“این حالت چه مشکلی دارد؟” ویدئویی نشان می‌دهد که مردم فلوریدی مبهوت به دلیل رای دادن دستگیر شده‌اند

رومونا اولیور، 55 ساله، قصد داشت برای کار خود برود که پلیس در ساعت 6:52 صبح از خیابان او عبور کرد و به او گفت که حکم بازداشت او را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: پرونده هایی علیه رای دهندگان دستگیر شده در زمینه قانونی متزلزل. فلوریدا برای آنها کارت شناسایی صادر کرد

“تقلب در رای دادن؟” او گفت. “من رای دادم، اما هیچ تقلبی مرتکب نشدم.”

هارت گفت: “او گفت، “خب، فقط این فرم را پر کنید، و اگر به شما اجازه رای دادند، می توانید.” “اگر آنها نکنند، پس شما نمی توانید.”

الیور که به اتهام قتل درجه دوم ۱۸ سال در زندان سپری کرد، در ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ برای رای دادن در وزارت ایمنی بزرگراه و وسایل نقلیه موتوری ثبت نام کرد. شش ماه بعد، او آدرس خود را به روز کرد و فرم ثبت نام دیگری را تکمیل کرد.

فیلم‌های دوربینی که توسط پلیس محلی ضبط شده است، سردرگمی و خشم ساکنان شهرستان هیلزبورو را به تصویر می‌کشد که پس از بررسی‌های اداره جدید جنایات و امنیت انتخابات فرماندار ران دیسانتیس، خود را به دلیل شرکت در رای دادن در دستبند می‌بینند.

“اگر نمی توانستم رای بدهم چرا به من اجازه رای می دهید؟”

هارت به یاد می آورد که دوره آزمایشی هارت یک ماه قبل به پایان رسیده بود. آن شخص به او گفت که به هر حال ثبت نام کند.

یکی از افسران پاسخ داد: «پس دفاع شماست. “میدونی چی میگم؟ این برای من مانند یک روزنه به نظر می رسد.»

افسر پاسخ داد: “مطمئن نیستم، رفیق.” “من نمی دانم.”



منبع

هارت، یک مجرم جنسی ثبت شده، به افسران گفت: “من گفتم: “من یک مجرم محکوم هستم، مطمئنم که نمی توانم.” “او می گوید، “خب، آیا شما هنوز مشروط هستید؟”

هارت گفت: “خب، ما می توانیم امیدوار باشیم.”

او گفت: “اوه خدای من.”

جاناتان اولسون، دادستان، نوشت: «در تمام مواردی که مجرمان جنسی رای داده‌اند، به نظر می‌رسد که هر یک با ارسال‌های پستی و اطلاعات نادرست مختلف تشویق به رأی دادن شده‌اند». به هر یک از آنها کارت های ثبت نام رای دهندگان داده شد که باعث می شود فرد به این باور برسد که می توانند قانونی در انتخابات رای دهند. شواهد نشان دهنده اعمال عمدی بخشی از این افراد نیست.»

“استراتژی سیاسی”

برای مثال، در لیک کانتی امسال، دادستان ها از طرح اتهام علیه شش مجرم جنسی محکوم شده که در سال 2020 رای داده بودند، خودداری کردند.

دستگیری‌های 18 آگوست – ساعاتی قبل از برگزاری کنفرانس خبری دیسانتیس برای سرکوب ادعای تقلب در رأی‌دهی – توسط افسران پلیس ایالتی همراه با اجرای قانون محلی انجام شد.

او به افسران گفت: «این اتفاق سال‌ها پیش افتاد. «چرا حالا؟ چرا من؟”

حتی افسر پلیس تامپا که پترسون را به زندان می راند به نظر از اتهامات علیه او متعجب بود. در مسیر، افسر یک تماس تلفنی دریافت کرد و به نظر می رسد که به طور خلاصه در مورد پرونده پترسون صحبت می کند.

الیور و 19 نفر دیگر پس از متهم شدن توسط دسانتیس و پلیس ایالتی به ثبت نام و رای دادن غیرقانونی، با پنج سال زندان روبرو هستند.

وکیل الیور، وکیل تامپا، مارک رانکین، گفت که او فکر می‌کند که نیروی امنیتی انتخاباتی DeSantis این 20 مورد را انتخاب کرده است، زیرا مردم نسبت به افرادی که به قتل یا جرایم جنسی محکوم شده‌اند همدردی نمی‌کنند. دسانتیس طی یک کنفرانس خبری با اعلام این دستگیری به سوابق جنایی آنها اشاره کرد.

ضبط‌شده توسط پلیس تامپا و معاونان کلانتر شهرستان هیلزبورو، افسرانی را نشان می‌دهد که صبور بودند و درک می‌کردند – تقریباً عذرخواهی کردند.

“این حالت چه اشکالی دارد، مرد؟” پترسون در حالی که او را با دستبند به ماشین پلیس اسکورت می کردند اعتراض کرد. تقلب در رای دهندگان؟ همه شما گفتید هرکسی که جنایت داشته باشد می تواند رای دهد، مرد.

هرالد/تایمز دریافت که از 19 نفر دستگیر شده، 12 نفر به عنوان دموکرات و حداقل 13 نفر سیاه پوست هستند.

