بایدن در اجلاس سران G-20 کشورها را برای اعمال محدودیت های نفت و گاز در روسیه تحت فشار قرار داد

نکات برجسته دیگر از روز بایدن در G-20:

  • آزمایش بایدن منفی شد: هون سن، نخست وزیر کامبوج، که بایدن روز شنبه در پنوم پن با وی دیدار کرد، آزمایش کووید-19 مثبت اعلام شد. کاخ سفید می گوید آزمایش بایدن منفی شد.

دیپلماسی درب پشتی

اتحادهای جدید: بایدن در سفر به کامبوج برای تقویت دوستی با کشورهای آسیایی تلاش می کند

بایدن چهارشنبه زمانی را قبل از ترک بالی برای سفر طولانی به واشنگتن برای دیدار با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، اختصاص داد. صبح، او درخت حرا را با دیگر رهبران جهان می کارد.

اندونزی که میزبان این اجلاس است و هند، یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت روسیه، موافقت نکرده اند که از سقف قیمتی تبعیت کنند که هدف از آن کاهش درآمد مسکو و دشوارتر کردن روسیه برای ادامه جنگ است.

در این بیانیه آمده است: «این دو همچنین در مورد ادامه هماهنگی نزدیک در مورد مسائل ناتو و سایر موضوعات منطقه ای و جهانی گفتگو کردند.

رهبران در یک ناهار خصوصی معاشرت کردند و دو جلسه کاری برگزار کردند.

  • تست استقامت: در یک نشست زیرساختی، بایدن به شوخی گفت: “ما به اندازه کافی از همه نشنیده ایم، بنابراین پنج ساعت دیگر می رویم.”

  • چه خواهد گفت: کشورها روسیه را متهم خواهند کرد که اقتصاد جهانی را ویران کرده است و در اوکراین و کشورهای در حال توسعه که در نتیجه جنگ با ناامنی غذایی و سوختی مواجه هستند، رنج فراوانی به بار آورده است.

  • پس از اینکه رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی به صورت مجازی با رهبران گروه 20 سخنرانی کرد، روسیه کشور را با موشک بمباران کرد. مقامات آمریکایی گفتند که این حملات ساختمان های مسکونی در کیف، پایتخت را هدف قرار دادند.

    به گزارش پولیتیکو، زلنسکی گفت که به کشورش «نباید پیشنهاد شود که با وجدان، حاکمیت، سرزمین و استقلال خود مصالحه کند».

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: جو بایدن کشورها را در اجلاس G20 تحت فشار قرار داد تا موضع سخت تری در مورد روسیه اتخاذ کنند.



  • منبع

    COP 27: بایدن در مصر پیروز میدان آب و هوا شد. برای برخی از کشورها، ایالات متحده خیلی کم، خیلی دیر انجام می دهد.

    کاخ سفید روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن «تسلیت عمیق خود را به رئیس‌جمهور اردوغان» و مردم ترکیه «در مورد اعمال خشونت‌آمیز در استانبول» ابراز کرده و به صراحت اعلام کرده است که در کنار متحد خود در ناتو هستیم.

    مخالفت کلیدی: روسیه یکی از اعضای گروه 20 است و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در این اجلاس در بالی است.

  • مایکل مک کال، نماینده تگزاس، رئیس آینده کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفت: “من فکر می کنم مالیات دهندگان مستحق این هستند.” اما این بدان معنا نیست که ما قصد داشتیم اوکراینی‌ها را زیر پا بگذاریم.»

  • چرا دیدار بایدن با اردوغان اهمیت دارد؟

    در افتتاحیه این اجلاس، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، علیرغم اختلاف نظر در مورد اوکراین، خواستار اتحاد شد. G-20 یک مجمع “بسیار مورد نیاز” است که ویدودو به رهبران گفت و بدون اشاره به روسیه افزود: “ما باید به جنگ پایان دهیم.”

