتها، عملکرد آنها روی گوشیهای موبایل است. با بهینه سازی تصاویر عملکرد جستجو را بهبود ببخشید؟ تصاویر با ساختار شطرنجی (Raster)، که ما آنها را با پیکسلها میشناسیم و تصاویر بُرداری (Vector)، که طراحان گرافیک احتمالا آشنایی و سر و کار بیشتری با آنها دارند. با این وجود، آدرسهای URL وبسایت شما باید یک ساختار منطقی و نامتناقض داشته باشند. در بحث سئوی خارجی، لینک سازی از اهمیت بسیار ویژهای برخوردار است و تقریباً تمامی فعالیتهایی که در سئوی خارجی انجام میشود در راستای لینک سازی صحیح، اصولی و منطقی است. تعداد زیادی از علاقه مندان به وب و بهینه سازی وب سایت ها، پس از مطرح شدن بحث بک لینکها، بلافاصله به این موضوع میپردازند که بهترین مرکز برای خرید بک لینک قوی کجا است؟ همین اتفاق باعث شد که ضربه شدیدی به بسیاری از کسب و کارها در فصل خرید کریسمس 2004 وارد شود. با استفاده از دادههای ساختاریافته، میتوانید به موتورهای جستجو بگویید، چه نوع محصولی را میفروشید یا آیا دستورالعملهای لازم را در سایت خود دارید.

نکاتی برای تولید محتوای سئو موفق». همچنین محتوای شما را برای نتایج رتبه بالاتر نیز واجد شرایط میکند. بیشتر آزمایشات به شما دلایل و راه حلهایی برای بهبود مشکلات سایت نیز میدهند. در این مقاله قصد داریم، به بررسی کنونیکال پرداخته و دلایل اهمیت آن را بشناسیم. به دلایل فنی، URLهای مختلف میتوانند محتوای یکسانی را نشان دهند. اگر به آنها کمک کنید، آنها میتوانند در نتایج جستجو زبان وب سایت مناسب برای هر منطقه را به کاربران نشان دهند. این مسئله همچنین مشکل احتمالی محتوای تکراری را حل میکند یعنی حتی اگر سایت شما در ایالات متحده آمریکا و انگلیس محتوای یکسانی را نشان دهد، Google میداند که برای منطقه دیگری نوشته شده است. همچنین میتوانید نگاهی به Vitale Core Web بیندازید، زیرا Google از آنها برای نشان دادن تجربه کاربر استفاده میکند. بهاین دلیل که لینک را میتوان به عنوان امتیاز باکیفیت از سایر وبسایتها در نظر گرفت؛ زیرا غیرممکن است صاحبان وبسایتها به سایتهای کم کیفیت، لینک دهند.

این افزونه را می توانید برای گوگل کروم نصب کنید و اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید به راحتی اپلیکیشن تحت وب را در اختیار بگیرید. میتوانید برای صفحهای تعریف کنید که کشور و زبان مورد نظر کدام است. به زبان ساده، هر کاری که شما انجام میدهید تا موتورهای جستجو بتوانند پروسه خزیدن یا به اصطلاح crawl و فهرست کردن سایت شما را راحتتر انجام دهند، سئو فنی نام دارد. اگر نمیخواهید رباتها به صفحه خاصی بروند، میتوانید مانع خزیدن آنها در آن صفحات شوید. برای این که به بهترین شکل بتوانید نتیجه بگیرید، لازم است که روند خزیدن و نمایه سازی گوگل را به خوبی درک کرده باشید. در این گزارش گفته میشود که گوگل توانایی ایندکس و رندر کدام صفحات را ندارد.

