ذخایر نظامی و دفاع غیرنظامی تایوان را نگران می کند زیرا چین در حال ظهور است

در حالی که تهاجم قریب‌الوقوع به نظر نمی‌رسد، تمرین‌های نظامی اخیر چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، دولت تایپه را بیش از هر زمان دیگری از قدرت سخت پشت لفاظی‌های پکن در مورد رسیدن به خود آگاه کرده است. جزیره تحت کنترل آن.

یکی از تغییرات عمده، راه اندازی یک آموزش دو هفته ای فشرده تر به جای یک هفته استاندارد بود که در نهایت به 300000 نیروی ذخیره آماده رزمی گسترش خواهد یافت. وانگ گفت که نیروهای ذخیره باقی مانده می توانند نقش دفاعی تری مانند دفاع از پل ها ایفا کنند.

دنیس شی در ماه مه به مدت دو هفته در یک ساختمان متروکه در ساحل شمالی تایوان به تمرینات بازسازی شده پیوست. او گفت: نصف وقت باران بود. بقیه اش داغ بود. این آموزش همزمان با اوج شیوع COVID-19 بود. نیروهای ذخیره با پوشیدن کت های بارانی و ماسک صورت، سنگرهایی حفر کردند و تمرین شلیک خمپاره و راهپیمایی کردند.

چن گفت: «تمام شنیدن بود، زمان بسیار کمی برای اجرای دستورالعمل‌ها وجود داشت.

او گفت: “بخش مدنی این ایده را دارد و آنها از انرژی خود استفاده می کنند، اما من فکر می کنم که دولت باید بیرون بیاید و این را هماهنگ کند تا انرژی هدر نرود.”

جنگ اوکراین، حداقل در ابتدا، اعتماد برخی از مردم را نسبت به تمایل آمریکا برای کمک به تایوان در صورت حمله متزلزل کرد. در حالی که 57 درصد در سپتامبر گذشته گفتند که معتقدند در صورت حمله چین، ایالات متحده «قطعاً یا احتمالاً» سرباز خواهد فرستاد، این میزان در ماه مارس به 40 درصد کاهش یافت.

در ماه ژوئیه، دولت شهر نیو تایپه یک رزمایش بزرگ را با خدمات بلایای طبیعی خود و وزارت دفاع ترتیب داد. برای اولین بار شامل جنگ شهری بود، مانند واکنش اولین واکنش‌دهنده به حمله به ایستگاه قطار یا بندر.

بر اساس نظرسنجی‌های کوان چن لی در مؤسسه تحقیقات دفاعی و امنیت ملی وابسته به وزارت دفاع، حدود 73 درصد از تایوانی‌ها می‌گویند در صورت حمله چین حاضر به جنگ برای تایوان هستند.

چانگ چیا رونگ مهمانان VIP را به سمت صندلی هایشان راهنمایی کرد. این دختر 20 ساله تمایل خود را برای دفاع از تایوان ابراز کرد، اگرچه در مورد تهاجم چین چندان نگران نبود.

مارتین یانگ، سخنگوی انجمن تحقیقات و توسعه تاکتیکی نظامی و پلیس تایوان، گروهی از افسران پلیس و سربازان سابق علاقه مند به دفاع از تایوان، گفت که این تلاش ها به هماهنگی دولت نیاز دارد.

نیروی دفاع مدنی، که زیر مجموعه آژانس پلیس ملی است، باقی مانده از دوران حکومت استبدادی قبل از گذار تایوان به دموکراسی در دهه های 1980 و 1990 است. اعضای آن اکثراً افرادی هستند که خیلی مسن نیستند و نمی توانند به عنوان نیروی ذخیره واجد شرایط باشند، اما همچنان می خواهند خدمت کنند.

ذخایر تایوان به منظور پشتیبانی از ارتش 188000 نفری این کشور است که 90 درصد آنها داوطلب و 10 درصد مردان هستند که چهار ماه خدمت اجباری سربازی خود را انجام می دهند. روی کاغذ، 2.3 میلیون نیروی ذخیره، تایوان را قادر می‌سازد تا با ارتش 2 میلیونی چین برابری کند.

هفته گذشته، بنیانگذار تراشه‌ساز تایوانی یونایتد میکروالکترونیکس، رابرت تسائو، اعلام کرد که 1 میلیارد دلار جدید تایوان (32.8 میلیون دلار) برای تأمین مالی آموزش یک نیروی دفاعی 3 میلیون نفری متشکل از غیرنظامیان اهدا خواهد کرد.

او گفت: “اگر یک تیم داوطلب وجود داشته باشد، امیدوارم بتوانم به کشورم بپیوندم و از کشورم دفاع کنم.” “اگر نیاز باشد، من بسیار مایل به پیوستن خواهم بود.”



منبع

شی گفت: «تمام بدنت از گل پوشیده شده بود و حتی در چکمه هایت هم گلی بود.

وانگ گفت: “این از گذشت زمان پیروی نکرده و با توانایی رزمی ما همگام نشده است.”

تغییرات برنامه ریزی شده شامل الزامی برای گنجاندن محافظان امنیتی به کار گرفته شده توسط برخی از بزرگترین شرکت های تایوان در این نیرو و ادغام زنانی است که نیازی به خدمت در ارتش ندارند.

