ادعای جنایت جدید روسیه پس از تصویر وحشتناکی که به نظر می رسد سر یک اسرای اوکراینی را که روی یک میله گیر کرده است نشان می دهد.

پیامدهای گلوله باران یک مرکز بازداشت موقت در جریان درگیری اوکراین و روسیه، در شهرک اولنیوکا در منطقه دونتسک، اوکراین، 29 ژوئیه 2022.

به گفته یک زندانی که اخیراً از بازداشتگاه اولنیوکا در خارج از دونتسک آزاد شده است، اسرای جنگی اوکراینی شکنجه و به قتل می رسند.

اگنس کالامار، دبیرکل سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت که سازمان عفو ​​بین‌الملل «کاملاً از تحقیقات ما حمایت می‌کند».

این گزارش حاوی جزئیاتی است که ممکن است برای برخی خوانندگان نگران کننده باشد.

در نزدیکی سر، بقایای جسدی سر بریده، در لباس فرم بدون دست وجود دارد. به گزارش گاردین، ویدئویی نشان می دهد که دو دست روی میخ های فلزی روی حصاری در دو طرف سر قرار گرفته اند.

ماری استروترز، مدیر بخش اروپای شرقی و آسیای مرکزی عفو بین‌الملل در پاسخ به این فیلم گفت: «این حمله هولناک نمونه آشکار دیگری از بی‌اعتنایی کامل به جان و کرامت انسانی در اوکراین است که توسط نیروهای روسی انجام شده است».

به نظر می رسد تصویر جدیدی که توسط یک مقام اوکراینی منتشر شده است، جمجمه یک اسیر جنگی اوکراینی را نشان می دهد که بر روی چوبی در بیرون ساختمانی در شهر پوپاسنا در شرق اوکراین قرار گرفته بود که در ماه مه توسط نیروهای روسی دستگیر شد.

در همین حال، رئیس بخش اوکراین عفو ​​بین‌الملل پس از آنکه این سازمان حقوق بشر کیف را به به خطر انداختن غیرنظامیان و نقض قوانین بین‌المللی با تاکتیک‌های زمان جنگ متهم کرد، استعفا داد.

عکس های گلوله باران اجساد سوخته و بقایای اسکلت را نشان می دهد.

پیامدهای گلوله باران یک مرکز بازداشت موقت در جریان درگیری اوکراین و روسیه، در شهرک اولنیوکا در منطقه دونتسک، اوکراین، 29 ژوئیه 2022.رویترز/ الکساندر ارموچنکو

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

به نظر می رسد تصویر جدیدی که توسط مقامات اوکراینی منتشر شده است، جمجمه یک سرباز اوکراینی را نشان می دهد که روی چوب چوبه زده شده است.

  • گاردین گفت که ابزارهای مکان یابی نشان می دهند که این عکس واقعی است و این عکس وحشتناک در اواخر جولای، نه چندان دور از مرکز پوپاسنا گرفته شده است.

    ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، این گزارش را به شدت محکوم کرد و گفت که این گزارش به دنبال عفو (برای) دولت تروریستی و انتقال مسئولیت از متجاوز به قربانی بوده است.

    اتهامات مربوط به جنایت جدید پس از گلوله باران زندان اولنیوکا که اسرای جنگی اوکراینی را در خود جای داده است. روسیه و اوکراین طرف مقابل را مقصر می دانند.

    حیدای زیر این تصویر گفت: “در مورد روس ها هیچ چیز انسانی وجود ندارد. ما در حال جنگ با غیرانسان هستیم.”

    این گروه گفت که نیروهای اوکراینی بر خلاف قوانین بین‌المللی حقوق بشر، پایگاه‌های نظامی در مدارس، بیمارستان‌ها و مناطق غیرنظامی ایجاد کرده‌اند.

    این خبر اخیراً پس از بمباران زندان در اولنیوکا در منطقه دونتسک منتشر شد که منجر به کشته شدن 53 اسیر جنگی شد.

  • در این عکس که از ویدیو گرفته شده است، نمایی از یک پادگان ویران شده در زندانی در اولنیوکا، در منطقه ای تحت کنترل نیروهای جدایی طلب تحت حمایت روسیه، شرق اوکراین، جمعه، 29 ژوئیه 2022، گرفته شده است.

    پوپسانا در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین است، جایی که روسیه پس از تحقیر ارتش این کشور در ماه‌های اول تهاجم، برای تصرف سرزمینی سخت جنگیده است. ارتش اوکراین در اوایل ماه مه از شهر عقب نشینی کرد. به گزارش گاردین، رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن، مدعی شد که نیروهایش کنترل این شهر را به دست گرفته اند.

    در این عکس که از ویدیو گرفته شده است، نمایی از یک پادگان ویران شده در زندانی در اولنیوکا، در منطقه ای تحت کنترل نیروهای جدایی طلب تحت حمایت روسیه، شرق اوکراین، جمعه، 29 ژوئیه 2022، گرفته شده است.AP

    • Serhiy Haidai، فرماندار استان لوهانسک اوکراین، این عکس ناراحت کننده را در کانال تلگرام خود به اشتراک گذاشت. Insider نتوانسته است تصویر را به طور مستقل تأیید کند.

      بلافاصله پس از بمباران، ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که نشان می داد یک سرباز روسی در حال اخته کردن یک زندانی اوکراینی است.

      آنا وروشووا به گاردین گفت: «ما فریادهای آنها را شنیدیم. “آنها برای پوشاندن فریادها موسیقی بلند پخش می کردند. شکنجه همیشه اتفاق می افتاد.”

      یک نماینده پارلمان اوکراین به اینسایدر گفت: “کاش می‌توانستم زمان را به عقب برگردانم و این ویدئو را نبینم. اما ما می‌دانستیم که این اتفاق در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد. ارتش روسیه به اوکراینی‌ها، هم غیرنظامیان و هم اسرا، تجاوز می‌کند، مثله می‌کند و می‌کشد.”

      اوکسانا پوکالچوک، رئیس عفو بین‌الملل اوکراین، اواخر روز جمعه در یک پست فیسبوکی گفت که این گزارش به ابزاری برای تبلیغات روسیه تبدیل شده است.