افسری که به صحنه قتل عام پارکلند دوید، علیه معاونی که بیرون مانده بود شهادت می دهد

بست به هیئت منصفه گفت: “من گفتم: “هی برادر، ما چه داریم؟” او گفت: “طبقه دوم یا سوم تیراندازی می شود.”

پترسون اولین افسر مجری قانون ایالات متحده است که به اتهام کوتاهی در اقدامی در جریان تیراندازی در مدرسه متهم شده است. به طور مشابه، مقامات تگزاس در حال تحقیق در مورد افسرانی در شهر Uvalde هستند که با تیراندازی که سال گذشته 19 دانش‌آموز ابتدایی و دو معلم را کشت، مقابله نکردند. با این حال، هیچ یک متهم نشده اند.

اگر اعضای هیئت منصفه متوجه شوند که پترسون یک مراقب بوده است، باید تعیین کنند که آیا او “تلاش معقولی” برای محافظت از کودکان انجام داده یا در ارائه مراقبت های لازم ناکام مانده است.

آرمان برقعی که در جریان تیراندازی ها در طبقه سوم ساختمان دانشجو بود، گفت که از پنجره به بیرون نگاه کرد و پیترسون را در حالی که اسلحه اش را کشیده بود در زیر مشاهده کرد.

پترسون 60 ساله در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است به نزدیک به یک قرن زندان محکوم شود.

جدی ترین اتهامات علیه پیترسون، هفت فقره جنایت غفلت از کودک است.

73 ثانیه قبل از اینکه کروز به طبقه سوم برسد، پترسون در حالی که اسلحه اش را کشیده بود به ساختمان رسید. پترسون در فاصله 75 فوتی (23 متری) در طاقچه یک ساختمان همسایه، اسلحه اش را کشیده بود. او حدود 40 دقیقه محل خود را ترک نکرد – حدود 35 دقیقه پس از پایان تیراندازی.

پیترسون متهم به عدم مقابله با تیرانداز نیکولاس کروز قبل از رسیدن مرد مسلح به طبقه سوم ساختمان است که در آن شش نفر را کشت. این معاون در رابطه با 11 مرگ در طبقه اول، قبل از رسیدن به ساختمان، اتهامی ندارد.

بهترین شهادت داد که وظیفه خود را به خطر انداختن جان خود برای جلوگیری از تهدید و ارائه کمک می دانست.

پارکلند، فلوریدا (AP) – افسر پلیسی که در جریان تیراندازی در پارکلند در سال 2018 به داخل ساختمان دبیرستان هجوم برد، روز جمعه شهادت داد که معاون کلانتری در بیرون تایید کرد که تیرانداز در طبقه بالا بوده است.

کروز 24 ساله به جرم خود اعتراف کرد و سال گذشته به حبس ابد محکوم شد.



منبع

اسکات پیترسون، معاون سابق شهرستان بروارد، به دلیل ناتوانی در مقابله با تیراندازی که 17 نفر را در Marjory Stoneman Douglas High کشت، محاکمه می شود. او از زمانی که دو روز پس از قتل عام با بازرسان صحبت کرد، اصرار داشت که نمی‌توانست بگوید تیراندازی‌ها از کجا می‌آمد و فکر می‌کرد که ممکن است بیرون شلیک شده باشد.

برای اینکه پیترسون به دلیل بی‌توجهی به کودک محکوم شود، دادستان‌ها ابتدا باید نشان دهند که او به طور قانونی مراقب دانش‌آموزان نوجوان بوده است – که طبق قانون فلوریدا به عنوان “والدین، اعضای بزرگسال خانواده یا سایر افراد مسئول رفاه کودک” تعریف شده است.

بست گفت: «اینطور نیست که به عنوان یک افسر پلیس بخواهم خودم به داخل بروم. “اما این آموزش ما است – رفتن به داخل.”

بست گفت: «این قابل درک است که هر چه بیشتر صبر کنید، آسیب بیشتری وارد می شود. هر بار که صدای تیراندازی را می شنوید، ممکن است یک نفر مرده باشد.

محاکمه از چهارشنبه آغاز شد و انتظار می رود تا دو ماه ادامه یابد.

برقعی گفت که او “واقعاً ترسیده بود، فکر می کرد چه زمانی کمک خواهد رسید” اما هرگز پترسون را ندید که به ساختمان نزدیک شود.

WPLG-TV گزارش داد که در سومین روز محاکمه پترسون، ریچارد بست، افسر کورال اسپرینگز، آنچه را که پیترسون در خارج از ساختمان کلاس به او گفته بود، گفت.