در نتیجه با کمترین دردسری، مشکل محتواها را حل کرده و سایت تان را برای سئو کرده هم آماده کرده اید. بنابراین بهتر است آماده شوید! بهتر است بدانید هر ساختاری مناسب یک وب سایت می باشد برای رسیدن به این نتیجه می توانید وب سایت های مختلف با موضوع مختلف را مورد بررسی قرار دهید مثلا وب سایت های خبری ، شرکتی ، ثبت آگهی و… شرکت ها و کسب و کارهای مختلف از KPI های متفاوتی برای ارزیابی موفقیت شان در رسیدن به اهداف تجاری بهره می برند. از اینرو سئو مناسب، کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. بنابراین، رتبه یک وب سایت کندتر در مقایسه با سرعت جستجوی سایر رقبای خود، پایین میآید و حتی بازدید کمتری خواهد داشت. سرعت سایت همواره عامل مهمی در سئو تکنیکال بوده است.

نسخههای AMP صفحات به سرعت در تلفنهای همراه بارگیری میشوند. آنچه حتی ممکن است از یک صفحه با سرعت پایین، برای بازدید کنندگان آزار دهندهتر باشد، باز کردن صفحهای است که هیچ محتوایی داخل آن وجود ندارد. این موضوع برای یک بازدید کننده، هیچ تفاوتی ایجاد نمیکند، اما برای یک موتور جستجو تفاوت ایجاد میکند که همان محتوا را در URL دیگری مشاهده خواهد کرد. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، اگر بهطور کامل تا اینجا همراه ما بودهاید به احتمال زیاد دیگر سئو تکنیکال یا همان سئو فنی را دست کم نمیگیرید و در کنار سئو خارجی و داخلی اقدامات این بخش از بهینهسازی سایت را هم انجام میدهید. در اینجا می خواهیم به یک مورد از سئو تکنیکال اشاره کنیم که با انجام آن می توانید نرخ کلیک خود را بالا ببرید. در نهایت باید به نکتهی اصلی اشاره کرد: یک ساختار قوی باعث میشود که تمامی راهکارهای سئو تکنیکال بسیار سادهتر شوند.

در سال ۲۰۲۱، با اشاره به اینکه کاربران امروزه چقدر سریع محتوای یک صفحه وب را بررسی میکنند، به یک عامل رتبه بندی تبدیل شده است. اغراق نیست اگر بگوییم امروزه برای کسب رتبه خوب حتما و باید محتوایی باکیفیت تولید کنید که منطبق با هدف جستجو باشد. اگر قرار است که ترافیک سایت شما خوب باشد بهتر است سئو تکنیکال را اجرا نمایید. سئو خارجی در واقع، بیانگر خیلی خوب در ارتباط با چگونگی درک و فهم جهان از یک وب سایت مخصوص می باشد. تا زمانی که همه شرکت کنندگان با تکیه بر توانایی های خود و روش های جوانمردانه در پی بهبود جایگاهشان هستند می توان اینگونه پنداشت که در رقابتی عادلانه که نمایانگر صلاحیت و لیاقت های واقعی آن هاست گام نهاده ایم ؛ اما به محض اینکه یکی از آن ها روش های غیر اخلاقی پیش گرفت باید بدانیم که این رقابت به یک جنگ تمام عیار تبدیل شده است ؛ جنگی که چنانچه شما در آن از خود دفاع نکنید توسط دیگران مورد حمله قرار می گیرید و چنانچه اعلام آتش بس کنید داشته هایتان را از دست می دهید . یکی دیگر از این حیوانات یا بهتر بگوییم پرندگان کشتی الگوریتم گوگل، الگوریتم کبوتر گوگل یا Pigeon است.