حمله روسیه به اوکراین بر اهمیت بسیج غیرنظامیان در هنگام حمله تاکید کرده است، زیرا نیروهای ذخیره اوکراین به دفع مهاجمان کمک کردند. تقریباً در نیمه راه در سراسر جهان، نقاط ضعف تایوان را در آن جبهه، عمدتاً در دو زمینه برجسته کرده است: ذخیره و نیروی دفاع غیرنظامی.

تایپه، تایوان (AP) – کریس چن، کاپیتان سابق ارتش تایوان، زمان زیادی را در طول تمرین هفتگی خود برای نیروهای ذخیره در ماه ژوئن سپری کرد. گفت: منتظر مجلس، منتظر ناهار، منتظر تمرین.

سیاست ایالات متحده مبنی بر ابهام استراتژیک این موضوع را مبهم می کند که آیا ایالات متحده مداخله نظامی خواهد کرد یا خیر. پلوسی در طول سفر خود گفت که می خواهد به جزیره در دفاع از خود کمک کند.

او گفت: «نکته اصلی این است که وقتی زمان خدمت به کشور است، باید این کار را انجام دهید.

به گفته TH Schee، یک کارآفرین فناوری که سخنرانی می کند و دوره های دفاع مدنی را با گروه داوطلب برگزار می کند، که هدف آن دسترسی به دانش تخصصی برای عموم است، بیش از 1000 نفر در سخنرانی های دفاع مدنی با Open Knowledge Taiwan شرکت کرده اند.

خارج از تلاش های دولت، برخی از غیرنظامیان الهام گرفته شده اند که کارهای بیشتری را به تنهایی انجام دهند.

تمرینات به جای آمادگی جدی برای تهاجم، حس کارناوال را داشت. در حالی که موسیقی پاپ کره ای بلند می شد، یک MC با هیجان از مهمانان استقبال کرد. استخدام‌کنندگان برای ارتش، گارد ساحلی و پلیس نظامی غرفه‌هایی را برای جذب بازدیدکنندگان برپا می‌کنند و چاچک‌هایی مانند جاکلیدی نارنجک اسباب‌بازی ارائه می‌دهند.

وانگ گفت که برنامه‌هایی برای اصلاح نیروی دفاع مدنی نیز وجود دارد، اگرچه بسیاری از بحث‌ها هنوز به طور گسترده منتشر نشده است.

یانگ از رزمایش‌های دفاع مدنی دولت انتقاد می‌کند و به تمرین‌های سالانه اشاره می‌کند که در آن غیرنظامیان پناه گرفتن را تمرین می‌کنند.

تایوان سیستم ذخیره خود را در ژانویه سازماندهی مجدد کرد، که اکنون توسط یک نهاد جدید به نام آژانس بسیج دفاعی همه جانبه هماهنگ شده است، که همچنین در مواقع اضطراری سیستم دفاع غیرنظامی را در اختیار خواهد گرفت.

کارشناسان گفتند که دفاع غیرنظامی و نیروهای ذخیره اثر بازدارندگی مهمی دارند و به مهاجم بالقوه نشان می‌دهند که خطرات تهاجم بالا است. حتی قبل از حمله به اوکراین در ماه مارس، تایوان در حال کار بر روی اصلاح هر دو بود. سوال این است که آیا کافی خواهد بود؟

این دوره، بخشی از تلاش‌های تایوان برای جلوگیری از تهاجم چینی‌ها، با 200 سرباز ذخیره به یک مربی پر شد.

با این حال، او گفت که زمان شلیک بیشتری نسبت به چهار ماه خدمت اجباری خود در سه سال پیش داشت و به دلیل اینکه افسران ارشد تمرینات را با آنها انجام دادند، احساس انگیزه می کرد.

وانگ گفت: “در اوکراین، اگر در سه روز اول جنگ از هم پاشیده می شد، مهم نیست که ارتش شما چقدر قوی باشد، شما نمی توانستید در جنگ بجنگید.” یک جامعه تاب آور می تواند با این چالش مقابله کند. تا هنگامی که با بلا و جنگ مواجه شدید، متلاشی نشوید.»

برخی دیگر برای آموزش کمک‌های اولیه ثبت‌نام کرده‌اند، و برخی برای دوره‌های اسلحه گرم، اگرچه با تفنگ بادی، زیرا قوانین تایوان اجازه مالکیت گسترده اسلحه را نمی‌دهد.

با این حال، سیستم ذخیره مدت هاست مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری، مانند چن، احساس می کردند که هفت روز آموزش برای سربازان عمدتاً سابق، اتلاف وقت است که آنها را به اندازه کافی آماده نکرده است.

وقتی این تمرین را انجام می دهید، می خواهید در نظر داشته باشید که مردم در مترو پنهان می شوند، به آب و غذا نیاز دارند و ممکن است نیازهای پزشکی داشته باشند. شما احتمالاً صدها یا هزاران نفر را در آنجا پنهان خواهید کرد.» یانگ گفت. اما آیا آب و غذا از آن می آید؟

وانگ تینگ یو، یک قانونگذار از حزب حاکم پیشرو دموکراتیک که در کمیته دفاع در مجلس قانونگذاری خدمت می کند، گفت: تعداد نیروهای ذخیره آماده رزم – کسانی که می توانند بلافاصله به نبردهای خط مقدم بپیوندند – فقط حدود 300000 نفر است.