اطلاعات اوکراین در مورد تصمیم دادگاه بین المللی کیفری می گوید که کرملین در حال حاضر به دنبال جانشین پوتین است

جزئیات: یوسف خاطرنشان کرد که در 17 مارس، مبلغان روسی در برنامه های تلویزیونی خود درباره لاهه صحبت نکردند [although they did comment on it on social media – ed.]، زیرا بحث در این مورد برای جمعیت فدراسیون روسیه “یک زنگ بیدارباش” عجیب و نگران کننده خواهد بود.

نقل قول از یوسفدایره پوتین در حال تنگ شدن است، او هم برای دنیای بیرون و هم برای داخل کشور هر روز مسموم تر می شود.

در 17 مارس، شعبه دوم دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را با توجه به وضعیت اوکراین صادر کرد.

  • زمینه:

    • همه کشورهای عضو دیوان کیفری بین‌المللی اکنون از نظر قانونی موظفند ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را به عنوان مظنون بازداشت و بازداشت کنند.

    • روز قبل، گزارش شد که دادگاه کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای باز کردن دو پرونده در مورد جنایات جنگی روسیه در اوکراین است: ربوده شدن کودکان اوکراینی و حملات عمدی روسیه به زیرساخت های غیرنظامی اوکراین.

    • منبع: یوسف روی آنتن در طول برنامه ملی مشترک 24/7 اخبار

      روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. حمایت کردن Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



    منبع

    به ویژه، نارضایتی از آنچه در برج های کرملین اتفاق می افتد بیشتر و بیشتر می شود. آگاهی فزاینده‌ای از چشم‌انداز، یعنی فاجعه ژئوپلیتیکی رژیم پوتین وجود دارد. و بله، ما در حال حاضر در مورد یافتن جانشین پوتین صحبت می کنیم و دیگر این پوتین نیست که به دنبال جانشینی می گردد.

    آندری یوسف، سخنگوی اطلاعات دفاعی اوکراین گفته است که کرملین پس از تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی برای دستگیری ولادیمیر پوتین، دیکتاتور روسیه به دنبال جانشینی برای رئیس‌جمهور روسیه است.

    در اکتبر سال گذشته، ماریا لووا-بیلووا، کمیسر امور کودکان ریاست جمهوری، به پوتین گفت که کودکی را که از ماریوپل ربوده شده بود، “پذیرفته است”. به گفته وی، تنها تا اکتبر 2022، 2000 کودک یتیم از مؤسسات اجتماعی به فدراسیون روسیه منتقل شده اند و 350 کودک دونباس در 16 استان فدراسیون روسیه در “خانواده های سرپرست” قرار گرفته اند.

  • طرف اوکراینی اخراج 16221 کودک را ثبت کرده است.

  • ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که پس از تصمیم تاریخی برای صدور حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، باید مسئولیت تاریخی وجود داشته باشد.