سئو یعنی کمک کردن به موتورهای جستجو در پیدا کردن محتوایی در وبسایت شما که مرتبط با موضوعی است که کاربر سرچ میکند. بعد از ایجاد آن باید وارد پنل سرچ کنسول خود شده و نقشه سایت را به سرچ کنسول خود اضافه کنید. برای یافتن صفحات وبی که در صفحه نتایج اول نتایج گوگل رتبهبندی شدهاند،از ابزارهای سئو مانند SEMrush و Ahrefs استفاده کنید. برای هر وب سایتی با هر زمینه کاری بسیار اهمیت دارد که در کلمات کلیدی کسب و کار خود جزو نتایج برتر گوگل قرار بگیرد ، مخصوصا جزو ۳ نتیجه طبیعی اول که بیش از ۵۸ درصد کاربران را جذب خود می کنند. این داده ها که به صورت کامل اهمیت آن برای متخصصان سئو آشکار شده است در عملیات های بهینه سازی سایت به صورت کلی یافت می شوند. لینک های ورودی بعدی به سایت شما همگی به این دامنه اختصاص خواهند یافت که بر سئو سایت شما مستقیما تاثیرگذار خواهد بود. برخی لینک­ ها خیلی مهمتر از بقیه هستند: لینک از سایت ­هایی که خودشان دارای لینک­ های بسیار زیادی از سایت ­های دیگر هستند، به طور کلی خیلی مهم تر از لینک ­هایی هستند که از سایت­ های کوچک با لینک­ های خارجی کم هستند.

و به عنوان سخن آخر لازم است به شما بگوییم برای سئوکار حرفه ای شدن همواره خودتان را به روز نگه دارید. تگهای متا اطلاعاتی راجع به محتوای سایت را در خود نگه می دارند. یک تنظیم فنی مناسب به موتورهای جستجو کمک میکند تا بفهمند محتوای سایت درباره چیست و از سردرگمی ناشی از محتوای تکراری نیز جلوگیری میکند. اما روشهای دیگری نیز برای هدایت رباتها وجود دارد. در مقابل، لینک خارجی را داریم که از یک سایت به سایت دیگری داده می شود. بنابراین اگر وب سایت شما کند است، کاربران ناامید شده و به وب سایت دیگری از جمله رقبای شما مراجعه میکنند و شما تمام بازدیدهای خود را از دست خواهید داد. یک استراتژی سفارشی به عنوان تماس ها ، سفارشات و بازدیدهای بیشتر از شرکت شما معنی میشود.

وب استی مد نظر خد را در موتورهای جستجوی بزرگ همانند گوگل ، یاهو و … موتورهای جستجو (همانند گوگل) نمی توانند المانهای گرافیکی را درک کنند زیرا آنها فقط قابلیت درک متون را دارند. وبسایتها را به گونهای طراحی میکنند که به موتورهای جستجو یک محتوای ویژه و عالی را نمایش دهند اما کاربران اصلی وبسایت فقط تبلیغات را مشاهده کنند. سئو توسط محمد هدایتی سئومستر وبسایت تخفیفان به شما کمک میکند تا مشکلات سایتتان را برطرف کنید تا در جایگاه مناسب صفحه نتایج جستجو قرار بگیرید و در پیشرفت کسب و کارتان قدم بردارید. وب به سرعت در حال بزرگ شدن و پیشرفت است. همچنین از طرفی دیگر اگر در سایت خود اشتباهات سئوی تکنیکال بزرگ و جدی انجام دهید، این کار میتواند برای شما سنگینی داشته باشد. بنابراین، اگر مدیریت یک وبسایت بزرگ که بیش از ۱۰ هزار صفحه دارد را در اختیار گرفتهاید، توصیه میشود که از هر سه ابزار معرفی شده به صورت توام استفاده کنید. برای جلوگیری از به وجود آمدن پیوندهای مرده و غیرضروری، هنگام حذف یا انتقال صفحات سایت، باید همیشه URL را هدایت (redirect) کنید. متا تگ robots قطعاتی از کدهای سایتها است که شما به عنوان بازدید کننده سایت، آنها را در صفحه مشاهده نخواهید کرد.

