اوز می گوید که از جرم انگاری سقط جنین برای بیماران و پزشکان حمایت نمی کند

مهمت اوز، نامزد جمهوری خواه سنا، روز سه شنبه یک عنصر از موضع خود در مورد سقط جنین را روشن کرد و به خبرنگاران گفت که از مجازات های کیفری برای کسانی که سقط جنین می کنند یا پزشکانی که این مراقبت را انجام می دهند، حمایت نمی کند.

“اگر زندگی از لقاح شروع می شود، چرا برای شما مهم است که قلب در چه سنی شروع به تپیدن می کند؟ می دانید، این هنوز قتل است، اگر بخواهید یک کودک را ختم کنید، چه قلبش می تپد یا نه.» او در صحبت با یک جمعیت محافظه کار گفت.

اوز، پزشکی که اخیراً در سال 2019 دفاع کرد قلیه، در مورد این موضوع متزلزل شده است. وب سایت کمپین او می گوید که او “100٪ طرفدار زندگی است.” و صوتی هفته گذشته که برای اولین بار توسط The Daily Beast منتشر شد، سوالات بیشتری را در مورد اعتقادات اوز ایجاد کرد. اوز در ضبطی از یک سالن تلویزیونی که یک هفته قبل از انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در ماه مه برگزار شد، گفت که معتقد است “زندگی از لقاح شروع می شود.”

موضع او در مورد سقط جنین هم در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان سنای پنسیلوانیا در اوایل سال جاری و هم اکنون در انتخابات عمومی مورد توجه قرار گرفته است، زیرا او قرار است در مقابل فرماندار جان فترمن قرار گیرد. واژگونی از رو در مقابل وید نقش کلیدی در تغییر سرنوشت احتمالی دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای 2022 ایفا کرده است – زمانی که پیش بینی می شد برای حزب فاجعه بار باشد – و تیم فترمن در حال استفاده از این موضوع است.

هالی اوتربین در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

اوز در پاسخ به سوالی در یک کنفرانس خبری در فیلادلفیا گفت: «نباید مجازات کیفری برای پزشکان یا زنان در رابطه با سقط جنین وجود داشته باشد. اگر جان مادر در خطر باشد.

کمپین Fetterman از موقعیت پنسیلوانیا به عنوان میدان نبرد سقط جنین در سال 2022 استفاده می کند. فترمن، که توسط گروه‌های حقوق سقط جنین حمایت می‌شود، موضع اوز را به شدت مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که دکتر مشهور می‌خواهد «اجازه دهد افراط‌گرایان سقط جنین را ممنوع کنند». کمپین همچنین گفته است که انتخاب اوز گامی در جهت جرم انگاری سقط جنین خواهد بود که اوز روز سه شنبه اعلام کرد از آن حمایت نمی کند.