    از دست ما نیست که در حالی که رهبران جهان در G-20 در بالی ملاقات می کنند تا در مورد مسائل مهم برای زندگی و معیشت مردم در سراسر جهان گفتگو کنند، روسیه دوباره آن زندگی ها را تهدید می کند و زیرساخت های حیاتی اوکراین را ویران می کند. سالیوان گفت.

  • مجکوت گفت: «اثربخشی این ابزار به مشارکت کشورهای خارج از ایالات متحده و اتحادیه اروپا بستگی دارد.

  • لحظه سبکتر: جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، طی یک ضیافت ناهار به رهبران گفت که می‌خواهد با آنها در مورد “یک موضوع” صحبت کند که معتقد است همه می‌توانند روی آن توافق داشته باشند: “فوتبال”. اینفانتینو گفت این ورزش که در ایالات متحده به عنوان فوتبال شناخته می شود، “واقعا منحصر به فرد” است و “جهان را متحد می کند.”

  • ترکیه برای حفظ توافق با روسیه برای صادرات غلات از اوکراین برای جلوگیری از بحران جهانی گرسنگی ضروری بوده است.

    به عنوان مثال، صحبت از گفتگوی برنامه ریزی نشده بایدن با اردوغان قبل از اعتراف کاخ سفید مبنی بر برگزاری یک جلسه از طریق رسانه های ترکیه منتشر شد.

    ترکیه چندین ماه است که از عضویت سوئد و فنلاند در ناتو جلوگیری کرده است. اردوغان در ماه ژوئن موافقت کرد که به کشورها اجازه دهد به آن ملحق شوند اما از آن زمان تاکنون از حمایت خود خودداری کرده است. ترکیه از ملت‌ها می‌خواهد که شبه‌نظامیان کرد را که مظنون به تروریسم هستند، تحویل دهند.

    چه چیزی بیشتر بدانیم؟ این چیزی است که شما از دست داده اید:

    رئیس جمهور در حال صحبت با اولاف شولز صدراعظم آلمان که اخیراً به پکن سفر کرده بود، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و مودی هندوستان دیده شد. بایدن عصر دوشنبه در بالی با شی جینپینگ دیدار کرد.

    جوزف ماجکوت، مدیر برنامه امنیت انرژی و تغییرات آب و هوایی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، می‌گوید که اجرای سقف نفت و گاز روسیه بدون هند و چین دشوار خواهد بود.

  • با توجه به بسیاری از تعاملات بایدن در پشت درهای بسته در G-20، سخت خواهد بود که بدانیم او به دنبال کدام رهبران بوده و از کدام ملت ها دوری کرده است.

    عکس خانوادگی: با اجتناب از یک لحظه بالقوه ناخوشایند با لاوروف، برنامه اجلاس سران شامل “عکس خانوادگی” مرسوم رهبران جهان نمی شود.

  • وی افزود: این حملات “تنها به تعمیق نگرانی گروه 20 در مورد تاثیر بی ثبات کننده جنگ پوتین کمک خواهد کرد” و گفت که ایالات متحده “به ارائه آنچه برای اوکراین نیاز دارد برای دفاع از خود ادامه خواهد داد.”

  • چه کسی داخل است، چه کسی بیرون است: این مقام آمریکایی که به خبرنگاران توضیح داد، از گفتن اینکه کدام کشورها این توافق را امضا کرده اند، خودداری کرد.

  • رئیس جمهور عصر روز سه شنبه با نخست وزیر ایتالیا، جورجیا ملونی، دیدار و گفتگو کرد پرش کرد یک شام جشن و برای شب تحویل داده شد.

  • دستور کار بایدن: بایدن در سفر طوفانی به سراسر جهان به تغییرات آب و هوایی می پردازد و برای دیدار با سران کشورها به آسیا می رود.

    کاخ سفید گفت بایدن با ویدودو و نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرد. هند میزبان اجلاس G-20 در سال آینده خواهد بود.

  • ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، لاوروف را به جای او به نشست سران فرستاد. با توجه به تلاش های رئیس جمهور آمریکا برای وادار کردن کشورهای گروه 20 به مجازات و منزوی کردن روسیه، بعید است بایدن با لاوروف صحبت کند.

