برادر ناتنی جسی جکسون از حبس ابد آزاد شد

شیکاگو (AP) – مقامات گفتند که یک برادر ناتنی 80 ساله کشیش جسی جکسون که بیش از 30 سال پیش پس از محکوم شدن به استخدام افراد قاتل به حبس ابد محکوم شده بود، از زندان آزاد شده است.

شیکاگو سان تایمز گزارش داد که نوح رابینسون جونیور ماه گذشته به دلیل اعتراضات دادستان ها توسط یک قاضی فدرال که سن رابینسون، خطرات ناشی از کووید-19 در زندان و وخامت حال او را ذکر کرد، دستور آزادی او را صادر کرد.

ربکا پالمایر، قاضی منطقه ای ایالات متحده نوشت: «رابینسون به جنایات وحشیانه محکوم شد، اما او 80 ساله است و اکنون تقریباً 33 سال است که در بازداشت به سر می برد. «این یک دوره مهم برای اهداف مجازات و بازدارندگی عمومی است.»

رابینسون بر اساس قانون قدم اول آزاد شد، یک لایحه دو حزبی که در سال 2018 توسط رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ به تصویب رسید و هدف از آن تشویق زندانیان به شرکت در برنامه هایی با هدف کاهش تکرار جرم، کاهش حداقل مجازات اجباری و دادن اختیارات بیشتر به قضات است. محکومیت

رابینسون، یک تاجر ثروتمند و تحصیلکرده در Ivy League، از زمان دستگیری خود در سال 1989 به این اتهام که مردانی را از باند خیابانی El Rukn شیکاگو استخدام کرده بود تا یکی از دوستان دوران کودکی خود، Leroy “Hambone” Barber را پس از آن دو بکشند، زندانی شده بود. در کارولینای جنوبی، جایی که هر دو بزرگ شدند، با مشت درگیر شدند.

به گفته دادستان، زنی که شاهد این قتل بود، در یک ضربه بعدی که رابینسون دستور داد، زخمی شد و او دستور ضربه دیگری را داد که اجرا نشد. رابینسون همچنین متهم به کمک به اعضای الرکن در ارتباط با تامین کنندگان کوکائین و هروئین در ساحل شرقی بود.

طبق دستور آزادی رابینسون، او قصد دارد با دخترانش در شیکاگو زندگی کند، دخترانی که قول داده اند به نیازهای پزشکی و سایر نیازهای او رسیدگی کنند.



منبع