اگر بمب هسته‌ای روی شهر شما انداخته شد، این چیزی است که باید (و نباید) انجام دهید تا شانس خود را برای زنده ماندن افزایش دهید.

جنگ هسته ای بعید است اما تهدیدهای اخیر روسیه توجه به ایمنی هسته ای را برانگیخته است.

  • انجام دهید: در حالی که صورت خود را به سمت پایین و دستان خود را در زیر بدن خود قرار دهید، به زمین بیفتید.

    مدرسه مته زلزله کودکان

    اما هر چیزی که بدون پوشش باقی می ماند، به خصوص اگر در خارج از منزل باشد – مانند میوه ها یا سبزیجات از یک باغ – برای خوردن ناامن خواهد بود.

    FEMA ساختمان های آجری یا بتنی را به عنوان امن ترین اشکال پناهگاه پس از حمله هسته ای شناسایی می کند. در حالت ایده‌آل، بهترین سرپناه دارای پنجره‌های کم و بدون هیچ پنجره و زیرزمینی برای کمپینگ است.

    از زمان اختراع، سلاح های هسته ای تنها دو بار در جنگ مورد استفاده قرار گرفته است، هر دو بار توسط ایالات متحده. از آن زمان، چنین حرکتی به طور گسترده خط قرمزی تلقی می شود که رهبران جهان جرات عبور از آن را ندارند، زیرا ممکن است باعث تشدید فاجعه آمیز و پایان تمدن شود.

    انجام ندهید: فوراً اعضای خانواده خود را جستجو کنید.

    مردی در پی طوفان دوریان در مارش هاربر، گریت آباکو، باهاما، 8 سپتامبر 2019، در میان زباله ها در محله ای ویران شده به دنبال وسایل می گردد. رویترز/لورن الیوت

    شستن موهایتان با شامپو پس از قرار گرفتن در معرض تشعشع بسیار مهم است، اما طبق گفته CDC، نرم‌کننده مهم است.

    آتش از لابه لای خرابه ها می شکافد. خدمات اضطراری برای حمایت از بازماندگان در مجاورت انفجار تلاش می کنند. مردم در معرض امواج رادیواکتیو قرار می گیرند.

    تنها استثنای این قاعده، فرو رفتن در داخل ماشین شما در یک پارکینگ زیرزمینی است که می تواند یک لایه محافظتی اضافی ایجاد کند.

    نکن: در ماشین خود پناه بگیرید.

    Okuma Fukushima cars.JPG

    اگر در زمان انفجار هسته ای روسری یا دستمالی در نزدیکی خود دارید، عاقلانه است که بینی و دهان خود را بپوشانید. حتی قبل از اینکه ریزش به زمین برسد، یک انفجار زباله های دیگری را که ممکن است تنفس در آنها خطرناک باشد، تحریک می کند.

    این نمودار تصویری فوری از جایی که در مواقع اضطراری تشعشع باید رفت را ارائه می دهد.FEMA

    • با این حال، با وجود 9 کشور که حدود 12700 کلاهک هسته ای مشترک دارند، خطر جنگ هسته ای همیشه وجود دارد.

      در صورت بعید بودن برخورد هسته ای، نزدیکترین افراد به بمب با مرگ تقریباً قطعی روبرو می شوند. برای کسانی که دورتر هستند، نکات و ترفندهای ساده ای برای افزایش شانس زنده ماندن وجود دارد.

      DO: لباس های آلوده را ببندید.

      لباس های آلوده مهر و موم کیسه

      انجام دهید: یک ساختمان آجری یا بتنی مانند مدرسه یا دفتر پیدا کنید.

      ساختمان برلین Maerkisches Viertel

      بسته به اینکه چقدر به یک انفجار هسته ای نزدیک هستید، ممکن است اجتناب از انفجار اولیه نور که می تواند شما را برای حدود 15 ثانیه تا یک دقیقه کور کند، غیرممکن باشد. اما برای کسانی که دورتر هستند، بهترین کار این است که چشمان خود را دور نگه دارند و طبق CDC بپوشانند.

      ساختمانی در منطقه برلین “Maerkisches Viertel” آلمان، 2 آوریل 2019.رویترز/فابریزیو بنش

      در اینجا 13 نکته در مورد اینکه در صورت منفجر شدن یک سلاح هسته ای در این نزدیکی چه باید کرد و چه کاری نباید انجام داد، آورده شده است.