پس از بررسی‌های مختصر صلاحیت توسط وزارت امور خارجه – که به DeSantis گزارش می‌دهد و مسئول پاکسازی فهرست رای‌دهندگان ناتوان است – هر دو بار به او کارت شناسایی داده شد.

آنها متهم به نقض یک قانون ایالتی هستند که به افراد محکوم به قتل یا جرایم جنسی اجازه نمی دهد پس از اتمام دوره محکومیت خود به طور خودکار بتوانند رای دهند. اصلاحیه قانون اساسی ایالتی در سال 2018 که حق رای را به بسیاری از مجرمان بازگرداند، این گروه را حذف کرد.

این افسر از یک جهت درست بود: قانون ایالتی می گوید که یک رأی دهنده باید «عمداً» مرتکب جرم شود – مانعی که برخی از دادستان ها را مجبور کرده است که رای دهندگان فاقد شرایط را متهم نکنند.

من همیشه به دیگران گوش می دهم. به این رای دهید به آن رای دهید – بیا، مرد، “پترسون غرغر کرد. “من فکر می کردم که مجرمان می توانند رای دهند. به همین دلیل یک فرم دادخواست را امضا کردم، این چیزی است که به یاد دارم.

رانکین گفت: «این یک تصادف نیست. “این یک استراتژی سیاسی است.”

ضبط نشان می دهد که پترسون، یک مجرم جنسی ثبت شده، متعجب بود که چرا وقتی افسران در خانه او ظاهر شدند، او را جدا کردند.

وقتی پلیس برای دستگیری تونی پترسون در خارج از خانه اش در تامپا در ماه اوت رفت، او نمی توانست دلیل آن را باور کند.

دیسانتیس در جریان کنفرانس خبری با اعلام این دستگیری ها گفت: «آنها بهای آن را خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: “چگونه مرتکب کلاهبرداری شدم؟” اعلامیه دیسانتیس، رای دهندگان مجرم سابق که از دستگیری ها گیج شده اند

الیور تا 30 مارس امسال، بیش از دو سال بعد، از فهرست حذف نشد.

“دفاع شما آنجاست”

یک افسر به او گفت که او به دلیل تقلب، جنایت درجه سوم، به دلیل رأی دادن غیرقانونی در سال 2020 دستگیر شده است.

بر اساس ضبط دفتر کلانتر، ناتان هارت، 49 ساله که دستبند زده بود، وقتی توضیح داد که چگونه به طور غیرقانونی ثبت نام کرده و رای داده است، گوش دلسوزی پیدا کرد.

فیلمی که قبلاً دیده نشده است، که توسط هرالد/تایمز از طریق درخواست های ثبت عمومی به دست آمده است، نگاهی اجمالی شخصی از تأثیرات تلاش های DeSantis برای ریشه کن کردن تقلب در رأی دهندگان ارائه می دهد.

دستگیری‌های تقلب در رأی‌دهندگان دیسانتیس توسط دفتر تعقیب عمومی ایالتی انجام می‌شود که طبق قانون به تعقیب جرایم، از جمله رأی‌دهی، شامل دو یا چند مدار قضایی محدود شده است. طبق وب‌سایت آن، این جنایات معمولاً «فعالیت‌های مجرمانه سازمان‌یافته پیچیده، اغلب در مقیاس بزرگ» هستند. دادستان کل ایالت نیکلاس کاکس است که در سال 2019 توسط دادستان کل اشلی مودی دوباره منصوب شد.

پاترسون، 40 ساله، با دستبند در صندلی عقب، خورش. او گفت که برادرش او را تشویق کرد تا برای رای دادن ثبت نام کند.

افسر گفت: «من قبلاً در تمام عمرم این اتهامات را ندیده بودم.

بیشتر بخوانید: DeSantis دستگیری در فلوریدا را به دلیل تقلب در رأی گیری اعلام کرد

در حالی که با دستبند ایستاده بود، به افسران گفت که به تشویق کسی در “محل گواهینامه رانندگی” برای رای دادن ثبت نام کرده است. سوابق نشان می دهد که در مارس 2020 بوده است.

بیشتر بخوانید: “مذاکرات پول”: دیسانتیس به دنبال جنایات رای دهندگان در مقیاس کوچک می رود، در مورد FPL و Matrix سکوت می کند

مدافعان عمومی به نمایندگی از هارت و پترسون از اظهار نظر خودداری کردند.

اما، همانطور که ویدیوها بیشتر حمایت می کنند، اصلاحیه و اقدامات بعدی توسط قانونگذاران ایالتی باعث سردرگمی گسترده در مورد اینکه چه کسی واجد شرایط است، شد و فرم های ثبت نام رای دهندگان ایالت هیچ وضوحی ارائه نمی دهد. آنها فقط از یک رای دهنده بالقوه می خواهند که تحت مجازات شهادت دروغ سوگند یاد کند که مجرم نیستند، یا اگر هستند، حقوقشان احیا شده است. فرم ها روشن نمی کنند که افرادی که محکوم به قتل هستند به طور خودکار حقوق خود را احیا نمی کنند.