جیل بایدن به دلیل مقایسه افراد لاتین تبار با تاکو در آنچه روزنامه نگاران اسپانیایی تبار آن را «کلیشه» می نامیدند انتقاد کرد.

مایکل لاروسا، دبیر مطبوعاتی بایدن، توییت کرد صبح سه‌شنبه: بانوی اول عذرخواهی می‌کند که سخنان او چیزی جز تحسین و عشق خالص به جامعه لاتین تبار را نشان می‌داد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

انجمن ملی روزنامه نگاران اسپانیایی تبار از اظهارات انتقاد کرد، گفت: استفاده از تاکوهای صبحانه برای نشان دادن منحصر به فرد لاتین تبارها در سن آنتونیو نشان دهنده فقدان دانش فرهنگی و حساسیت نسبت به تنوع لاتین تبارها در منطقه است.

جیل بایدن

بایدن در حال سخنرانی برای گروه غیرانتفاعی لاتین پیشرو UnidosUS در سن آنتونیو، تگزاس بود، جایی که او گفت یکی از روسای جمهور سابق این گروه با در نظر گرفتن تنوع آن را ساخته است.

و استیو گست، مشاور سناتور تد کروز از تگزاس، در توییتی نوشت: «کدام یک از سخنرانان کاخ سفید برای وادار کردن بانوی اول برای گفتن چنین چیزی شرط بندی کرده است؟»

جیل بایدنست ونیگ/AP

  • او گفت که رائول یزاگویر آن را با این درک ساخته است که «تنوع این جامعه، به همان اندازه که بودگا های برانکس متمایز است، به زیبایی شکوفه های میامی، و منحصر به فرد تاکوهای صبحانه اینجا در سن آنتونیو، نقطه قوت شماست. ” او همچنین کلمه اسپانیایی “bodegas” را در آن خط سخنرانی اشتباه تلفظ کرد.

    به گفته وی، این اظهارات باعث تشویق کمی از سوی جمعیت شد و بایدن خندید فیلم ویدیویی از رویداد.

    سخنگوی بایدن گفت که او «عذرخواهی می‌کند» که سخنان او به عنوان «هر چیزی جز تحسین و عشق خالص» تلقی شده است.

این گروه ادامه داد: «NAHJ دکتر بایدن و تیم نویسندگی سخنرانی‌اش را تشویق می‌کند تا در آینده برای درک بهتر پیچیدگی‌های مردم و جوامع ما وقت بگذارند.

جانت مورگویا، رئیس و مدیرعامل UnidosUS، توییت کرد این گروه “مفتخر” میزبانی بایدن بود و گفت: “او سال‌ها معلم بزرگی در جامعه ما بوده است.

بسیاری از جمهوری خواهان به سخنان بایدن، با اندی بیگز، نماینده آریزونا دست یافتند. توییت کردن: “جیل بایدن می گوید اسپانیایی ها به اندازه تاکو “منحصر به فرد” هستند و بودگا را “بوگیدا” می نامد. جای تعجب نیست که اسپانیایی ها از حزب دموکرات فرار می کنند!

“ما تاکو نیستیم. میراث ما به عنوان لاتین تبارها توسط دیاسپوراها، فرهنگ ها و سنت های غذایی مختلف شکل گرفته است. ما را به کلیشه ها تقلیل ندهید.”

جیل بایدن در یک سخنرانی، جامعه لاتین تبار را “به اندازه تاکوهای صبحانه اینجا در سن آنتونیو” منحصر به فرد خواند.

  • انجمن ملی روزنامه نگاران اسپانیایی پاسخ داد: ما را به کلیشه ها تقلیل ندهید.

  • یک گروه روزنامه نگاران اسپانیایی تبار بانوی اول جیل بایدن را به دلیل سخنرانی روز دوشنبه که در آن تنوع بین لاتین تبارها را با منحصر به فرد بودن تاکو صبحانه مقایسه کرد، مورد انتقاد قرار دادند.