    بیشتر بخوانید: دولت ایالات متحده به مردم نسبت به استفاده از نرم کننده پس از انفجار هسته ای هشدار می دهد. می تواند تشعشعات را در موهای شما به دام بیندازد.

    از آنجایی که لایه‌های بیرونی لباس‌ها احتمالاً توسط ریزش‌ها آلوده می‌شوند، CDC توصیه می‌کند آنها را در یک کیسه پلاستیکی دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی ببندید. همچنین باید هر گونه دستمال یا پارچه ای که برای پاک کردن بدن یا صورت خود استفاده می شود را ببندید.

    نباید: مستقیماً به انفجار خیره شوید.

    پس از هر نوع انفجار هسته‌ای، CDC می‌گوید مصرف مواد غذایی از ظروف در بسته مانند بسته‌ها، بطری‌ها یا قوطی‌ها اشکالی ندارد. شما همچنین می توانید چیزهایی را از انبار یا یخچال خود بخورید، به شرطی که ظروف غذا، ظروف آشپزی، پیشخوان و ظروف را پاک کنید.

    مردی در پی طوفان دوریان در بندر مارش در میان آوارها در محله ای ویران شده به دنبال وسایل می گردد.رویترز

    در 10 مارس 2017، کودکان مدرسه ای در یک تمرین شبیه سازی زلزله در یک تمرین تخلیه سالانه در مدرسه ابتدایی در توکیو، ژاپن، زیر میزها پناه می گیرند.رویترز/ ایسی کاتو

    انفجارهای هسته ای یک پالس الکترومغناطیسی قدرتمند (EMP) تولید می کنند، یک انفجار نامرئی از انرژی که می تواند خطوط برق، تلفن و اینترنت را از بین ببرد. یک EMP هسته ای نیز می تواند امواج رادیویی را مختل کند، اما این احتمال کمتر است، زیرا رادیوها مدار ساده تری دارند.

    هیچ چیز نمی تواند جمعیتی را برای آن آماده کند.

    در درازمدت، اگر به اندازه کافی از ذخایر تسلیحات هسته‌ای جهان مستقر شود، زمستان هسته‌ای آغاز می‌شود که احتمالاً منجر به قحطی جهانی می‌شود.

    اگر دستگاه به یک منطقه بسیار ساخته شده برخورد کند، احتمالاً ضربه اولیه بلافاصله ده ها هزار نفر را می کشد. هر کسی تا چند مایلی دورتر دچار سوختگی درجه سه می شود. افرادی که تا 53 مایلی دورتر هستند ممکن است نابینایی موقت را تجربه کنند.

    این بمب یک فلش نور، یک گلوله آتشین نارنجی غول پیکر و امواج شوک ساختمان را به راه می انداخت.

    بیشتر بخوانید: اگر یک سلاح هسته ای در شرف انفجار است، در اینجا 17 کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید

    سلاح‌های هسته‌ای مرگبارترین سلاح‌هایی هستند که تاکنون اختراع شده‌اند و از زمانی که در هیروشیما و ناکازاکی در سال 1945 مورد استفاده قرار گرفتند، بسیار قوی‌تر شده‌اند.

    یک نمودار نشان می دهد که در مواقع اضطراری تشعشع کجا باید رفت

    یک کارگر معدن زغال سنگ افغانستان پس از انجام شیفت کاری خود در زمین معدن کرکر در 31 اکتبر 2004 کرکر، افغانستان، در حمام خانه دوش می گیرد.پائولا برونشتاین/گتی ایماژ

    وس گروین، 28 ساله، در 18 ژوئیه 2017، از پنجره خانه خانوادگی خود که در کش کریک، بریتیش کلمبیا، کانادا پوشیده از مواد مقاوم در برابر آتش بود، به بیرون نگاه می کند.رویترز/بن نلمز

    نباید: بعد از شامپو از نرم کننده استفاده کنید.

    نخورید: غذای بسته بندی نشده یا غذایی که بیرون مانده است بخورید.

