تنیس استرالیا از درخواست ویزای جوکوویچ خودداری می کند

ملبورن، استرالیا (AP) – اگر نواک جوکوویچ به دنبال ورود به کشور برای اولین دوره اصلی سال 2023 باشد، یک سال پس از اخراج به دلیل عدم واکسینه شدن برای کووید-19، نواک جوکوویچ از حمایت رسمی با لابی کردن تنیس استرالیا برخوردار نخواهد شد.

چنین رقابتی شباهت هایی به جام طولانی مدت هاپمن دارد که به مدت سه دهه قبل از معرفی جام ATP در سال 2020 در پرث برگزار می شد.

اخراج شدن جوکوویچ را مشمول یک دوره محرومیت احتمالی سه ساله می‌کند که از اعطای ویزای موقت بیشتر جلوگیری می‌کند، اگرچه نیروی مرزی استرالیا در ژانویه اعلام کرد که هر دوره محرومیت «به‌عنوان بخشی از هر درخواست ویزا جدید در نظر گرفته می‌شود و می‌توان در موارد خاصی از آن صرفنظر کرد. موقعیت.”

بررسی قسمتی که در سرفصل های جهانی قرار گرفت، منجر به برون سپاری درخواست های ویزای تنیس استرالیا توسط بازیکنان و اطرافیان آنها به یک شرکت متخصص در امور مهاجرت شد.

او گفت: «امیدواریم شهرهای بزرگ ما یک رویداد بزرگ، رویدادی متفاوت و منحصر به فرد داشته باشند. زمانی که آماده اعلام آن باشیم، آن را اعلام خواهیم کرد.

جوکوویچ که اخیراً در مسابقات اسرائیل و قزاقستان برنده شده است، می تواند از اندرو گیلز وزیر مهاجرت جدید درخواست کند تا وضعیت ویزای خود را بررسی کند.

اما هیچ اشاره ای به ملیت این بازیکنان، از جمله دانیل مدودف، فینالیست اوپن استرالیا 2022 از روسیه و قهرمان دو دوره تک نفره زنان، ویکتوریا آزارنکا از بلاروس، طبق قوانین تور وجود نخواهد داشت.

تیلی که هفته گذشته در استرالیای غربی برای اولین بار از زمان شیوع بیماری همه گیر بازگشت تنیس نخبه به پرث را وعده داد، گفت که برنامه تابستانی به زودی مشخص خواهد شد.

قهرمان 21 گرند اسلم در ژانویه گذشته پس از یک حماسه حقوقی 10 روزه که با لغو ویزای او در آستانه مسابقات در نهایت توسط رافائل نادال به دست آمد، اجازه دفاع از عنوان اوپن استرالیا را نداشت.

تایلی گفت که مسابقات آزاد استرالیا هیچ برنامه ای برای پیروی از ویمبلدون که بازیکنان روسیه و بلاروس را از حضور در مسابقات امسال به دلیل تهاجم به اوکراین محروم کرده بود، ندارد.

جوکوویچ در ابتدا برای بازی در مسابقات آزاد استرالیا از قوانین سختگیرانه واکسیناسیون توسط دو هیئت پزشکی و تنیس استرالیا معاف شد، اما پس از سفر به ملبورن که معتقد بود تمام مدارک خود را مرتب کرده است، این معافیت توسط نیروی مرزی استرالیا رد شد.

جوکوویچ پس از موفقیت اولیه در دادگاه قانونی اجازه یافت در ملبورن پارک تمرین کند، اما الکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا در نهایت از اختیارات اختیاری برای لغو ویزای جوکوویچ به دلایل شخصیتی استفاده کرد و گفت که او “طلسم جامعه احساسات ضد واکسن است”. “

منبع اصلی سردرگمی معافیت هایی بود که دولت ایالتی و تنیس استرالیا به جوکوویچ و برخی دیگر برای شرکت در مسابقات اعطا کردند – علیرغم مقرراتی که همه طرفداران، مقامات و بازیکنان را ملزم به واکسینه شدن برای COVID-19 می کند – که در نهایت هنوز نیاز به ارزیابی داشت. توسط ماموران امنیتی مرزی

تایلی افزود: «و سپس، بسته به نتیجه، ما از او در مسابقات آزاد استرالیا استقبال می‌کنیم.»

استرالیا قوانین مرزی خود را تغییر داده است و از 6 جولای، مسافران ورودی دیگر نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر واکسیناسیون COVID-19 ندارند.

تایلی که مدیر اجرایی تنیس استرالیا نیز هست، گفت که ماه گذشته در لندن و در جریان مسابقات لیور کاپ با جوکوویچ ملاقات کرده و معتقد است که ستاره صربستانی از این حماسه ناراحت نیست.

ABF گفت که هر مورد بر اساس شایستگی های خود ارزیابی می شود.

___

این موضوعی نیست که بتوانیم روی آن لابی کنیم. کریگ تایلی، مدیر مسابقات اوپن استرالیا روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از رویداد 2023 با اشاره به جوکوویچ و دولت استرالیا گفت: این موضوعی است که قطعاً بین این دو نفر باقی می‌ماند.

اما تایلی تاکید کرد که این دو تنها به طور کلی در مورد وضعیت ویزای جوکوویچ صحبت کردند.

تنیس AP بیشتر: https://apnews.com/hub/tennis و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

تایلی به دلیل نقشش در سردرگمی که منجر به فرود بازیکن برتر تنیس مردان در استرالیا شد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در بازداشت مهاجرت

تایلی از بحث در مورد طرح‌هایی برای اصلاح برنامه استرالیا که انتظار می‌رود شامل یک تورنمنت ترکیبی جدید با حضور 16 کشور در سراسر کشور قبل از مسابقات آزاد استرالیا باشد، خودداری کرد.

تایلی گفت: “او گفت که بدیهی است که دوست دارد به استرالیا بازگردد، اما می داند که این تصمیم نهایی برای دولت فدرال خواهد بود و او آن را می پذیرد.” “اگر متوجه شده باشید، او در پایان سال تنیس زیادی بازی می کند و امیدوار است که با درخواست او نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشد. اما این به او بستگی دارد.”