افسر سابق پلیس در پرونده 6 ژانویه به بیش از 7 سال زندان محکوم شد

محاکمه هیئت منصفه رابرتسون دومین مورد برای یک پرونده شورش کنگره بود. رفیت اولین بار بود. هیئت منصفه به اتفاق آرا هفت تن از شورشیان کنگره را به تمامی اتهامات در کیفرخواست مربوطه محکوم کرده اند.

فراکر قرار بود در کنار رابرتسون محاکمه شود قبل از اینکه او در ماه مارس به اتهام توطئه اعتراف کند و با مقامات فدرال موافقت کند. کوپر قرار است سه شنبه آینده حکم محکومیت فراکر را صادر کند.

واشنگتن (AP) – یک افسر پلیس ویرجینیا که در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا یورش برد، روز پنجشنبه به بیش از هفت سال زندان محکوم شد که با طولانی‌ترین حکم زندان تا کنون در میان صدها تن از نمایندگان کنگره آمریکا برابری می‌کند. موارد شورش

رابرتسون و فراکر از جمله چندین افسر مجری قانون فعلی یا سابق بودند که به شورش پیوستند. دادستان ها می گویند که رابرتسون از آموزش های اجرای قانون و نظامی خود برای جلوگیری از افسران پلیسی که در تلاش برای جلوگیری از پیشروی اوباش بودند، استفاده کرد.

قاضی گفت که او با اعضای هیئت منصفه موافق است که رابرتسون برای مداخله در جلسه مشترک کنگره در 6 ژانویه به ساختمان کنگره رفته است. گفت.

او نوشت: «شب ها می نشستم و زیاد مشروب می خوردم و به مقالات و سایت هایی که توسط فیس بوک به من داده شده بود واکنش نشان می دادم».

رابرتسون در نامه ای خطاب به قاضی گفت که مسئولیت کامل اقدامات خود در 6 ژانویه و “هر تصمیم بدی که من گرفته ام” را بر عهده گرفته است. او محتوای خنده دار پست های رسانه های اجتماعی خود را به دلیل ترکیبی از استرس، سوء مصرف الکل و “غوطه ور شدن در “چاله های خرگوش” عمیق تئوری توطئه انتخاباتی مقصر دانست.

دادستان ها از کوپر خواسته اند تا فراکر را از حبس معاف کند و او را به شش ماه حبس مشروط همراه با یک دوره بازداشت خانگی یا “حبس در جامعه” محکوم کند. آنها گفتند که همکاری “کامل” فراکر و شهادت محاکمه در تضمین محکومیت رابرتسون بسیار مهم است.

تقریباً 850 نفر به خاطر رفتارشان در 6 ژانویه به جنایات فدرال متهم شده اند. بیش از 350 نفر از آنها به جرم خود اعتراف کرده اند که عمدتاً به جرایم جنحه ای متهم شده اند و بیش از 230 نفر تاکنون محکوم شده اند.

هیئت منصفه برخی از پست های رابرتسون را در شبکه های اجتماعی قبل و بعد از شورش دیدند. رابرتسون در یک پست فیس‌بوک در 7 نوامبر 2020 گفت: «بی‌حقوقی به دلیل کلاهبرداری، موضع سخت من است».

رولینز گفت: «زندگی او در حال حاضر به هم ریخته است.

برای پوشش کامل جلسات دادرسی 6 ژانویه، به https://www.apnews.com/capitol-siege بروید



منبع

وکلای رابرتسون گفتند که جانباز ارتش از چوب برای کمک به راه رفتن او استفاده می کرد زیرا در حالی که در سال 2011 به عنوان یک پیمانکار خصوصی برای وزارت دفاع در افغانستان کار می کرد، به دلیل اصابت گلوله به ران راستش لنگی داشت.

وکیل رابرتسون، مارک رولینز، به دنبال مجازات زندان کمتر از دو سال و سه ماه بود. او عادلانه بودن شکاف گسترده در احکامی را که دادستان ها برای رابرتسون و فراکر با توجه به رفتار مشابه آنها توصیه کردند، زیر سوال برد.

گروهبان سابق پلیس راکی ​​مانت توماس رابرتسون قبل از اینکه قاضی ناحیه ایالات متحده کریستوفر کوپر او را به هفت سال و سه ماه زندان محکوم کند از سخنرانی در دادگاه خودداری کرد. کوپر همچنین رابرتسون را پس از دوره زندان به سه سال آزادی تحت نظارت محکوم کرد.

من بیشتر عمر بزرگسالی ام را صرف مبارزه با ضد شورش کرده ام. (من) در شرف تبدیل شدن به بخشی از یکی، و بسیار مؤثر هستم.» او نوشت.

رابرتسون در آن صبح به همراه یکی دیگر از افسران پلیس راکی ​​مانت، جاکوب فراکر و مرد سوم، همسایه ای که در این پرونده متهم نشده بود، به واشنگتن سفر کرد.

پس از شورش، شهر رابرتسون و فراکر را اخراج کردند. کوه راکی ​​در 25 مایلی (40 کیلومتری) جنوب روانوک، ویرجینیا قرار دارد و حدود 5000 ساکن دارد.

او گفت: «به هر حال متهم به رفتار خود در 6 ژانویه افتخار می کند.

الیزابت آلوی، دستیار دادستان ایالات متحده گفت که رابرتسون زمانی که به ساختمان کنگره رفت و در داخل ساختمان “دوران پیروزی” انجام داد و در آنجا با فراکر سلفی گرفت، آماده خشونت بود.

قاضی گفت: «این مدت طولانی است، زیرا نشان دهنده جدی بودن جرایمی است که شما برای آن محکوم شده اید.

___

دادستان های فدرال برای رابرتسون به هشت سال زندان توصیه کرده بودند. حکم او برابر است با گای رفیت، مرد تگزاسی که در حالی که مسلح به یک تفنگ غلاف دار بود به ساختمان کنگره حمله کرد.

دستورالعمل‌های احکامی که توسط کوپر محاسبه شده بود، مدت حبس را از هفت سال و سه ماه تا نه سال توصیه می‌کرد.

رابرتسون برای 13 ماه اعتباری که قبلاً در بازداشت گذرانده است، می شود. رابرتسون از زمانی که کوپر در سال گذشته حکم داد که شرایط آزادی پیش از محاکمه خود را با در اختیار داشتن اسلحه گرم نقض کرده است، به زندان افتاده است.

قاضی گفت که او از زمان دستگیری از رفتار رابرتسون – نه تنها اسلحه انباشته کردنش بلکه سخنانش در حمایت از خشونت – ناراحت است. قاضی خاطرنشان کرد، پس از 6 ژانویه، رابرتسون به یکی از دوستانش گفت که آماده است در جنگ داخلی بجنگد و بمیرد و به تئوری های توطئه بی اساس مبنی بر سرقت انتخابات 2020 از دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا چسبیده است.

وکیل او به قاضی گفت که رابرتسون با تمایز به کشور و جامعه خود خدمت کرد.

در ماه آوریل، هیئت منصفه رابرتسون را به اتهام حمله به ساختمان کنگره برای ممانعت از تأیید پیروزی جو بایدن در ریاست جمهوری 2020 توسط کنگره محکوم کرد. هیئت منصفه رابرتسون را در هر شش فقره کیفرخواست خود، از جمله اتهام دخالت در کار افسران پلیس در کاپیتول و اینکه با یک اسلحه خطرناک، یک چوب چوبی بزرگ، وارد یک منطقه ممنوعه شده بود، مقصر دانستند.