آیا جستجوگر پاسخ خود را پیدا کرده و یا سریعا به نتایج گوگل برگشته است؟ اگر از این 15 نکته به شکل صحیح پیروی کنید، قابلیت کاربرپذیری و اعتبار وبسایت یا وبلاگ شما نیز بهبود پیدا میکند. در ابتدا ترجیحا سعی کنید به چند سوال و موضوع تخصصی بدون بک لینک پاسخ دهید و سپس اگر می توانید موضوعی مرتبط با فعالیت خود که قبلا ثبت نشده است را ایجاد کنید و به تشریح آن بپردازید و در انتها نیز یک لینک به منبع که وبسایت خود است بدهید. سپس نیاز خواهید داشت تا بر روی دکمه Add script کلیک نمایید و آدرس فایل ها جاوا اسکریپت را اضافه نمایید. با استفاده از فایل robots.txt میتوانید رباتها را در سایت خود راهنمایی کنید. اگر سایت شما بیش از یک کشور یا کشورهایی که به زبانهای مختلف صحبت میکنند، را هدف قرار دهد، موتورهای جستجو برای درک اینکه به کدام کشورها یا زبانی که میخواهید دسترسی پیدا کنید، کمی راهنمایی نیاز دارند. دوره آموزش سئو که روی سایت قرار دارد درباره اینکه سئو چیست، شامل چه مفاهیمی میباشد، معرفی ابزارها و تعریف مفاهیم سئو و عوامل رتبهبندی موتور جستجو چه کار هایی برای سئو در اصفهان انجام دهیم؟ صحبت میکند.

در همین دوره به شکل خوبی جاوا اسکریپت رو از پایه یاد می گیرید. Angular.js یکی از محبوب ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت است که با استفاده از آن می توانید کدنویسی بهتری داشته باشید. ۵٫ بخش موبایل و دسکتاپ جداگانه، این مورد یکی از مهمترین موارد در بهینه سازی می باشد، امروزه ربات های گوگل برای دسکتاپ و موبایل نسخه جداگانه ای دارندو استانداردهای متفاوتی را بررسی میکنند، حتی نتایج جستجو برای یک کلمه در موبایل و دسکتاپ با یکدیگر متفاوت است و این نکته از موارد مهم برای گوگل است. یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سئو داخلی عنوان صفحه می باشد. • Breadcrumbs یک خط با دو لینک : یکی به صفحه اصلی ، دیگری به بخش اخبار که جستجو و بازدیداز سایت را آسان میکند. پس از پایان آنالیزها، لینک سازی در سایت های معتبر فارسی و خارجی زبان انجام میشود. این نکته قابل توجه میباشد که سئو تکنیکال بهیچ وجه آسان نیست، اما در ادامه سعی شده است به زبان بسیار ساده توضیح دهیم که سئو تکنیکال چیست و در این راستا به چه جنبههایی باید بپردازید و یا از طراح سایت خود بخواهید هنگام کار بر روی وب سایت به چه نکاتی توجه کنند.

در طول روز کاربران بسیار زیادی هزاران و میلیونها سرچ در گوگل و دیگر موتورهای جستجو انجام میدهند. به قسمت coverage در گوگل سرچ کنسول بروید. از آنجا که سایت مپ بخش مهمی از سئو است باید تمامی تصاویر سایت را در سایت مپ قرار دهیم و به این ترتیب گوگل را متوجه محتوای تصویری خود بکنیم. نحوه ی ایجاد و مدیریت این بخش از سئو نسبت به عوامل درونی کمی دشوار تر است. شاید بتوان گفت که ساختار یک وبسایت اولین قدم در روند تشخیص و بهبود سئو فنی آن به شمار میآید(بله این مورد حتی مهمتر از کراولینگ و ایندکس میباشد). در این مقاله، نحوه راهاندازی و پیکربندی افزونه رنک مث مهمترین تنظیمات SEO در وبسایت وردپرسی را به شما آموزش میدهیم. از این گذشته استفاده از کلمات کلیدی یک نوشته که حتی یکی از پیشنیاز های تائید صلاحیت آن ها توسط افزونه های بهینه ساز نیز می باشد ، سبب می شود تا مخاطب مطمئن شود که مطلب درستی را گشوده و در ادامه قرار است به پاسخ مورد نیازش برسد .

