الکس جونز به دلیل ادعاهای خود مبنی بر اینکه سندی هوک یک فریبکار بود، به پرداخت میلیون ها غرامت محکوم شد، اما از هر 5 آمریکایی 1 نفر که معتقدند او می تواند خانواده های بازمانده را بدون عواقب آزار و اذیت کند. با یکی از آنها صحبت کردیم.


بر اساس تحقیقات جوزف اوسینسکی، از هر پنج نفر یک نفر معتقد است که تیراندازی های دسته جمعی توسط دولت ترتیب داده شده است.

جوزف اوسینسکی، محقق می گوید، از هر پنج نفر یک نفر معتقد است که تیراندازی های دسته جمعی توسط دولت ترتیب داده شده است.ساوانا دور/خودی

  • الکس جونز در ماه اوت مجبور شد 45.2 میلیون دلار به خانواده قربانی سندی هوک بپردازد.

  • تئوری‌های جونز، نظریه‌پردازان توطئه را بر آن داشت تا اعضای بازمانده خانواده را مورد هدف قرار دهند و مورد آزار و اذیت قرار دهند.

  • جوزف اوسینسکی، محقق می گوید، تقریباً از هر پنج آمریکایی یک نفر معتقد است تیراندازی دسته جمعی صحنه سازی شده است.

نیل هسلین در دادگاه در 2 آگوست گفت: “امروز برای من بسیار مهم است و مدت زیادی از آن گذشته است.”

پسر هسلین، جسی لوئیس 6 ساله، در جریان تیراندازی دسته جمعی سال 2012 در مدرسه ابتدایی سندی هوک کشته شد. سال‌ها پس از تیراندازی در نیوتاون، کانکتیکات، که منجر به کشته شدن 26 نفر – از جمله 20 کودک شد – جونز از پلتفرم Infowars خود برای انتشار دروغ‌هایی استفاده کرد که خود مدرسه جعلی است، قربانیان و خانواده‌هایشان بازیگر بودند، و تیراندازی یک “پرچم دروغین” بود. “این هرگز در واقع اتفاق نیفتاد.

پس از سال‌ها آزار و اذیت هدفمند، هسلین در پرونده افترا علیه جونز که در آن هیئت منصفه به او و مادر جسی، اسکارلت لوئیس، 45.2 میلیون دلار غرامت جزایی، علاوه بر 4.1 میلیون دلار غرامت پرداخت کرد، موضع گرفت. نیویورک تایمز گزارش داد که جونز به طور پیش فرض مسئول شناخته شد، زیرا او حکم دادگاه را برای تحویل اسناد و سوابق مالی برای سپرده گذاری در این پرونده رد کرد.

هیئت منصفه در حال حاضر در حال بررسی پرونده دوم علیه جونز در کانکتیکات با 15 شاکی است.

در حالی که جونز در سایر پرونده های افترا به دلیل دروغ های سندی هوک خود مسئول شناخته شده است، اکثر آزاردهنده های اغلب ناشناس هرگز با پیگرد قانونی مواجه نخواهند شد. به گفته جوزف اوسینسکی که نظریه‌های توطئه را مطالعه می‌کند، اگرچه همه آزار و اذیت قربانیان را تداوم نمی‌بخشند، اما از هر پنج آمریکایی یک نفر معتقد است که تیراندازی‌های دسته‌جمعی مانند آنچه در نیوتاون اتفاق افتاده است، هرگز رخ نداده است.

یکی از این مؤمنان، کلی وات، اهل تولسا، اوکلاهاما، خانه دار و مادربزرگ دو فرزند، با اینسایدر در مورد اینکه چگونه بخش عمده ای از ده سال گذشته را صرف “تحقیق” در مورد تیراندازی سندی هوک کرده است، صحبت کرد که معتقد است توسط دولت ایالات متحده انجام شده است. .

“چرا هیچ یک از والدین از Kleenexes استفاده نمی کردند؟”

وات در تلاش برای اثبات عدم وقوع تیراندازی در سال 2012، دو فصل از گلچین افتراآمیز “هیچ کس در سندی هوک نمرده” را تالیف کرد. او به اینسایدر گفت که ساعت‌های بی‌شماری را صرف تماس با مقامات، تحقیق در مورد نظریه‌هایش و صحبت با لنی پوزنر کرده است که پسر ۶ ساله‌اش، نوح، در این فاجعه کشته شد.