    آنچه آنها در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین می گویند

    بیانیه کاخ سفید نشان داد که دو رهبر همچنین درباره تلاش‌های ترکیه برای آهسته‌تر کردن توسعه ائتلاف امنیتی ناتو گفتگو کردند.

    تجمع در اطراف اوکراین: ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که اکثر کشورهای گروه 20 در حال آماده شدن برای انتشار بیانیه ای در محکومیت جنگ روسیه در اوکراین هستند.

  • این دیدار اولین رویارویی بین سران هر دو کشور پس از بمب گذاری روز یکشنبه در مرکز شهر استانبول بود که منجر به کشته شدن شش نفر شد که گفته می شود به دست یک شهروند سوری که مظنون به ارتباط با شبه نظامیان کرد بود. در آن زمان، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، آمریکا را به دلیل حمایت از گروه‌های کرد سوری مقصر دانست.

    کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: پرزیدنت بایدن از رئیس جمهور اردوغان به خاطر تلاش هایش برای تجدید ابتکار غلات دریای سیاه که هر دو توافق کردند برای بهبود امنیت غذایی جهانی در بحبوحه جنگ روسیه حیاتی بوده و این ابتکار باید ادامه یابد، قدردانی کرد. پس از ملاقات آنها

    به گفته یک مقام آمریکایی که در تماس با خبرنگاران صحبت کرد، بایدن قصد داشت بر این موضوع تاکید کند که سقف قیمت به نفع اقتصاد آنها خواهد بود و به ثبات بازار جهانی انرژی کمک خواهد کرد.

    چه چیزی در خطر است: آیا بایدن برای نشست گروه 20 آماده است؟ رقبای خارجی، تنش در انتظار رئیس جمهور در بالی است.

    بایدن به ویدودو و رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین در میزبانی یک رویداد زیرساختی جهانی پیوست.

  • در پاسخ، سالیوان قول داد که ایالات متحده “تا زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین خواهد ایستاد.”

    • لحظه کلیدی: “آمریکا آماده بازی است”: پرزیدنت بایدن به شی چین فشار می آورد تا “راه هایی برای همکاری با یکدیگر” بیابد.

      کشورهای حصارکشی که از تحریم روسیه به دلیل جنگش با اوکراین خودداری کرده‌اند، برخی از بزرگ‌ترین محدودیت‌ها در سقف قیمتی هستند که ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، ژاپن و کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا اوایل دسامبر اعمال کنند.

      جو بایدن، رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولز، صدراعظم آلمان را در اجلاس سران گروه 20 در بالی، اندونزی، تبریک گفت.

      آخرین:

      • در اوایل سفر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی به خبرنگاران گفت که رئیس جمهور هیچ برنامه ای برای نشستن با محمد بن سلمان، حاکم واقعی عربستان سعودی ندارد – اما این سناریویی را که بایدن در یکی از رویدادها با ولیعهد صحبت کند را رد می کند.

        بایدن همچنین گفت‌وگوی برنامه‌ریزی نشده‌ای با ترکیه داشت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور در آن آنها درباره صادرات غلات از اوکراین و مسائل مربوط به اتحاد ناتو بحث کردند.

      • نشست سران شی: بایدن به دنبال احیای مجدد روابط با شی چین در جریان نشست سران در اندونزی است

        جو بایدن، رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولز، صدراعظم آلمان را در اجلاس سران گروه 20 در بالی، اندونزی، تبریک گفت.

        در همین حال، در واشنگتن، قانونگذاران جمهوری خواه که می توانند کمیته های قدرتمند را رهبری کنند، قول “نظارت و پاسخگویی” برای کمک های اوکراین را می دهند.

      • بالی، اندونزی – رئیس جمهور جو بایدن رهبران بزرگ ترین اقتصادهای جهان را تحت فشار قرار می دهد تا سقف قیمت نفت و گاز روسیه را در گفتگو در اجلاس G-20 اعمال کنند.