اعتراض هنگ کنگ به تمدید حفاظت از اخراج بایدن

سخنگو افزود: اظهارات دولت ایالات متحده در مورد حقوق و آزادی ها در هنگ کنگ کاملاً بی اساس است.



منبع

سخنگوی هنگ کنگ هرگونه سوگیری سیاسی در تعقیب افراد تحت تعقیب قانون را رد کرد که بسیاری از آنها در تلاش برای گسترش دموکراسی و ماه ها اعتراضات ضد دولتی در سال 2019 شرکت کرده بودند.

بایدن برای اولین بار مجوز خروج اجباری معوق برای برخی از شهروندان هنگ کنگ را در اوت 2021 به مدت 18 ماه صادر کرد. قرار بود در 5 فوریه منقضی شود اما تا ژانویه 2025 تمدید شد.

به نقل از یک سخنگوی دولت ناشناس روز جمعه گفته شد که ایالات متحده به طور “عمدا” قانون امنیت ملی هنگ کنگ را که در سال 2020 توسط پکن به عنوان بخشی از سرکوب گسترده جنبش دموکراتیک بر این شهر تحمیل شده بود، لکه دار کرده است. از زمان تصویب این قانون توسط قانونگذار چین، حداقل 150 سیاستمدار، فعال و معترض مخالف بازداشت شده‌اند، در حالی که تعداد نامعلومی به خارج از کشور گریخته‌اند.

در این بیانیه آمده است: «ما به شدت با استفاده چین از قانون امنیت ملی خود برای انکار حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم هنگ کنگ، تضعیف خودمختاری هنگ کنگ، و از بین بردن فرآیندها و نهادهای دموکراتیک باقی مانده هنگ کنگ، مخالفیم.» .

تصمیم برای ایجاد یک پناهگاه امن موقت در پاسخ به قانون و سایر اقداماتی بود که کنترل مطلق پکن را تقویت کرد و حقوق وعده داده شده در زمان بازگرداندن مستعمره سابق بریتانیا به چین در سال 1997 را کاهش داد.

هنگ کنگ (AP) – هنگ کنگ به تمدید دو ساله برنامه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که از ساکنان شهر نیمه خودمختار چینی ساکن در ایالات متحده در برابر اخراج محافظت می کند، اعتراض کرد و واشنگتن را به “نشان دادن مقاصد شوم و قلدری سلطه جویانه” متهم کرد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: با این اقدام، ما بار دیگر حمایت قاطع بایدن را از مردم هنگ کنگ در مواجهه با سرکوب فزاینده (جمهوری خلق چین) نشان می دهیم.

«تمام اقدامات اجرای قانون که توسط سازمان‌های مجری قانون هنگ‌کنگ انجام می‌شود، کاملاً بر اساس قانون و برای اعمال افراد، مؤسسات یا سازمان‌های مربوطه مبتنی بر شواهد است و هیچ ارتباطی با موضع سیاسی، پیشینه یا شغل آنها ندارد». سخنگوی گفت.

سخنگو گفت: “ایالات متحده قوانین زیادی در مورد امنیت ملی دارد، اما تصمیم می گیرد به لکه دار کردن ناخواسته قانون امنیت ملی ادامه دهد.”

سخنگوی هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای که بر روی مقام رسمی دولت منتشر شد، گفت: «دولت ایالات متحده به صراحت اعلام کرد که اقدامات اخیرش بدون هیچ تلاشی برای پنهان کردن انگیزه‌های خود، نشان دادن مقاصد شوم و قلدری سلطه‌جویان در راستای «منافع سیاست خارجی» آن است. سایت اینترنتی.