یکی از بهترین بخشهای این ابزار کابردی این است که شما میتوانید اطلاعات جامعی در رابطه با میزان سلامت و درستی سئو فنی وبسایت خود داشته باشید. در ابتداییترین سطح، موتورهای جستجو از جمله گوگل و سایر موارد موجود باید بتوانند صفحات وبسایت شما را پیدا کرده، کراول کرده، رندر کرده و در نهایت ایندکس یا همان لیست کنند. بسیاری از وبسایتها با همان عکسهای استوک عمومی پر شدهاند. بنابراین برای پر کردن عناصر مهم SEO از کوکی ها ، حافظه محلی یا داده های نشست استفاده نکنید. بنابراین، اگر این مرحله را به درستی انجام دهید، دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با لیست شدن یا ایندکسینگ تمام صفحات در موتور جستجوی گوگل را نخواهید داشت. با این حال، گوگل یک سیستم جدید پیادهسازی کرد که سایتهایی را که حاوی محتوای منحصربهفرد نیستند، جریمه میکند. استفاده از Alt و Title برای تصاویر به قدری حائز اهمیت است که در برخی سیستم ها و مدیر محتوا ها مثل وردپرس که از افزونه Yoast Seo برای بهینه سازی استفاده می کند.

سرچ کنسول گوگل ایندکس شدن صفحات، خطاهای احتمالی در خزش سایت، فایل SITEMAP، لینکهای ورودی و تجربه کاربری سایت شما را بررسی کرده و هر کدام را گزارش میدهد. برخی از عوامل مانند سرعت بارگیری یک صفحه بر اساس تجربه کاربری است. به همین دلیل، برای اینکه وبسایت شما سئو فنی مناسبی داشته باشد، در صفحات سایت باید مواردی همچون ایمنی، بهینه شده برای تلفنهای همراه، عاری از مطالب تکراری، سرعت بارگذاری سریع و هزاران مورد دیگر را به عنوان بهینهسازی فنی رعایت شود. منظور از تگهای HTML مواردی مانند توضیحات متا، عناوین، اسکیماها و زیرتیترها هستند. وقتی ما تمام مواردی که در فرآیند سئو اجرا میکنیم مطابق با دستورات و قوانین گوگل باشه، اون وقت ما اصطلاحا سئو سفید انجام دادیم. به این فرآیند Canonicalization گفته میشود و URL انتخاب شده، به عنوان نتیجه جستجو به کاربران نمایش داده خواهد شد. در فرآیند کلاه سیاه، سعی می شود از نقطه ضعف های گوگل و دیگر موتورهای جستجو استفاده شود و در واقع گوگل فریب بخورد و از این طریق جایگاه سایت در نتایج جستجو ارتقا یابد.

سپس الگوریتمها صفحات موجود در فهرست را با در نظر گرفتن صدها عامل یا سیگنالِ رتبهبندی تجزیهوتحلیل میکنند تا ترتیب صفحات را در جستوجو تعیین کنند. سپس این شاخص از طریق الگوریتمی تغذیه میشود که سعی میکند تمام دادهها را با کوئریها یا جستجوهای شما مطابقت دهد. سئو فنی فرایند اطمینان از مطابقت یک وبسایت با الزامات فنی موتورهای جستجوی مدرن با هدف ارتقا و بهبود رتبهبندی بنیادی است. به همین دلیل فشردهسازی عکسهای سایت جزء الزامات سئو میباشد. متأسفانه، اکثر سایتها حداقل چند لینک مرده دارند، زیرا یک وب سایت در حال تغییرات دائمی میباشد و افراد صفحات جدید میسازند و صفحات قبلی را جایگزین یا حذف میکنند. اگر محتوای شگفت انگیزی دارید و مردم آن را قابل اعتماد و جامع می دانند، می خواهند به شما لینک دهند. اگر مشکلاتی فنی در سئو وجود داشته باشد و شما متوجه آن نشده باشید، امکان دارد مانع رتبه بندی وب سایت شما شود. اگر از CMS استاندارد مانند وردپرس ، جوملا ، مجنتو ، پرستاشاپ یا دروپال استفاده می کنید افزونه هایی وجود دارند که به راحتی نقشه سایت شما را ایجاد می کنند و به شما امکان می دهند آن را در سرچ کنسول جدید گوگل بارگذاری کنین.

