جولیانی در مقابل هیئت منصفه بزرگ آتلانتا ظاهر می شود، تبدیل درمانی عجیب و غریب ادامه دارد: پادکست 5 چیز


در قسمت امروز پادکست 5 چیز: جولیانی 6 ساعت در تلاش ترامپ برای براندازی انتخابات ظاهر شد

او روز چهارشنبه در مقابل هیئت منصفه بزرگ آتلانتا حاضر شد. به علاوه، سازمان‌های خبری برای اسناد بیشتری در ارتباط با جستجوی املاک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تلاش می‌کنند، کنی جاکوبی گزارشگر تحقیقی توضیح می‌دهد که چگونه ورزشکاران زن برای دریافت بورسیه سخت‌گیری شده‌اند، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از اوکراین بازدید می‌کند و آنتونی روبلدو، گزارشگر لایف درباره این که چقدر عجیب است صحبت می‌کند. تبدیل درمانی هنوز در حال استفاده است.

پادکست ها: جنایت واقعی، مصاحبه های عمیق و پادکست های بیشتر USA TODAY درست در اینجا.

برای شنیدن پادکست روی پخش کننده بالا کلیک کنید و همراه با متن زیر دنبال کنید. این رونوشت به طور خودکار تولید شد و سپس برای وضوح در شکل فعلی آن ویرایش شد. ممکن است بین صدا و متن تفاوت هایی وجود داشته باشد.

تیلور ویلسون:

صبح بخیر. من تیلور ویلسون هستم و این 5 چیز است که باید بدانید پنجشنبه، 18 آگوست 2022. امروز، اطلاعات بیشتری در مورد شهادت جولیانی در مقابل هیئت منصفه بزرگ، به علاوه دانشگاه هایی که مطابق با عنوان IX نیستند، و موارد دیگر.

در اینجا برخی از سرفصل‌های برتر آمده است:

  1. دولت ایالات متحده مذاکرات تجاری با تایوان را در حمایت از این جزیره اعلام کرده است. در حالی که تنش ها پس از سفر ماه گذشته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ادامه دارد، این اعلامیه پس از شلیک موشک های پکن به دریای نزدیک تایوان منتشر شد.

  2. یک مرد جورجیا پس از تصادف یک قایق در اوایل تابستان امسال که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، به ۱۰ فقره قتل متهم شده است. او همچنین به قایق سواری تحت تأثیر متهم شد.

  3. و خلبانی که پس از خروج از هواپیمایی که بعداً ماه گذشته در کارولینای شمالی فرود اضطراری کرد جان خود را از دست داد، به گفته مقامات فدرال به وضوح ناراحت به نظر می رسید و به کمک خلبان خود گفت که احساس بیماری می کند و به هوا نیاز دارد. او در حدود 3500 فوت سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

رودی جولیانی دیروز به مدت 6 ساعت در مقابل هیئت منصفه بزرگ آتلانتا حاضر شد که در حال بررسی دخالت در انتخابات 2020 بود. رابرت کاستلو، وکیل جولیانی، با استناد به محرمانه بودن هیئت منصفه، از بیان اینکه آیا جولیانی از حق خود در برابر خود تبهکاری استفاده کرده است یا خیر، خودداری کرد، اما او گفت که این کار صمیمانه بود. جولیانی به طور خلاصه به AP گفت که احضاریه آنها را راضی کرده است.

رودی جولیانی:

می توانم بگویم این بود… دادستان منطقه در پایان گفت: آقای جولیانی طبق احضاریه به تعهد خود عمل کرده است. بنابراین بسیار خوشحال شدم که به تعهدم عمل کردم.

تیلور ویلسون:

اوایل این هفته، دادستان جورجیا به وکلای جولیانی اطلاع دادند که شهردار سابق نیویورک و وکیل ترامپ اکنون هدف تحقیقات گسترده است. پس از انتخابات 2020، جولیانی ادعا کرد که سیستم های رای دهی برگه های رای جورجیا را تغییر داده است در حالی که حسابرسی شمارش دستی را که پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در این ایالت را تایید می کند، نادیده می گیرد. او نزدیکترین همکار ترامپ است که توسط هیئت منصفه بزرگ شهرستان فولتون احضار شده است. درخواست‌هایی برای شهادت دیگران، از جمله سناتور لیندزی گراهام، در انتظار است. او در هفته های پس از انتخابات نوامبر 2020 با وزیر امور خارجه گرجستان تماس تلفنی برقرار کرد و به دنبال بررسی بیشتر برگه های رأی بود.

