ترامپ میچ مک کانل را به دلیل تصویب لایحه بودجه دولت انتقاد می کند و مدعی است که دموکرات ها باید چیز بسیار بزرگی در مورد او داشته باشند.

مک کانل به همراه 17 سناتور جمهوری خواه دیگر به این لایحه رای مثبت دادند.

مجلس نمایندگان و سنا هفته گذشته لایحه حدود 1.7 تریلیون دلاری را برای جلوگیری از تعطیلی دولت قبل از تعطیلات تعطیلات تصویب کردند. این قانون شامل 772 میلیارد دلار برای برنامه های داخلی غیردفاعی و 858 میلیارد دلار برای بودجه دفاعی – که نسبت به سطوح فعلی افزایش یافته است – به اضافه 45 میلیارد دلار کمک به اوکراین و 40 میلیارد دلار کمک اضطراری در بلایای طبیعی، در میان چندین ماده دیگر.

سخنگوی مک کانل بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

حملات ترامپ پس از آن صورت می گیرد که مک کانل اخیراً از رئیس جمهور سابق به دلیل شکست حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای 2022 انتقاد کرد. مک‌کانل، که از زمان ترک ریاست‌جمهوری سابق تا حد زیادی از فشار دادن به رئیس‌جمهور سابق پرهیز کرده است، در مصاحبه‌ای که هفته گذشته در ان‌بی‌سی نیوز منتشر شد، گفت که «نفوذ سیاسی ترامپ کاهش یافته است».

مک‌کانل هفته گذشته گفت: «اگر جمهوری‌خواهان سنا این اتاق را کنترل می‌کردند، ما روند تخصیص بودجه را از بالا تا پایین متفاوت می‌کردیم». اما با توجه به واقعیتی که ما امروز در آن ایستاده ایم، سناتورها در این هفته دو گزینه دارند: یا منابع و اطمینان لازم را به نیروهای مسلح خود می دهیم یا آن را به آنها رد می کنیم.

رئیس جمهور سابق همچنین به همسر مک کانل، الین چائو، که به عنوان وزیر سابق حمل و نقل ترامپ خدمت می کرد، برخورد کرد. “این همچنین یک هدیه بزرگ و تسلیم به چین است که COCO CHOW را بسیار خوشحال می کند!” ترامپ با استفاده از توهین نژادی نوشت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه با میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا، به دلیل تصویب اخیر لایحه‌ای گسترده توسط کنگره که بودجه دولت را تا ماه سپتامبر حفظ می‌کند، برخورد کرد.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا (R-KY).درو انگرر/گتی ایماژ

  • هر دو مجلس با حمایت دو حزبی این لایحه را تصویب کردند. در سنا، 18 جمهوری خواه از جمله مک کانل به آن رای مثبت دادند. جمهوری خواه کنتاکی از افزایش هزینه های دفاعی این لایحه استقبال کرد، در حالی که همچنان این قانون را “ناقص” خواند.

    ترامپ در شبکه اجتماعی خود درباره مک کانل نوشت: «اگر کلاغ پیر فقط 10 روز صبر می کرد، اکثریت جمهوری خواه مجلس می توانست لایحه شوم را بسیار، بسیار، بسیار بهتر بسازد». فقط یک پیروزی دیگر برای دموکرات ها، میچ، اگر «ترامپ» رئیس جمهور بود، این اتفاق نمی افتاد!»

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

مک‌کانل همچنین به ان‌بی‌سی گفت که متعهد شد «فعالانه به دنبال کاندیداهای باکیفیت» برای حمایت از انتخابات ۲۰۲۴ باشد و ترامپ را به دلیل تبلیغ نامزدهای جمهوری‌خواه در رقابت‌های کلیدی سنا امسال که در نهایت شکست خوردند، مقصر دانست.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود نوشت: «مارکسیست دموکرات‌ها باید چیز بسیار بزرگی در مورد میچ مک‌کانل داشته باشند تا او و برخی از سناتورهای «جمهوری‌خواه» دوستش را به تصویب لایحه وحشتناک «همه دموکرات‌ها، تا آخر راه» برسانند. Truth Social، با اشاره به بسته به اصطلاح omnibus.

ترامپ مک کانل را به دلیل تصویب اخیر لایحه بودجه دولت توسط کنگره مورد انتقاد قرار داد.

  • رئیس جمهور سابق مدعی شد که دموکرات ها “باید چیز بسیار بزرگی” در مورد مک کانل داشته باشند.

  • میچ مک کانل

    با این حال، ترامپ، همراه با تعدادی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، این لایحه عظیم را مورد انتقاد قرار دادند و استدلال کردند که توافقی نباید تا زمانی که حزب جمهوری‌خواه اکثریت مجلس را در ژانویه به دست آورد، به دست می‌آمد. کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، هفته گذشته به شدت از این لایحه انتقاد کرد و آن را “هیولایی” و “شرم آور” خواند. تنها 9 جمهوری خواه مجلس نمایندگان به آن رای دادند.