دادههای ساختار یافته به موتورهای جستجو کمک میکند وب سایت، محتوا یا حتی تجارت شما را بهتر درک کنند. استفاده از دادههای ساختار یافته برای نشان دادن سایت شما در صفحه نتایج بسیار اهمیت دارد زیرا این دادهها اطلاعات زیادی را از صفحه شما به گوگل ارائه میدهند و به موتورهای جستجو کمک میکنند درک بهتری از محتوای صفحه شما داشته باشند و از این طریق به شکل کاربردی تری شما را به مخاطبان نشان دهند. و در نهایت به عنوان جمعبندی کوتاهی از این مطلب باید بگوییم سئو تکنیکال را معرفی کردیم، گفتیم چرا اهمیت دارد و در نهایت 11 معیاری که به یک سئوی تکنیکال قوی میانجامد، در سادهترین حالت ممکن برایتان بیان کردیم. اما در این جا یک نوید به شما بدهیم و این است که مشکلات فنی را می توانید با ارتقا دادن و در سریع ترین زمان ممکن رفع نمایید. اما این جا به عنوان یک چک لیست نوشتن مقاله سئو شسه دوباره آن را یاد آوری میکنیم. به صورت پیشفرض، وردپرس محتوای کامل مقاله را در تمام این صفحات نشان میدهد.

در مرحلهی دوم هم باید توضیح داد که ساختار سایت شما بر روی تمامی کارهایی که جهت بهینهسازی انجام میدهید، تاثیر چشمگیر خواهد داشت؛ از آدرسهای URL گرفته تا نقشهی سایت و استفاده از robots.txt برای مسدودسازی موتورهای جستجو جهت مشاهدهی برخی صفحات، همه و همه تحت تاثیر ساختار سایت قرار دارند. در کل، اگر میخواهید رتبه بهتری در سئو داشته باشید، توصیه میکنیم که فایل robots.txt را بررسی کنید یا شاید بهتر باشد، اجازه دهید یک توسعه دهنده کارآزموده این کار را برای شما انجام دهد! صفحه ها را فشرده کنید. آیا ارزش و اعتبار این لینک ها با سیات شما سازگار می باشد یا محتواها بی ربطی به سایت شما لینک خورده اند. به عبارت دیگر تمامی صفحات وبسایت شما باید تنها چند لینک با یکدیگر فاصله داشته باشند.

رنک مث به انگلیسی افزونه Rank Math یک افزونه سئو سایت وردپرسی و بهینه سازی موتور جستجو برای cms وردپرس است که به هر کسی امکان بهینه سازی محتوای خود را با پیشنهادات داخلی بر اساس بهترین شیوه های پذیرفته شده آسان تر می کند. از هر افزونه ای که استفاده می کنید، مطمئن شوید که یکی را پیدا کنید که تصاویر را به صورت خارجی روی سرورهای خود فشرده کندو بار روی سایت شما را کاهش می دهد. اِمبد کردن یکی دیگر از روشهای سئو کردن ویدئو محسوب میشود. با توجه به این موارد، کاملا واضح است که شما باید از قوانین گوگل پیروی کنید تا دل او را بدست آورید و گوگل هم در مقابل با سخاوتمندی باعث افزایش ترافیک سایت شما شود. مثلا سعی کنید فایل های تصویری کوچکی را در نظر بگیرید. بعنوان مثال یک اشتباه کوچک مثلا تایپ کاراکتر / در مکان نامناسب در پرونده robots.txt باعث میشود که موتورهای جستجو را به طور کامل از خزیدن در سایت خود بلاک نموده و در نتیجه این کار روی افت رتبه سئوی شما تاثیرگذار خواهد بود. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، یک اشتباه کوچک در این فایل ممکن است از خزیدن رباتها در قسمتهای مهم سایت شما جلوگیری کند.

