ترامپ کمپین ریاست جمهوری 2024 را در نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی آغاز کرد

ترامپ درباره دیسانتیس که سیاست‌های ضد کووید-19 و موضع محافظه‌کارانه تندرو در مورد مسائل اجتماعی، او را در ایالت‌های اولیه مانند نیوهمپشایر محبوب کرده است، گفت: من او را انتخاب کردم.

این تجمعات در حالی برگزار می شود که متحدان سیاسی سابق ترامپ مانند معاون سابق رئیس جمهور، کمپین های خود را برای نامزدی حزب جمهوری خواه در سال 2024 در نظر می گیرند. مایک پنس، سفیر سابق در سازمان ملل نیکی هیلیو وزیر امور خارجه سابق مایک پمپئو.

ترامپ همچنین در مسیر خود از نیوهمپشایر به کارولینای جنوبی با خبرنگاران صحبت کرد و به خبرنگاران گفت که با هیلی – فرماندار سابق کارولینای جنوبی – صحبت کرده است. او گفت که این هفته با او تماس گرفت و به او گفت که در نظر دارد علیه او رقابت کند. ترامپ گفت که به هیلی گفته است که «باید این کار را انجام دهد».

رابین هالی به CBS News گفت: “او شخصیت دارد. او دارای اخلاق است. او دارای جایگاه تجاری است. او روی زمین است. او از مردم مراقبت می کند.”

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده در 28 ژانویه 2023 در طی یک رویداد مبارزاتی در کاخ ایالتی کارولینای جنوبی در کلمبیا، کارولینای جنوبی، سخنرانی می‌کند. / اعتبار: بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

تیراندازی در لس آنجلس 3 کشته و 4 زخمی برجای گذاشت

هالی یکی از حامیان ترامپ در کارولینای جنوبی است که بخشی از یک گروه آنلاین به نام دختران ترامپ است.

ترامپ در کارولینای جنوبی گفت: «جو بایدن از طریق ضعف و بی کفایتی ما را به آستانه جنگ جهانی سوم رسانده است. او همچنین سخنرانی بدنام خود در سال 2015 را تکرار کرد – زمانی که برای اولین بار نامزدی خود را اعلام کرد – که در آن مهاجرانی که از طریق مکزیک وارد کشور می شدند را “قاتل”، “قاتل”، “تجاوز جنسی” و “تروریست” خواند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در 28 ژانویه 2023 در یک رویداد مبارزاتی در کاخ ایالتی کارولینای جنوبی در کلمبیا، کارولینای جنوبی، سخنرانی می‌کند.   / اعتبار: بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

وارد گفت: “او باید خود را فروتن کند.” دونالد ترامپ، اگر می‌خواهی دنیای آزاد را رهبری کنی، باید تواضع کنی و به اشتباه خود اعتراف کنی.

بسیاری از شرکت کنندگان در رویداد کارولینای جنوبی از حامیان ترامپ بودند که مایل بودند بار دیگر با رای دادن به او به او متعهد شوند.

در بحث مطبوعاتی هواپیما، ترامپ نامزد بالقوه‌ای را که ممکن است بزرگ‌ترین تهدید را برای سومین نامزدی او در کاخ سفید ایجاد کند، هدف گرفت: ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا.

در ژانویه 2021، او استیضاح شد دوباره، این بار برای نقش او در شورش کنگره 6 ژانویه.

ترامپ گفت: “ران اگر من نبودم فرماندار نمی شد.”

ترامپ قبل از اینکه بگوید او حزب جمهوری‌خواه است، خطاب به حامیانش در کاخ ایالتی کارولینای جنوبی در کلمبیا گفت: «انتخابات 2024 تنها هدف ما برای نجات کشورمان است و ما به رهبری نیاز داریم که آماده انجام این کار در روز اول باشد». بهترین نامزد برای برنده شدن در سال 2024.