سازمان‌های خبری همچنان به تلاش برای انتشار سندی ادامه می‌دهند که نشان دهد چرا وزارت دادگستری خواستار بازرسی املاک مار-آ-لاگو رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ شده است. در جلسه امروز، وکلای بیش از ده‌ها شرکت رسانه‌ای، علیرغم نگرانی‌های وزارت دادگستری مبنی بر اینکه انتشار می‌تواند به تحقیقات در حال انجام آن آسیب برساند، به دنبال کل سوگندنامه علت احتمالی خواهند بود. به گفته مارتین ریدر، وکیل مدافع پالم بیچ پست از شبکه USA TODAY، وکلای دادگستری ادعاهای دادستان فدرال مبنی بر اینکه کل سند باید از عموم مخفی شود، عقب نشینی کردند. در همین حال، انتظار می رود آلن وایسلبرگ، مدیر مالی سازمان ترامپ، به زودی در یک پرونده فرار مالیاتی به جرم خود اعتراف کند. این تنها پیگرد کیفری است که از تحقیقات طولانی مدت در مورد شرکت ترامپ ناشی می شود.

یک قطعه USA TODAY به نام «عنوان IX: کوتاه آمدن در 50 سالگی» به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه دانشگاه‌های برتر ایالات متحده هنوز به قانون مهمی که تبعیض جنسی در آموزش را ممنوع می‌کند، عمل نمی‌کنند. عنوان IX تابستان امسال 50 ساله شد و نیازمند برابری در طیف وسیعی از حوزه‌های دانشگاهی و دو و میدانی است. و علیرغم پیشرفت‌های عمده در نیم قرن گذشته، بسیاری از مؤسسات هنوز کوتاهی می‌کنند. تهیه کننده پی جی الیوت با خبرنگار کنی جاکوبی در مورد اینکه چگونه ورزشکاران زن در برخی از بزرگترین مدارس بورسیه تحصیلی دریافت می کنند صحبت کرد.

کنی جاکوبی:

بنابراین، سیاست وزارت آموزش ایالات متحده می گوید که درصد دلارهای بورسیه ورزشی که یک مدرسه به ورزشکاران زن و مرد اعطا می کند باید در یک درصد از نمایندگی آنها در بخش ورزشی باشد. بنابراین این بدان معناست که اگر 45 درصد از ورزشکاران یک مدرسه زن باشند، مدرسه باید بین 44 تا 46 درصد از کمک مالی ورزشی خود را به آنها بدهد. یافته‌های ما نشان داد که اکثر مدارسی که در بخش I Football Bowl NCAA رقابت می‌کنند با آن استاندارد مطابقت ندارند. 49 نفر از آنها فقط در سال های 2020-2021 در مجموع 23.7 میلیون دلار بورسیه تحصیلی برای ورزشکاران زن دریافت کردند.

پی جی الیوت:

بنابراین برخی از بزرگترین متخلفان چه کسانی هستند؟

کنی جاکوبی:

بزرگترین متخلف در لیست ما برای آن سال، دانشگاه نیومکزیکو بود که در آن 50.5٪ ورزشکاران زن بودند، اما آنها فقط 41.7٪ از دلارهای بورسیه ورزشی را دریافت کردند. بنابراین تقریباً نه درصد کاهش دارد. و قانون می گوید بیش از یک درصد اختلاف تخلف محسوب نمی شود. بنابراین کمبود آنها تنها در یک سال، 1.25 میلیون دلار بود که باید به ورزشکاران زن می رسید، اما در عوض نشد، یا به جای آن به مردان رسید.

