ترامپ فاکس نیوز را متهم کرد که دستور کار دموکرات‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و گفت اگر CNN محافظه‌کار پیش می‌رفت، این یک «معدن طلای مطلق» بود و او کمک می‌کرد.

خروجی‌های اخیر در CNN نشان می‌دهد که این شبکه در تلاش است برای مخاطبان گسترده‌تری جذابیت داشته باشد.

ترامپ در حالی که روز یکشنبه از فاکس نیوز انتقاد کرد، همچنین گفت که اگر CNN رقیب این شبکه در اخبار کابلی رویکردی محافظه کارانه داشته باشد، از آن حمایت خواهد کرد.

ترامپ در پلتفرم رسانه اجتماعی خود، Truth Social، نوشت: “وای! فاکس نیوز واقعاً دستور کار دموکرات ها و دموکرات ها را پیش می برد. هر روز بدتر می شود.” “بسیاری از دموکرات ها فقط با سوالات سافت بال مصاحبه می کردند، سپس همتایان جمهوری خواه خام می شوند.”

روز جمعه، جان هاروود، خبرنگار باسابقه CNN کاخ سفید، اندکی پس از آنکه ترامپ را “عوام فریب ناصادق” خواند و گفت که توصیف رئیس جمهور جو بایدن از جنبش MAGA ترامپ به عنوان تهدیدی برای دموکراسی “درست است”، روز جمعه راه خود را از این شبکه جدا کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، شنبه، 3 سپتامبر 2022، در یک گردهمایی در Wilkes-Barre، Pa.، سخنرانی می کند.

مشخص نیست ترامپ به چه مصاحبه هایی اشاره می کرد، اما او همچنین به طور خاص کارل روو، یکی از مقامات سابق کاخ سفید را که اکنون یکی از همکاران فاکس نیوز است، صدا زد.

نمایندگان فاکس نیوز و سی ان ان بلافاصله به درخواست های اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

اظهارات ترامپ در مورد CNN – هدف محبوب او از روزهای اولیه ریاست جمهوری اش – در حالی است که به نظر می رسد این شبکه در حال تغییر استراتژی خود برای جذب طیف وسیع تری از بینندگان است.

روو هفته گذشته با استناد به قانون سوابق ریاست جمهوری گفت: “هیچ یک از این اسناد متعلق به او نیست.”

اگر سی‌ان‌ان با رتبه‌های پایین محافظه‌کار شود، معدن طلای مطلق خواهد بود و من به آنها کمک خواهم کرد تا این کار را انجام دهند!» ترامپ گفت.

این تغییرات پس از آن اتفاق افتاد که کریس لیخت در اوایل سال جاری پس از کناره گیری جف زاکر به عنوان مدیر عامل CNN روی کار آمد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه در یک گردهمایی در ویلکس بار، پنسیلوانیا، برگزار شد.مری آلتافر / آسوشیتدپرس

  • روو به عنوان مشاور ارشد و معاون رئیس ستاد در دولت بوش در دهه 2000 خدمت کرد. او چندین بار در فاکس نیوز ظاهر شد تا در مورد تحقیقات وزارت دادگستری در مورد مدیریت ترامپ با سوابق دولتی و جستجوی FBI در اوایل آگوست از مار-آ-لاگو صحبت کند.

    چند تن از کارمندان و کارمندان سابق سی‌ان‌ان که نامشان فاش نشده‌اند به واشنگتن پست گفتند که رشته خروج‌های اخیر را شواهدی از برنامه‌های لیخت برای تغییر جایگاه CNN به‌عنوان یک شبکه بی‌طرف ایدئولوژیک با محدود کردن صداهای منتقد ترامپ می‌دانند.

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه شبکه فاکس نیوز را به تقویت برنامه دموکرات‌ها متهم کرد و جمهوری‌خواهان را سخت‌تر از دموکرات‌ها کرد.

    ترامپ همچنین گفت در صورتی که این شبکه تصمیم به اتخاذ رویکرد محافظه کارانه بگیرد، از سی ان ان حمایت خواهد کرد.

  • برایان استلتر نیز ماه گذشته به طور ناگهانی از CNN خارج شد. استلتر که برنامه و خبرنامه‌اش «منابع موثق» رسانه‌ها را پوشش می‌داد، آشکارا از فاکس نیوز و دیگر رسانه‌های راست‌گرا انتقاد می‌کرد.

    دونالد ترامپ پس از انتقاد روو از مدیریت اسناد توسط فاکس نیوز و کارل روو انتقاد کرد.

  • “RINO Karl Rove غیرقابل تماشا است، بسیار منفی است، و همیشه – رکورد بزرگی در باخت دارد!” ترامپ گفت. “محل آسانی برای جمهوری خواه بودن نیست، به خصوص با همه تبلیغات “منحرف” خریداری شده.” مشخص نیست که او به کدام تبلیغات اشاره کرده است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع