با تغییر تمرکز به سال 2024، لیز چنی برای از دست دادن اولیه آماده می شود

___

در همین حال، ترامپ شکست چنی را اولویت اصلی خود قرار داده است.

چنی در برابر فشار خصوصی برخی از متحدان برای دور شدن از پیام ضد ترامپ مقاومت کرده است. بسیاری از جمهوری‌خواهان حاضر در رأی‌گیری امسال که پس از 6 ژانویه از ترامپ انتقاد کردند، از آن زمان سعی کرده‌اند با تمرکز بر مسائل محلی منطقه‌شان، رئیس‌جمهور جو بایدن یا تورم فراری، از این جنجال دوری کنند.

برخی از متحدان چنی شک دارند که آرای متقاطع دموکرات‌ها به اندازه‌ای باشد که او را در ماه آینده در صدر قرار دهد.

در حالی که چنی انرژی خود را بر روی کمیسیون 6 ژانویه متمرکز می کند، هاگمن در قالب سنتی سیاست ورزی وایومینگ با جمعیت کوچک روستایی به ایالت حمله کرده است. این رویکرد بیشتر شبیه رویکردی است که خود چنی برای تصاحب کرسی مجلس نمایندگان وایومینگ در سال 2016 در یک میدان پرجمعیت جمهوری خواهان از آن استفاده کرد.

در عوض، سه دوره جمهوری‌خواه کنگره 1600 مایلی در واشنگتن و ریاست کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که عمدتاً از دموکرات‌ها تشکیل شده بود، بود که قصد داشتند حمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دموکراسی را در جریان قیام 6 ژانویه 2021 افشا کنند. در حالی که جشن گاوچران در خانه اوج می گرفت، چنی از شکست های ترامپ انتقاد کرد.

انتقاد بی امان چنی از ترامپ در اتاق کمیته کنگره، نشان دهنده محوریت یک استراتژی غیر متعارف مبارزات انتخاباتی است که ممکن است حداقل در کوتاه مدت به سقوط سیاسی او منجر شود. بسیاری از متحدان چنی برای شکست در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در 16 اوت در وایومینگ در برابر رقیب مورد حمایت ترامپ، هریت هیگمن، آماده هستند – اگر نه از سمت خود کناره گیری کنند.

CHEYENNE، ویو (AP) – لیز چنی سه هفته قبل از مهم‌ترین انتخابات دوران حرفه‌ای سیاسی‌اش، در جایی دیده نمی‌شد که هزاران رای‌دهنده برای یک جشنواره عظیم رودئو و گاوچران در اواسط تابستان در بزرگترین شهر وایومینگ جمع شده بودند.

او اساساً توسط حزب جمهوری‌خواه وایومینگ تکفیر شده است، حزبی که سال گذشته به انتقاد از چنی رای داد و سپس تصمیم گرفت او را به‌عنوان یک جمهوری‌خواه به رسمیت بشناسد. دفاتر محلی جمهوری خواه، تابلوهای حیاط را برای هاگمن و بسیاری دیگر از جمهوری خواهان در برگه های رای ارائه می دهند، اما چنی را نه.

دین فینرتی، دامدار اهل ویتلند که در مسابقات کشتی هدایتی شرکت می کرد، جابه جا نشد.

او در جلسه استماع روز پنجشنبه گفت: «دونالد ترامپ یک انتخاب هدفمند برای نقض سوگند ریاست جمهوری خود انجام داد.

مردم از نیویورک گزارش دادند



منبع

کینزینگر به AP گفت: «ما به رهبران اصولگرای بیشتری مانند لیز نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنیم که کسانی که می خواهند دموکراسی ما شکست بخورند، موفق نمی شوند. «هیچ‌وقت برای رأی‌دهندگان طرفدار دموکراسی اضطراری برای شرکت در انتخابات مقدماتی وجود نداشته است».

پل اولریچ، رئیس سابق انجمن نفت وایومینگ و یکی از حامیان چنی، گفت: «من می‌دانم که لیز کاملاً می‌خواهد در جلسه ایالتی با همه ساکنان ما شرکت کند. “برای او این نگرانی های امنیتی دردناک است. منزجر کننده است که به اینجا رسیده است.»

«بخش بسیار بزرگی از آنها اهمیتی نمی‌دهند که او با بال‌های فرشته وارد انتخابات شود. شرودر، یک روانشناس بازنشسته و داوطلب Frontier Days Rodeo، گفت: آنها به او رای نمی دهند. “بنابراین من نمی دانم که این به او آسیبی زده است. و من نمونه کاملی هستم از اینکه چگونه رفتار او در واشنگتن به او کمک کرده است.”

آسان نخواهد بود.

ترامپ در صورت کاندیداتوری مجدد، همانطور که گفته است، احتمالا بر میدان وسیعی از مخالفان اولیه ریاست جمهوری تسلط خواهد داشت. اما گروه قابل توجهی از رای دهندگان جمهوری خواه نیز وجود دارند که مشتاق هستند از ترامپ و مبارزه مداوم او برای برگرداندن شکست انتخاباتی او در سال 2020 عبور کنند.

لندون براون، نماینده ایالت وایومینگ و متحد چنی، درباره ترامپ تزلزل ناپذیر چنی گفت: «او می‌دانست که از نظر سیاسی به پای خود شلیک می‌کند (در وایومینگ) و قرار است تا آخر عمر با لنگان راه برود. انتقاد اما من می‌توانستم شکوفایی این شکوفه را به چیزی بزرگتر ببینم.»

چنی، دختر 55 ساله دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور سابق، شاید در میان گروه کوچکی از جمهوری‌خواهان به اصطلاح «هرگز ترامپ» که نامزدهای ریاست‌جمهوری سال 2024 را بررسی می‌کنند، شناخته شده‌ترین فرد باشد. این افراد شامل لری هوگان، فرماندار مریلند با دوره محدود است. و تنها همکار جمهوری خواه چنی در کمیسیون 6 ژانویه، آدام کینزگر، نماینده جمهوری خواه، که تصمیم گرفتند پاییز امسال مجدداً انتخاب نشوند.

چنی در مصاحبه با ABC News که جمعه پخش شد، گفت: «مهمترین چیز محافظت از ملت در برابر دونالد ترامپ است. او گفت که در مورد پیشنهاد احتمالی کاخ سفید “در ادامه راه” تصمیم خواهد گرفت.

دین “داک” شرودر، یک دموکرات ثبت نام شده که اکنون قصد دارد ثبت نام خود را برای رای دادن به چنی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه تغییر دهد، تحت تاثیر رهبری چنی در کمیسیون 6 ژانویه قرار گرفته است. او گفت با توجه به اکثریت قاطع جمهوری‌خواه وایومینگ، ممکن است مهم نباشد که خانم کنگره زمان بیشتری را در ایالت سپری کند.

او در ویدئوی اعلامیه انتخابات مجدد خود در ماه مه، وعده داد که «دروغ ها را رد کند» در حالی که «در برابر فشار یا ارعاب» تسلیم نمی شود. من در بیانیه پایانی خود در مناظره مقدماتی جمهوری خواهان ماه گذشته، او “دروغ های دونالد ترامپ” را خواند و قول داد: “من هرگز حزب را بالاتر از وظیفه خود در قبال کشور قرار نخواهم داد.”

تیم سیاسی کینزینگر به سرعت بخشیدن به فشار متقاطع کمک می کند.

او که با گزینه های کمی باقی مانده است، برای کمک به دموکرات ها مراجعه کرده است. وب سایت کمپین او اکنون پیوندی به فرمی دارد که به رای دهندگان اجازه می دهد وابستگی حزبی خود را به جمهوری خواه تغییر دهند تا در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان شرکت کنند.

با این حال، تعداد کمی بر این باورند که یک منتقد صریح ترامپ می تواند در نهایت در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواه پیروز شود. اکثریت قاطع رای دهندگان جمهوری خواه همچنان ترامپ را تایید می کنند.

چنی از ملایم کردن پیام خود امتناع کرده است، در عوض در بزرگترین لحظات مبارزات انتخاباتی خود به ترامپ متمایل شده است.

اما با نزدیک شدن به روز مقدماتی، این باور در میان تیم چنی نیز وجود دارد که استراتژی غیرمتعارف چنی در سال 2022 ممکن است او را در موقعیت قوی تری برای رقابت ریاست جمهوری 2024 قرار دهد. پیام شدید ضد ترامپ چنی به عنوان نایب رئیس کمیته بررسی قیام کنگره، برند ملی او را تقویت کرده و در عین حال شبکه ملی کمک‌کنندگان و منتقدان ترامپ را در هر دو حزب گسترش داده است که می‌تواند نامزدی آینده کاخ سفید را تقویت کند.

پلیس کاپیتول در آگوست گذشته جزئیات امنیتی شخصی را به چنی اختصاص داد، گامی که تنها زمانی برداشته شد که اعضای کنگره با تهدیدات امنیتی معتبری مواجه شوند.

حامیان چنی تناقض سیاسی را که او در وایومینگ با آن مواجه است، درک می کنند، ایالتی که ترامپ کمتر از دو سال پیش بیشترین پیروزی خود را با 43 امتیاز کسب کرد.

فینرتی گفت: “من به شما می گویم: زمانی که چنی آخرین بار نامزد شد به او رای دادم و دیگر هرگز به او رای نخواهم داد.”

در مواجهه با تهدیدهای مداوم و معتبر به مرگ، او مجبور شده است کمپین سنتی خرده فروشی، تجارت گردهمایی های عمومی و تالارهای شهر را برای رویدادهای خصوصی که در آن حضور او اغلب تنها پس از پایان آنها برای عموم آشکار می شود، کنار بگذارد.

و در حالی که متحدان او ممکن است به آینده بلندمدت او خوش بین باشند، چنی مطمئناً مایل است از شکست در ماه آینده در ایالت خود جلوگیری کند.

دوستان و دشمنان به طور یکسان متوجه غیبت او در این سال شده اند.

چنی هنوز هیچ تصمیمی در مورد 2024 نهایی نکرده است، اما او احتمال نامزدی ریاست جمهوری به عنوان یک جمهوری خواه یا مستقل را رد نکرده است.

مریلین کیت، قاضی سابق دادگاه عالی ایالتی که از چنی حمایت می کند، گفت: “من نمی خواهم برای این مسابقه پول بگذارم.” “امیدوارم او موفق باشد، اما اگر موفق نباشد، شاید وفادار بودن او به سوگندش در درازمدت مهم تر باشد.”

او در این ماه در شبکه اجتماعی خود او را “انسان حقیر” خواند. و در ماه مه، ترامپ به دومین شهر بزرگ وایومینگ، کاسپر، سفر کرد تا از جانشین چنی، وکیل محافظه کار، هریت هیگمن حمایت کند.