    فایل - در این عکس فایل 18 سپتامبر 2014، محصولات برای فروش در بازار کشاورزان در کالامازو، میخ نمایش داده شده است. مطالعه منتشر شده در روز چهارشنبه، 15 مه 2019 نشان می دهد که کاهش چربی رژیم غذایی و خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر ممکن است باعث کاهش وزن شود. خطر مرگ زنان در اثر سرطان سینه  (Katie Alaimo/Kalamazoo Gazette از طریق AP)

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    یک بمب 1 مگاتنی (که حدود 80 برابر بزرگتر از بمب اتمی “پسر کوچولو” است که در هیروشیما، ژاپن پرتاب شد) می تواند به طور موقت افراد را تا 13 مایل دورتر در یک روز صاف و تا 53 مایل دورتر در یک شب صاف کور کند.

    پس از اینکه بازرسان سازمان منع سلاح های شیمیایی پس از بازدید از صحنه حمله با عامل اعصاب در سالزبری، بریتانیا در 21 مارس 2018، کیسه های حاوی لباس های محافظ را ترک کردند.رویترز/ پیتر نیکولز

    مدارس یا ادارات معمولاً این معیارها را دارند. خانه های متحرک، با این حال، بسیار شکننده در نظر گرفته می شوند.

    بنابراین در پی وقوع یک انفجار، مقامات واکنش اضطراری احتمالاً دستورالعمل های ایمنی را از طریق رادیو پخش می کنند. مگر اینکه این مقامات به شما بگویند که بیرون رفتن ایمن است، بهتر است تا زمانی که خطر آلودگی کاهش نیابد، بمانید.

    آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) به مردم توصیه می کند که در وسایل نقلیه خود پناه نگیرند. پنجره‌های شیشه‌ای و قاب‌های فلزی آن‌ها را بیش از حد شل می‌کند تا از شما در برابر ریزش‌های هسته‌ای محافظت کند. دور زدن نیز بیهوده است، زیرا پیش‌بینی اینکه تشعشعات به کجا می‌رسند دشوار است.

    خودروهای رها شده توسط علف های هرز در اوکوما، فوکوشیما، در 20 فوریه 2019.ایسی کاتو/ رویترز

    دلیل آن این است که نرم کننده ها حاوی ترکیباتی به نام سورفکتانت های کاتیونی هستند که به ذرات رادیواکتیو متصل می شوند و می توانند آنها را در موهای شما به دام بیندازند. آنها اساساً مانند چسب بین موهای شما و مواد رادیواکتیو عمل می کنند.

    یک هشدار: اگر بمب اتمی به نزدیکی برخورد کند، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید.

    وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده توصیه می کند در صورت وقوع انفجار هسته ای حداقل 24 ساعت در داخل خانه بمانید. پس از 48 ساعت، میزان قرار گرفتن در معرض یک انفجار 10 کیلوتنی (نوعی که ممکن است به یک شهر آسیب برساند، اما تخریب نشود) به تنها 1 درصد کاهش می یابد.

    انجام دهید: صورت خود را با یک حوله یا تکه لباس بپوشانید.

    در اینجا 13 باید و نباید در صورت حمله هسته ای آورده شده است.

    عکس چین/ گتی ایماژ

    مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) این وضعیت را توصیه می‌کند زیرا دست‌ها، بازوها و صورت شما را از هر گونه زباله‌های پرنده یا گرمای شدیدی که می‌تواند پوست شما را بسوزاند، دور نگه می‌دارد. هنگامی که امواج شوک فروکش کرد، می توانید بلند شوید و به دنبال سرپناهی بگردید.

    انجام دهید: در اسرع وقت دوش بگیرید.

    دوش

    همچنین باید هر گونه بریدگی یا ساییدگی را در حین آبکشی بپوشانید. برای کسانی که به دوش دسترسی ندارند، FEMA استفاده از سینک یا شیر آب را توصیه می کند. بهترین گزینه بعدی این است که بدن خود را با دستمال مرطوب یا پارچه مرطوب تمیز کنید. دمیدن بینی و پاک کردن گوش ها و پلک ها نیز مهم است، زیرا ممکن است زباله ها در این سوراخ ها گیر کنند.