یک ساختار بهمریخته و شلوغ همانند آنچه در تصویر نمایش داده شده است، معمولاً باعث ایجاد چندین «صفحهی یتیم» میشود؛ صفحاتی که هیچ لینک داخلی به آنها اشاره نکرده است. توجه داشته باشید که رتبه سایت ها در موتور جستجوی گوگل هر لحظه در حال تغییر است با این حال شما با استفاده از یکسری ابزار می توانید رتبه سایت خود را در گوگل به دست بیاورید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. یک ساختار صاف و یک دست باعث میشود که موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند به سادگی در تمام صفحات وبسایت جستجو کرده و یا به اصطلاح کراول کنند. بیشتر افراد برای ایندکس شدن صفحهی اصلی وبسایت خود در موتورهای جستجو هیچ مشکلی ندارند؛ بلکه صفحات عمیق وبسایتها هستند(صفحاتی که چندین لینک به صفحهی اصلی فاصله دارند) که در نهایت منجر به ایجاد مشکلاتی میشوند.

پیاده سازی دادههای ساختاریافته میتواند خیلی بیشتر از درک بهتر موتورهای جستجو برای شما باشد. با این وجود، داشتن دانش اولیه در مورد جنبه فنیتر سئو میتواند به معنای تفاوت بین یک سایت با رتبه سئوی بالا و سایتی باشد که هیچ رتبهای از لحاظ سئو ندارد. سازمانی که امیدوار است رتبههای بالای SERP را به دست آورده و حفظ کند و در نتیجه ترافیک کاربران با کیفیت بالا را زیاد کند، باید از استراتژیای استفاده کند که تجربه کاربر را در اولویت قرار دهد. لازم به توضیح هم نیست که گوگل آدرسهای URL را در SERP به سبک پیمایش بردکرامب تغییر داده است.

به عنوان مثال، Yoast SEO یک نمودار Schema برای سایت شما ایجاد میکند و دارای بلوکهای محتوای داده ساختار یافته رایگان برای محتوای How-to و FAQ است. نیازی نیست که بیش از حد به ساختار URL خود توجه کنید؛ به ویژه اگر یک وبسایت کوچک یا وبلاگ را اداره میکنید. از آنجایی که موتورهای جستجو در تلاش هستند تا از رضایت مشتریان خود اطمینان حاصل کنند، مجبور شده اند الگوریتم های خود را به گونه ای تغییر دهند که احتمال مفید بودن نتایج جستجو تا حد ممکن افزایش یابد. در نتیجه، ممکن است همه صفحات با محتوای یکسان را به رتبههای پایینتر سوق دهند. اما هرچه روند دسترسی موتور جستجو به محتوای شما سادهتر باشد، شانس بیشتری برای رتبهبندی مناسبتر در اختیار خواهید داشت.

در اینجا راهنمایی گوگل در مورد این موضوع، «هنگام مشخص کردن یک تصویر بهعنوان یک ویژگی داده ساختاری، اطمینان حاصل کنیم که تصویر در واقع به نمونه آن نوع تعلق دارد. SEO با هدف بهینه سازی سایت ما برای موتورهای جستجو و نمایش آن بهعنوان بهترین محتوا کار میکند. حالت سوم این است که هم کاربران سایت را هدف بگیریم هم کاربران جستجو کننده در گوگل را. در نتیجه کاربران و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را از سایت شما پیدا کنند و به صورت کاملا ایمن به هدف خود برسند. من آرش فرشاد با توجه به تخصص خودم میتونم برای کسب و کارتون بصورت کاملا تخصصی Seo انجام بدم و شما رو به صفحه یک گوگل که آرزوی هر کسب و کاریه برسونم.