برف سنگین در ژاپن ۱۷ کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت

به گفته وزارت حمل و نقل، ده‌ها قطار و پرواز نیز تا روز یکشنبه در شمال ژاپن به حالت تعلیق درآمدند، اما از آن زمان تاکنون خدمات بیشتر از سر گرفته شده است.



منبع

در نیگاتا که به کشت برنج معروف است، برخی از سازندگان موچی یا کیک های برنجی چسبناک که برای وعده های غذایی جشن سال نو اصلی هستند، گفتند که تاخیر در تحویل وجود دارد و ممکن است موچی آنها به موقع به دست مشتریانشان نرسد.

برف سنگین یک برج انتقال برق را در شمالی‌ترین جزیره اصلی ژاپن خراب کرد و حدود 20000 خانه را در صبح کریسمس بدون برق گذاشت، هرچند به گفته وزارت اقتصاد و صنعت، برق در اکثر مناطق در اواخر همان روز برقرار شد.

ادارات شهرداری در مناطق برف‌گرفته از ساکنان خواسته‌اند در هنگام برف‌روبی احتیاط کنند و به تنهایی کار نکنند.

توکیو (AP) – مقامات مدیریت بلایای ژاپن روز دوشنبه گفتند که برف سنگین در مناطق وسیعی از ژاپن 17 کشته و بیش از 90 زخمی و صدها خانه را بدون برق گذاشته است.

جبهه‌های قدرتمند زمستانی از هفته گذشته برف سنگینی را در مناطق شمالی باریده‌اند، صدها وسیله نقلیه را در بزرگراه‌ها سرگردان کرده‌اند، خدمات تحویل را به تأخیر انداخته‌اند و تا روز شنبه باعث مرگ 11 نفر شده‌اند. بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی و مدیریت بلایای طبیعی، بارش برف بیشتر در تعطیلات آخر هفته کریسمس باعث شد تا صبح دوشنبه تعداد کشته ها به 17 نفر و مجروحان به 93 نفر برسد. بسیاری از آنها هنگام برداشتن برف از پشت بام ها سقوط کرده بودند یا در زیر انبوه برف که از پشت بام سر می خوردند مدفون شده بودند.

بسیاری از مناطق شمال شرقی ژاپن سه برابر میانگین بارش برف در این فصل گزارش کردند.

آژانس مدیریت بلایای طبیعی اعلام کرد جسد یک زن 70 ساله را در زیر انبوهی از برف پشت بام که به طور ناگهانی بر روی او ریخته بود در شهر ناگای استان یاماگاتا، حدود 300 کیلومتری (180 مایلی) شمال توکیو، جایی که برف بیش از 80 برف انباشته شده بود، پیدا شد. سانتی متر (2.6 فوت) شنبه.