    اگر در عرض 15 دقیقه از جایی که ایستاده اید هیچ ساختمان مستحکمی وجود ندارد، بهتر است هر نوع سرپناهی پیدا کنید تا بیرون بمانید. اگر متوجه شدید که ساختمان امن تری در نزدیکی شما وجود دارد، حداقل یک ساعت قبل از حرکت صبر کنید. در آن زمان، پتانسیل قرار گرفتن در معرض تشعشع احتمالاً حدود 55٪ کاهش می یابد.

    کارشناسان تمایل دارند موافق باشند که حمله هسته ای غیرممکن نیست، اما بعید باقی می ماند. برای روسیه مضرات بسیار زیادی وجود خواهد داشت.

    اگر سازه شما دارای پنجره است، FEMA توصیه می کند که دور از آنها، در مرکز یک اتاق بایستید. به این دلیل که امواج شوک می توانند پنجره ها را تا 10 مایلی دورتر از انفجار بشکند و در نتیجه شیشه های پرنده خطرناکی ایجاد شود.

    مهم است که خطر را به حداقل نرسانیم: در صورتی که یک بمب هسته ای به ایالات متحده اصابت کند، افرادی که به اندازه کافی نزدیک به این ضربه هستند، بدون توجه به اینکه چگونه آماده شده اند، احتمالاً می میرند.

    در حالی که روسیه به تهاجم خود به اوکراین ادامه می دهد، نگرانی ها در مورد ایمنی هسته ای به وضوح به منصه ظهور رسیده است.

    نباید: هنگامی که در داخل خانه هستید، نزدیک پنجره بایستید.

    به بازدارنده آتش پنجره نگاه کنید

    واحدهای گرمایش یا تهویه مطبوع هوا را از بیرون می کشند، بنابراین می توانند ذرات آلوده را بیشتر پخش کنند.

    اگر در یک ساختمان بلند پوشش می گیرید، یک مکان مرکزی را انتخاب کنید و از طبقات بالا و پایین دوری کنید.

    رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اشاره کرده است که می تواند در شرایط وخیم تسلیحات هسته ای مستقر کند و ایالات متحده نیز اشاره کرده است که یک حمله بی نظیر نخواهد بود.

    DO: بخاری و تهویه مطبوع را خاموش کنید.

    مرد چینی روی کولر نشسته است

    مجموعه‌ای از سازمان‌های دولتی در گزارشی در سال 2010 نوشتند: «در حالی که سرپناه برای حفاظت از سلامت عمومی یک اولویت است، اما برخلاف غرایز طبیعی است». پس از انفجار هسته‌ای، مردم باید بفهمند که چرا آنها و خانواده‌هایشان امن‌ترین حالت را دارند.

    انجام دهید: برای دستورالعمل ها به رادیو گوش دهید.

    این داستان، که در ابتدا در سپتامبر 2019 منتشر شد، از آن زمان برای منعکس کننده تحولات جدید به روز شده است. آریا بندیکس به نسخه قبلی این داستان کمک کرد.

    افرادی که در حین انفجار بیرون بودند باید در اسرع وقت دوش بگیرند و مطمئن شوند که آب گرم است و صابون به آرامی استفاده شود. شستشوی بیش از حد سخت می تواند پوست شما را بشکند که به عنوان یک سد محافظ طبیعی عمل می کند.

    با این حال، در چند دقیقه تا چند ساعت پس از برخورد، رفتارهایی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید تا شانس خود را برای زنده ماندن از یک حمله هسته ای که به اندازه کافی دور است، افزایش دهید.

    فایل – در این عکس فایل 18 سپتامبر 2014، محصولات برای فروش در بازار کشاورزان در کالامازو، میخ نمایش داده شده است. مطالعه منتشر شده در روز چهارشنبه، 15 مه 2019 نشان می دهد که کاهش چربی رژیم غذایی و خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر ممکن است باعث کاهش وزن شود. خطر مرگ زنان در اثر سرطان سینه (Katie Alaimo/Kalamazoo Gazette از طریق AP)Katie Alaimo/Kalamazoo Gazette از طریق AP

    شما می توانید چند اقدام ایمنی را برای افزایش شانس زنده ماندن در صورت ضربه یاد بگیرید.

  • به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است فقط از محصولاتی بر روی بدن خود استفاده کنید که برای شستشوی بدن پس از یک فاجعه هسته ای طراحی شده اند. مواردی مانند لوسیون بدن و کرم صورت باید تا آرزوی دوم یا سوم صبر کنید.