وات گفت که معتقد است نوح هرگز وجود نداشته است و پوزنر برای نفوذ به گروهی از “محققان سراسر جهان” که او بخشی از آنهاست که به افشای “حقیقت” درباره سندی هوک اختصاص داده شده اند، به عنوان پدر و مادری داغدار ظاهر شده است.

وات توطئه‌آمیز بودن دیدگاه‌هایش را رد کرد و به اینسایدر گفت که پس از سال‌ها بررسی جزئیات درباره تیراندازی، هیچ چیز او را متقاعد نکرده است که اشتباه می‌کند.

وات در میان چیزهایی که مدرکی دال بر جعلی بودن تیراندازی سندی هوک می‌داند، به والدین قربانیان سندی هوک اشاره کرد که به گفته او به اندازه کافی گریه نکردند – “چرا هیچ یک از والدین از کلینکس استفاده نکردند؟” – یا مانند پدر و مادری غمگین “به آن برخورد نکردیم”. او این سوال را مطرح کرد که چرا در آن سال از طریق برنامه Box Tops for Education هیچ جمع‌آوری کمک مالی برای مدرسه ثبت نشده است و چرا در روزنامه محلی برای برنده املای آن سال نوشته‌ای درج نشده است.

تئوری‌های وات از جمله برخی از دروغ‌های نادرست است که پس از تیراندازی منتشر شد و در راستای آن‌هایی است که توسط افرادی مانند جونز مطرح شد.

شیوع تئوری های توطئه

اوسینسکی، استاد علوم سیاسی در دانشگاه میامی، دریافت که اعتقاد به نظریه‌هایی مانند نظریه‌هایی که جونز ارائه می‌کند، رایج‌تر از آن چیزی است که او پیش‌بینی می‌کرد.

اوسینسکی به اینسایدر گفت: «من حدود یک دهه است که از مردم نظرسنجی می کنم. و من در مورد بسیاری از تئوری‌های توطئه در نظرسنجی‌هایم می‌پرسم. و یکی از مواردی که چند بار پرسیده‌ام این است: تیراندازی‌های مدرسه مانند آنهایی که در سندی هوک، کانکتیکات، و پارکلند، فلوریدا، حملاتی هستند که توسط پرچم دروغین انجام شده‌اند. دولت.'”

سپس از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی خواسته می شود تا میزان موافقت خود را با این بیانیه در مقیاس پنج درجه ای ارزیابی کنند – یکی «کاملاً مخالف» و پنج مورد «کاملاً موافقم».

اوسینسکی گفت: «ما معمولاً بین 15 تا 20 درصد می گوییم که موافق هستند یا کاملاً موافق هستند و این بسیار پایدار است. “و به نوعی تکان دهنده است، زیرا فکر نمی کردم اینقدر بالا باشد.”

اوسینسکی همبستگی بین باورهای توطئه گرانه قوی و تایید خشونت پیدا کرده است. او دریافت که افرادی که تمایل زیادی به تفکر توطئه دارند، خشونت را بیشتر به عنوان راهی برای ابراز اختلاف می پذیرند. و اگرچه پخش کنندگان عمده اطلاعات نادرست مانند جونز ممکن است خودشان مستقیماً مرتکب خشونت نشوند، پیروان چنین نظریه هایی گاهی اوقات مرتکب خشونت می شوند.

با این حال، همه تئوری های توطئه یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از آنها – مانند اینکه سیا جان اف کندی را کشته است یا اینکه فرود روی ماه جعلی بوده است – با خشونت ارتباطی ندارد. اما نظریه‌هایی که اوسینسکی آن‌ها را به عنوان «ضد اجتماعی» طبقه‌بندی می‌کند – اینکه هولوکاست جعلی یا اغراق‌آمیز بوده، ایدز عمداً توسط دولت به مردم سرایت کرده است، یا اینکه تیراندازی‌های دسته جمعی رویدادهای «پرچم دروغین» هستند – با خشونت مرتبط هستند و به شدت با موارد خاصی مرتبط هستند. ویژگی های شخصیتی

اوسینسکی گفت: «مردم تمایل دارند توضیحاتی را انتخاب کنند که با دیدگاهی که از قبل به جهان دارند مطابقت داشته باشد. اغلب اوقات، متوجه می‌شویم که افرادی که جهان‌بینی بسیار توطئه‌آمیز دارند، همچنین افرادی هستند که دارای ویژگی‌های شخصیتی تاریک هستند، مانند خودشیفتگی، ماکیاولیسم و ​​روان‌پریشی.»

