ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور، قانونی را برای افزایش مجازات‌ها برای سوءاستفاده از اطلاعات طبقه‌بندی شده تصویب کرد. ممکن است برگردد تا او را گاز بگیرد.

ماس گفت: «ترامپ مطمئناً با بخش 1924 مواجه است، زیرا اسناد طبقه بندی شده از فضاهای وی در کاخ سفید به مار-لاگو منتقل شده است.

این جدیت انتقال اشتباه مطالب طبقه بندی شده را ارتقا داد و آن را از جنحه به جنایت تبدیل کرد – و حداکثر مجازات را از یک سال به پنج سال افزایش داد.

این لایحه که تغییراتی در قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (FISA) ایجاد کرد، در ژانویه 2018 توسط ترامپ امضا شد.

ماس گفت: برخی تردیدها در مورد اینکه آیا لایحه ای که ترامپ امضا کرده است می تواند برای پیگرد قانونی وی مورد استفاده قرار گیرد وجود دارد، زیرا مشخص نیست که آیا این لایحه برای روسای جمهور سابق اعمال می شود یا خیر.

ترامپ به شدت هرگونه تخلف در این رابطه را رد کرده و گفته است که با درخواست‌های آرشیو ملی کاملاً همکاری کرده و این حمله را یک انگیزه سیاسی توصیف کرده است.

بر اساس تحلیلی که ماس و سایر تحلیلگران در وبلاگ Just Security انجام داده اند، این یکی از تعدادی از قوانینی است که ترامپ در صورت سوء استفاده از مطالب طبقه بندی شده ممکن است نقض کند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

در آن زمان، اقدامات اطلاعات طبقه بندی شده توجه کمی را به خود جلب کرد، با تمرکز پوشش خبری تجدید اختیارات نظارتی گسترده در این لایحه.

ترامپ لایحه را امضا می کند

این اقدام پس از یورش به مار-آ-لاگو که به اسناد دولتی مرتبط بود، قابل توجه است.

بردلی پی ماس، وکیل امنیت ملی، به اینسایدر گفت که اگر ترامپ بر اساس لایحه امنیت ملی که به عنوان رئیس جمهور امضا کرده است مجرم شناخته شود، ممکن است با پنج سال زندان محکوم شود.

این لایحه مجازات افرادی را که از اطلاعات طبقه بندی شده سوء استفاده می کنند، افزایش داد.

  • اما اکنون این ترامپ است که تحت فشار است.

    ماس خاطرنشان کرد که در پی حملات بی امان ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 به هیلاری کلینتون به دلیل سوء استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده تصویب شد.

    ترامپ در سال 2018 لایحه جامع امنیت ملی را امضا کرد و به قانون تبدیل شد.

  • جف یاربرو، وکیل دادگستری و سناتور ایالتی دموکرات در تنسی، در توییتی در روز سه‌شنبه در پی یورش اف‌بی‌آی به تفرجگاه مار-آلاگو ترامپ، اشاره کرد که این ترامپ بود که لایحه‌ای را امضا کرده بود که اکنون بر سر اوست.

    ماس گفت: «تلاش‌های ترامپ برای از حالت طبقه‌بندی سوابق قبل از ترک ریاست‌جمهوری» یکی دیگر از موضوعات کلیدی است که می‌تواند بر استفاده از این اقدامات برای پیگرد قانونی ترامپ تأثیر بگذارد.

    لایحه‌ای که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال 2018 امضا کرد، می‌تواند برای مجازات او مورد استفاده قرار گیرد، اگر مشخص شود که او پس از ترک قدرت از اطلاعات طبقه‌بندی شده سوء استفاده کرده است.

    دفتر ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    دستیار او، کش پاتل، به بریتبارت گفت که ترامپ قبل از ترک قدرت تحت اختیارات گسترده رئیس جمهور برای تصمیم گیری در مورد آنچه که باید مخفی بماند، این مطالب را از حالت طبقه بندی خارج کرد.

    گلن کرشنر، تحلیلگر حقوقی در آن زمان به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که رئیس‌جمهور سابق در اشاره به قانونی که ترامپ در سال 2018 تقویت کرده بود، با یک «جنایت پنج ساله» بالقوه مواجه بود.

    رئیس جمهور دونالد ترامپ در 10 ژانویه 2018، لایحه امنیت ملی را امضا کرد که شامل مجازات های سخت تری برای سوء استفاده از اطلاعات محرمانه بود.ران ساکس-پول/گتی ایماژ