وارد گفت که در گذشته از حامیان ترامپ بوده است، اما اذعان کرد که رئیس جمهور سابق اشتباهاتی مرتکب شده است.

ترامپ سخنرانی‌های مشابهی را در هر دو ایستگاه در نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی ایراد کرد، که بیشتر بر مدیریت دولت بایدن در مسائل سیاست خارجی مانند جنگ در اوکراین، خروج نظامی آمریکا از افغانستان و مهاجرت در مرز ایالات متحده و مکزیک متمرکز بود.

ترامپ گفت: “با رای شما در سال آینده. ما این کار را دوباره انجام خواهیم داد و دوباره انجام خواهم داد. این کارزار من نخواهد بود. این کمپین ما خواهد بود.”

ترامپ به دروغ ادعا کرد که “در دو انتخابات سراسری پیروز شده” و ادعا کرد که دموکرات ها “در دزدی انتخابات عالی هستند”، سطرهایی که تشویق حضار وی را در کمیته ایالتی جمهوری خواه نیوهمپشایر در سالم برانگیخت. هیچ مدرک معتبری مبنی بر تقلب گسترده رای دهندگان در سال 2024 وجود ندارد.

حداقل 3 نفر بر اثر بارندگی تاریخی در اوکلند نیوزلند جان خود را از دست دادند

ترامپ بود اول استیضاح شد توسط مجلس نمایندگان در سال 2019 به اتهام خیانت به کشور برای منافع سیاسی خود و مانع از تحقیقات کنگره در مورد اقدامات وی.

دادستان کل مریک گارلند منصوب کرده است یک وکیل ویژه برای نظارت بر تحقیقات در مورد اسناد طبقه بندی شده که در اوت گذشته توسط اف بی آی در املاک مار-آ-لاگو ترامپ کشف و ضبط شد. هیئت منصفه بزرگ ویژه در گرجستان نیز دارد در حال بررسی بود تلاش های ترامپ و متحدانش برای خنثی کردن شکست او در انتخابات 2020 در آن ایالت.

در جریان رویداد فقط دعوت کارولینای جنوبی، ترامپ از تیم رهبری کمپین ایالتی خود که شامل هنری مک مستر فرماندار و سناتور لیندسی گراهام می‌شود – که هر دو قبلاً ابراز کرده بودند که ترامپ را برای انتخاب مجدد حمایت خواهند کرد، رونمایی کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه برای اولین بار پس از آن وارد رقابت‌های انتخاباتی شد اعلام می کند نامزدی ریاست جمهوری 2024 او، و گفت که او “عصبانی تر” و “متعهدتر” برای پیروزی در ریاست جمهوری است، زیرا متحدان سیاسی سابق او تلاش می کنند تا بالقوه او را برای نامزدی حزب جمهوری خواه به چالش بکشند.

تیترهای “اخبار آخر هفته CBS” برای شنبه، 28 ژانویه 2023



منبع

سایر شرکت‌کنندگان چندان خوش‌بین نبودند و گفتند که آنجا بودند تا به حرف‌های ترامپ گوش دهند تا بررسی کنند که آیا واقعاً کاندیدای مناسبی است یا خیر.

ترامپ در طول سخنرانی طولانی 50 دقیقه‌ای خود، حدود 200 محافظه‌کار را مورد خطاب قرار داد و تاکید کرد که جمهوری‌خواهان قرار است در سال 2024 کاخ سفید را پس بگیرند.

راس اف وارد به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «صدای من باید شنیده شود و این کسی است که با او می‌روم.

رئیس جمهور سابق دوبار استیضاح شده بسیاری از همان دروغ ها و اطلاعات نادرست را در مورد انتخابات 2020 تکرار کرد که از زمان شکست خود در نوامبر 2020 مقابل آقای بایدن انجام داده است.

او گفت: «ما فقط به ترامپ نیاز داریم تا دوباره ما را صاف کند و ما را به مسیر درست برگرداند و سپس سانتوس را به دفتر بازگرداند.