هدف قرار دادن پدر عزادار

در سال 2014، وات از طریق رسانه های اجتماعی با پوزنر که پسرش جوانترین قربانی تیراندازی بود ارتباط برقرار کرد. او به طور علنی در مورد ناباوری خود در حمله سندی هوک به صورت آنلاین پست می کرد که او را در گوگل پلاس دنبال کرد.

پوزنر حساب‌های انکارکنندگان سندی هوک را دنبال می‌کرد و با آنها درگیر می‌شد، و معتقد بود که اگر به سؤالات آنها پاسخ داده شود، نظرشان تغییر می‌کند و از آزار و اذیت او و خانواده‌اش در اینترنت دست می‌کشند. در نهایت آن دو شماره را رد و بدل کردند و تلفنی صحبت کردند.

وات در مورد اولین گفتگوی خود با پوزنر به اینسایدر گفت: «گفتم که می خواهم یک کپی از گواهی فوت نوح داشته باشم. “و من دوست دارم عکسی از همسرت داشته باشم که هر دو فرزندت، دوقلوهای دانیل و نوح، را در بیمارستان بعد از زایمان در آغوش گرفته است. و من می خواهم یک کپی از کارنامه او داشته باشم.”

پوزنر تأیید کرد که در نهایت هم کارنامه و هم کپی گواهی فوت پسرش را ارائه کرده است که وات ادعا کرد جعلی بوده است. وات از او دعوت کرد تا در فلوریدا آزمایش پلی گرافی انجام دهد، اما او گفت پوزنر به او گفت که پرواز را دوست ندارد و نپذیرفت که به نظر او مشکوک بود.

وات ادعا کرد که بیش از 100 ساعت با پوزنر صحبت کرده و از او در مورد مرگ پسرش سوال کرده و در مورد موضوعاتی مانند فیلم ها و سایر رویدادهای جاری صحبت کرده است. پوزنر به Insider گفت این ادعا در مورد مدت زمان صحبت آنها غیرممکن است.

پوزنر به اینسایدر گفت: «حقه‌بازان این جنبه از توهم را دارند؛ واقعاً هیچ راهی وجود ندارد که من با او در این مدت طولانی صحبت کنم. “من احتمالاً حداقل 10 بار با او تلفنی صحبت کردم، و 95٪ از آن‌ها او بودند که شماره من را می‌گرفتند. شاید یکی دو ساعت برای یک ساعت رفتند، اما بقیه خیلی کوتاه بودند. بعد از چند تماس اول چیز زیادی برای گفتن باقی مانده است.”

پوزنر تعاملات با وات را مداوم اما “محترمانه” توصیف کرد – تا آخرین مکالمه آنها، که در آن لحظه حتی وات اذعان کرد که تماس آنها بحث برانگیز شد.

ما بالاخره بعد از حدود شش ماه صحبت را کنار گذاشتیم، زیرا گفتم، “روزی در قلبم احساس می‌کنم که یک شکایت دسته جمعی علیه شما در جریان است. افراد زیادی هستند که می‌دانند دیگر این داستان را باور نمی‌کنند. وات گفت که او به پوزنر گفت و معتقد بود که او از نظر قانونی به دلیل “بازیگر بحران” بودن و جعل غم و اندوه خود در مورد تیراندازی مسئول شناخته می شود.

“گفتم، “یک روز فکر می کنم قرار است یک دعوای حقوقی تشکیل شود. و می خواهم به بنیاد شما کمک مالی کنم. نام آن چیست؟ کشتی نوح یا هر چیز دیگری. من می خواهم 1 دلار کمک کنم، زیرا اگر کلاسی وجود داشته باشد. من می خواهم بخشی از آن باشم. و او می گوید: “لعنت به تو، عوضی.” و سپس او تلفن را قطع کرد و این آخرین گفتگوی ما بود.”