پی جی الیوت:

کنی، بیایید کمی در مورد محدودیت های بورسیه صحبت کنیم. آنها چه هستند و چگونه به ورزشکاران زن آسیب می رسانند؟

کنی جاکوبی:

آره بنابراین، 40 سال پیش، مدارس NCAA دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند که محدودیت هایی را بر میزان کمک هزینه تحصیلی که می تواند به هر تیم در آن مدرسه اعطا شود، اعمال کنند. و برای تیم های مردان و زنان تفاوت هایی وجود دارد. اما طوری تنظیم کردند که بتوانند 85 بورسیه کامل سواری به فوتبالیست ها بدهند، اما هیچ رشته ورزشی دیگری، مردانه یا زنانه محدودیتی بالاتر از 20 ندارد. و این شامل قایقرانی بانوان می شود که بالاترین رتبه را دارد. دیدن تیم قایقرانی صد نفره زنان غیرمعمول نیست، اما آنها فقط 20 بورسیه تحصیلی دارند. بنابراین، به شیوه ای که راه اندازی شده است، یک مدرسه باید دو برابر تیم های زنانه مردانه داشته باشد تا بتواند به محدوده ای برسد که بتوانید تفاوتی که فوتبال ایجاد می کند را جبران کنید. و اکثر مدارس این کار را انجام نمی دهند. اکنون تلاش‌هایی برای افزایش محدودیت‌های بورسیه تحصیلی در طول سال‌ها یا حذف آن‌ها صورت گرفته است، اما مدارس مجموعاً این پیشنهادها را رد کرده‌اند. بنابراین، همانطور که در حال حاضر راه اندازی شده است، زنان تقریباً مطمئن هستند که همیشه کمتر از مردان دریافت خواهند کرد.

تیلور ویلسون:

شما می توانید قطعه کامل را با لینک در توضیحات قسمت امروز پیدا کنید.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در شهر لویو غرب اوکراین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار خواهد کرد. انتظار می رود که این گروه درباره یک ماموریت بالقوه حقیقت یاب در نیروگاه هسته ای Zaporizhzhia تحت کنترل روسیه بحث کند. نگرانی‌ها مبنی بر وقوع یک فاجعه هسته‌ای در این نیروگاه در آخر هفته پس از اینکه زلنسکی متعهد شد سربازان روسی را در این تاسیسات هدف قرار دهد، افزایش یافت. او روسیه را متهم کرد که از بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا به عنوان پوششی برای بمباران شهرهای نزدیک به این تاسیسات استفاده می کند.

این گروه امروز در لویو در مورد حمل و نقل غلات به خارج از اوکراین نیز بحث خواهد کرد. و گوترش، دبیرکل سازمان ملل، سپس عازم اودسا در سواحل دریای سیاه اوکراین، یکی از بنادر بزرگ این کشور خواهد شد. کشتی های آنجا صادرات خود را از اوایل این ماه از سر گرفتند.

[Sound of a ship’s horn.]

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، این هفته گفت که مناطقی که در حال حاضر با بحران گرسنگی در سراسر جهان روبرو هستند، از کمبود صادرات غلات اوکراین در اوایل سال جاری و در بحبوحه تهاجم روسیه به این کشور آسیب بیشتری دیده اند.

استفان دوجاریک:

تقریباً توقف کامل واردات غلات و مواد غذایی اوکراینی در بازار جهانی زندگی را برای خانواده هایی که از قبل با افزایش گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند، دشوارتر کرده است. بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، رکورد بی سابقه 345 میلیون نفر در 82 کشور جهان اکنون با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند، در حالی که 50 میلیون نفر در 45 کشور در آستانه قحطی قرار دارند و بدون حمایت های بشردوستانه در معرض خطر سقوط هستند. برنامه جهانی غذا خاطرنشان می کند که با از سرگیری ترافیک دریایی تجاری و بشردوستانه در داخل و خارج از بنادر دریای سیاه، بنادر دریای سیاه اوکراین، برخی از اختلالات عرضه جهانی با تسکین کشورهایی که با بدترین بحران جهانی غذا مواجه هستند، کاهش خواهد یافت.

تیلور ویلسون:

در همین حال، ستاد کل اوکراین می گوید از زمانی که روسیه برای اولین بار حملات خود را در فوریه آغاز کرد، بیش از 44000 سرباز روسی در اوکراین کشته شده اند. این مجموع در حالی است که کره شمالی می گوید در حال بررسی برنامه های اعزام کارگران برای پروژه های بازسازی در شرق اوکراین است که برخلاف تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است. رهبران جدایی طلب روسیه در شرق اوکراین به دنبال کمک کره شمالی هستند. اطلاعات اوکراین همچنین می گوید که رهبری نظامی روسیه به دنبال استخدام مزدوران از کشورهای آسیای مرکزی برای مقابله با کمبود احتمالی شهروندان روسی حاضر به جنگ است.

درمان تبدیل کوئیر هنوز در ایالات متحده انجام می شود. و کارشناسان می گویند، ما باید در مورد آن صحبت کنیم. آنتونی روبلدو، خبرنگار Life and Entertainment دقیقاً این کار را با پی جی الیوت انجام می دهد.

آنتونی روبلدو:

بنابراین تبدیل درمانی هنوز در ایالات متحده انجام می شود. این دیگر مانند قبل خطرناک نیست زیرا قبلاً توسط APA پشتیبانی می شد. و اکنون مطالعات زیادی وجود دارد که اساساً نشان می دهد که تبدیل درمانی نه تنها مؤثر نیست، بلکه برای جوانان عجیب و غریب بسیار مضر است، اما هنوز هم بسیار وجود دارد، فقط نه به اندازه سه دهه پیش.

پی جی الیوت:

بنابراین چه آسیب هایی برای جوانان LGBTQ با تبدیل درمانی دارد؟

آنتونی روبلدو:

مضرات تبدیل درمانی، ثابت شده است که افسردگی، تنهایی، آسیب های اجتماعی و بین فردی، افکار خودکشی و حتی اقدام به خودکشی را افزایش می دهد.

پی جی الیوت:

بنابراین آنتونی، اجازه دهید در مورد قانونی بودن تبدیل درمانی صحبت کنیم و آیا در بسیاری از ایالت های کشور انجام می شود؟

آنتونی روبلدو:

فقط حدود 20 ایالت از محافظت در برابر تبدیل درمانی برخوردار هستند. بنابراین هنوز در بسیاری از ایالت ها بسیار قانونی است. پنسیلوانیا، فقط فرماندار یک فرمان اجرایی را امضا کرد، که اساساً ایالت را تشویق می کرد تا از اقدامات جلوگیری کند. بنابراین فکر می‌کنم این حرکت خوبی در مسیر درست است، اما هنوز بسیاری از ایالت‌ها در ایالات متحده هستند که هیچ گونه حمایتی در برابر آن ندارند.

پی جی الیوت:

آیا برای آن دسته از جوانان LGBTQ که ممکن است در حال گذراندن دوره تبدیل درمانی باشند و به نوعی کمک بخواهند، برنامه های توسعه یا برنامه دستیار وجود دارد؟

آنتونی روبلدو:

منابع متعددی وجود دارد که درمان مثبت و کارآمدتری را ارائه می‌دهند، مانند پروژه Trevor، یا GLAD فهرستی از منابع برای افراد با نیازهای خاص بسته به سایر جمعیت‌شناسی شما دارد. بنابراین بسیاری از منابع دیگر به صورت آنلاین موجود است که می توانید از طریق The Trevor Project یا GLAD به آنها دسترسی داشته باشید که درمان موثرتری را ارائه می دهد که در واقع به جوانان عجیب و غریب به جای این اقدامات مضر کمک می کند.

تیلور ویلسون:

با تشکر از گوش دادن به 5 چیز. می‌توانید هفت روز هفته ما را در هر برنامه پادکست مورد علاقه‌تان پیدا کنید. با تشکر از پی جی الیوت برای کار فوق العاده اش در برنامه، و من فردا با 5 چیز بیشتر از USA TODAY برمی گردم.

این مقاله ابتدا در USA TODAY منتشر شد: عنوان نهم در 50 سالگی شکست خورد، گوترش از اوکراین بازدید کرد: پادکست 5 چیز



منبع