بازگشت دونالد ترامپ 2024 واشینگتن در 6 ژانویه آبریز

ترامپ در این سخنرانی گفت: «کشور ما اکنون به جولانگاه جنایت تبدیل شده است، ما به دلیل تلاش حزب دموکرات برای از بین بردن و از بین بردن اجرای قانون، خون، مرگ و رنج در مقیاسی داریم که زمانی غیرقابل تصور بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، ورزشکاران تراجنسیتی را در طی سخنانی در اجلاس اولین دستور کار آمریکا موسسه سیاست اول آمریکا در واشنگتن، ایالات متحده، 26 ژوئیه 2022، ورزشکاران تراجنسیتی را به سخره می‌گیرد. رویترز/سارا سیلبیگر

ترامپ در حالی که بلندترین تشویق های بعد از ظهر را دریافت کرد، گفت: ما نباید اجازه دهیم مردان در ورزش زنان بازی کنند. او سپس به یک ریف طولانی ادامه داد و مدعی شد که مردان در استخرها می پرند و بر زنان ورزشکار تسلط دارند و مردی به نام «آلیس» به راحتی زنی وزنه بردار را که می خواست وزنه 218 پوندی را بلند کند، شکست می دهد.

واشنگتن، دی سی - 26 ژوئیه: مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده در کنفرانس دانشجویی بنیاد آمریکای جوان در 26 ژوئیه 2022 در واشنگتن دی سی سخنرانی می کند.  پنس یک دستور کار محافظه کارانه را ترسیم کرد و در مورد تایوان و رابطه اش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، سؤالاتی را مطرح کرد.  (عکس از ناتان هاوارد/گتی ایماژ)

اوایل روز، مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهور او، در واشنگتن به دلیل سخنرانی به سبک مبارزات انتخاباتی که در کنفرانس سالانه بنیاد آمریکای جوان ایراد شد، پاسخ گرمی دریافت کرد. در مقابل، سخنرانی ترامپ به طور واضح آغاز شد. اما همانطور که او اغلب در سخنرانی‌ها و راهپیمایی‌های خود انجام می‌دهد، زمانی که حضار در پاسخ به سخنان غیرمجاز درباره ورزشکاران ترنس‌جنسی به خنده منحرف شدند، از مسیر خود منحرف شد.

بر اساس نظرسنجی‌های متعدد، دیگر رقبای احتمالی رده بالای جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری – به‌ویژه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا – بیش از 18 ماه است که به طور پیوسته از تسلط ترامپ بر حزب جمهوری‌خواه حذف شده‌اند. در حالی که ترامپ بالفعل پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان در سال 2024 است، سخنرانی روز سه‌شنبه تا حدودی محتاطانه آغاز شد و ترامپ به اظهاراتی که در یک TelePrompter به او داده شده بود، پایبند ماند و تا حد زیادی از اشاره به شورش ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیانش یا بی‌اساس خودش اجتناب کرد. ادعا می کند که تقلب گسترده در انتخابات به قیمت پیروزی او در سال 2020 تمام شده است.

ترامپ در گفتگو با مؤسسه سیاست اول آمریکا، اندیشکده ای که بسیاری از دستیاران سابق خود در کاخ سفید را به کار می گیرد، از این موقعیت برای پیش نمایش موضوعات احتمالی سومین پیشنهاد برای کاخ سفید در سال 2024 استفاده کرد. این موارد شامل وعده هایی برای سرکوب بود. جنایت در شهرهای بزرگ آمریکا، پایان دادن به دیوار مرزی در امتداد مرز ایالات متحده با مکزیک، و جابجایی اردوگاه های بی خانمان های شهری در سراسر کشور.

ترامپ گفت: «آنها واقعاً می‌خواهند به من آسیب برسانند، بنابراین من نمی‌توانم برای شما کار کنم. “و من فکر نمی کنم که این اتفاق بیفتد.”

با این مفهوم، سخنان ترامپ به دور کامل درآمده بود و جنایت را به دموکرات هایی که پس از خروج او از واشنگتن در قدرت باقی ماندند و کسانی که به دنبال تحقیقات بیشتر درباره او بودند مرتبط می کرد.



منبع

واشنگتن – برای اولین بار از زمان خروج از پایتخت کشور در زیر ابر شورش 6 ژانویه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه بازگشت و سخنرانی کرد که آمریکا را به عنوان “محفظه جنایت” در زمان سلف خود نشان داد.

ترامپ که ظاهراً از اعلام این که بار دیگر برای ریاست جمهوری نامزد می شود احساس خارش کرده است، سپس با حمله به کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه، راه اندازی احتمالی خود را کنایه زد. افشاگری‌های حیرت‌انگیز این هیئت که بر اساس شهادت دستیاران و خانواده ترامپ ساخته شده‌اند، نشان می‌دهند که ترامپ تلاش‌های چند جانبه‌ای را برای انکار باخت خود در انتخابات انجام داده و تلاش کرده است تا در 6 ژانویه گروهی مسلح را به کاپیتول هدایت کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، ورزشکاران تراجنسیتی را در طی سخنانی در اجلاس اولین دستور کار آمریکا موسسه سیاست اول آمریکا در واشنگتن، ایالات متحده، 26 ژوئیه 2022، ورزشکاران تراجنسیتی را به سخره می‌گیرد. رویترز/سارا سیلبیگر

واشنگتن، دی سی – 26 ژوئیه: مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده در کنفرانس دانشجویی بنیاد آمریکای جوان در 26 ژوئیه 2022 در واشنگتن دی سی سخنرانی می کند. پنس یک دستور کار محافظه کارانه را ترسیم کرد و در مورد تایوان و رابطه اش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، سؤالاتی را مطرح کرد. (عکس از ناتان هاوارد/گتی ایماژ)