وات از دیدن خشم پدر غمگین به عنوان چیزی جز اثبات حق با او خودداری کرد.

او گفت که امتناع پوزنر از ادامه صحبت با او به این معنی است که او نگران پیامدهای مالی و حقوقی “کشف” است و پیشنهاد او برای شکایت تهدیدی برای “شبه” او است.

وات گفت: “به من مدرکی نشان بده که در کدام یک از اینها اشتباه می کنم.” “من هیچ مدرکی ندیدم که در موردی اشتباه می کنم.”

تأثیر پایدار آزار و اذیت توطئه آمیز

مانند اکثر افرادی که آزار و اذیت خانواده‌های قربانیان تیراندازی را به صورت آنلاین ادامه می‌دهند، وات با عواقب قانونی برای هدف قرار دادن پوزنر یا فصل‌هایی که در کتاب «هیچ‌کس در سندی هوک نمرده است» مواجه نشده است، علی‌رغم اینکه هیئت منصفه محتوا را توهین‌آمیز می‌داند.

پوزنر با موفقیت از جیمز فتزر، نویسنده اصلی کتاب، به دلیل ادعای جعلی بودن گواهی فوتی که به وات ارائه کرده بود، شکایت کرد و هیئت منصفه 450000 دلار غرامت دریافت کرد. پرونده در حال حاضر در مرحله تجدیدنظر است.

جونز مسئول پرونده های افترا در کانکتیکات و تگزاس در ارتباط با توطئه هایی است که او در مورد خانواده های قربانیان سندی هوک منتشر کرد. شرکت جونز، Free Speech Systems، که Infowars را اداره می کند، در 29 ژوئیه در پاسخ به آخرین شکایتی که در آن هسلین و لوئیس 49.3 میلیون دلار جایزه دریافت کردند، اعلام ورشکستگی کرد.

این شخصیت تاک شو از آن زمان ذهنیت توطئه گرانه خود را “نوعی روان پریشی” توصیف کرده و رسانه ها را مسئول رفتار خود می داند.

اگرچه وات هرگز به طور مشخص تهدیدی به خشونت نکرد، خانواده پوزنر هدف خاص جونز و پیروان نظریه‌های جعلی سندی هوک شدند و در نتیجه با آزار و اذیت قابل توجهی مواجه شدند. این خانواده پس از انتشار اطلاعات شناسایی در فضای مجازی، شش بار در طول همین سال نقل مکان کردند. یکی از آزاردهنده ها پس از اعتراف به جرم خود به ارسال پیام های صوتی و پیام های تهدید به کشتن پوزنر به پنج ماه زندان محکوم شد.

“من برای جانم می ترسم، از امنیت خود می ترسم”

نزدیک به یک دهه از تیراندازی می گذرد، اما خانواده های قربانیان سندی هوک – از جمله هسلین و لوئیس و پوزنرها – هنوز هم به صورت آنلاین و هم حضوری با آزار و اذیت شدید روبرو هستند و مرتباً تهدید به مرگ می شوند.

روانپزشک قانونی روی لوبیت – که هر دو هسلین و لوئیس را برای اختلال استرس پس از سانحه پیچیده درمان می کرد – شهادت داد که والدین در ترس دائمی از اینکه یکی از پیروان جونز آنها را بکشد زندگی می کنند.

لوبیت در دادگاه گفت: “علت اصلی درد آنها کاری است که جونز انجام می دهد.”

لوبیت در دادگاه اخیر جونز در مورد افترا شهادت داد که علاوه بر آزار و اذیت در خیابان، هسلین گفت که به خانه اش نیز با اسلحه شلیک شده است. لوبیت همچنین گفت که لوئیس تجهیزات نظارتی را نصب کرده و با اسلحه، چاقو و اسپری فلفل در این نزدیکی می‌خوابد، زیرا می‌ترسد که به او حمله شود.

هسلین در شهادت خود گفت که جونز و پیروانش زندگی او را به “جهنم زنده” تبدیل کرده اند.

هسلین در طول دادگاه گفت: «آنچه در مورد من و سندی هوک گفته شد در سراسر جهان طنین انداز شده است. با گذشت زمان، من واقعاً متوجه شدم که چقدر خطرناک است.

او گفت: “من برای جانم می ترسم، از امنیت خود می ترسم.”

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع