اتهامات نژادپرستی در جلسه استماع مجلس نمایندگان درباره ویروس کرونا مطرح شد

واکنش‌های اصلی به این کتاب تند بود. تایمز در بررسی خود، «وارث دردسرساز» را «کتابی عمیقاً معیوب، فریبنده و خطرناک» خواند که به نژادپرستان مجوز می‌دهد، در حالی که مرکز حقوقی فقر جنوبی وید را به قاچاق «نظریه‌های نژادپرستانه حاشیه‌ای که به عنوان زیست‌شناسی جریان اصلی تبدیل شده‌اند» متهم کرد. محافظه کار آمریکایی این کتاب را قانع کننده نمی دانست.

وید که اهل انگلستان و فارغ التحصیل کمبریج بود، در مجلات معتبر Science کار می کرد و طبیعت در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 80 که در آن زمان در ایالات متحده مستقر شده بود. او در سال 1982 به نیویورک تایمز پیوست و 30 سال در این روزنامه ماند.

وید علیه این دیدگاه غالب استدلال کرد. او با هدف «ابهام‌زدایی از اساس ژنتیکی نژاد»، سعی کرد گروه‌های نژادی متمایز را توصیف کند، که به گفته او از آفریقا، اروپا و آسیای شرقی سرچشمه می‌گیرد. او سپس سعی کرد توضیح دهد که چگونه این سه گروه ژنوم های متمایز ایجاد کردند و چگونه این تفاوت ها فرهنگ مربوط به آنها را شکل می دهد.

او در ماه مه 2021 در یک پست طولانی در مدیوم، پرونده به اصطلاح نظریه نشت آزمایشگاهی را مطرح کرد. این مقاله نقطه عطف مهمی برای سایر شکاکان به روایت رسمی چین است. با این حال، بسیاری از دانشمندان بر این باورند که ویروس قبل از پریدن به سمت انسان از حیوانات منشأ گرفته است.

در تلاش برای برقراری مجدد همبستگی مورد مناقشه، وید به برخی از مناطق نامناسب تر از آنچه زمانی به عنوان تخصص علمی شناخته می شد، جست و جو کرد. (حامیان او می گویند که او توسط مخالفانی که در واقع کتاب او را نخوانده بودند به آن منطقه پر از تنش کشانده اند، اما به نظر می رسد برخی از آن منتقدان با استدلال های او آشنا هستند.)

رائول رویز، نماینده دموکرات پیشرو کمیته از کالیفرنیا، از بیانیه آغازین خود برای بی اعتبار کردن وید استفاده کرد. او گفت: «شرکت او به اعتبار این جلسه لطمه می زند.

یکی از رئیس سابق NAACP، Mfume، گفت که “از این که این جلسه اکنون با موضوع نژاد پیچیده شده است، بسیار متعجب است.”

نویسنده نیکلاس وید در مقابل یک هیئت مجلس شهادت می دهد.

وید با ورود ویروس کرونا دوباره خبرساز شد، و به عنوان یکی از اولین نویسندگان علمی ظاهر شد که علیه قابل قبول بودن دیدگاه رایج مبنی بر اینکه عامل بیماری زا قبل از ورود به جمعیت انسانی از یک حیوان منشأ گرفته است، به احتمال زیاد در یک بازار حیات وحش در جهان بحث کرد. شهر چین ووهان.

اگرچه ممکن است تقسیمات نژادی از نظر فرهنگی و اجتماعی گسترده به نظر برسد، اما تغییرات ژنتیکی بین جمعیت ها در واقع بسیار جزئی است.

اما منتقدان دموکرات او متقاعد نشدند، در حالی که برخی از طرفداران فرضیه نشت آزمایشگاه در رسانه های اجتماعی از اینکه سوال مهم چگونگی منشأ ویروس کرونا در حال تحت الشعاع قرار گرفتن است ابراز ناامیدی کردند.





منبع

این توضیحات منجر به برخی ادعاهای بسیار مشکوک شد، مانند اینکه یهودیان به طور منحصر به فردی «با سرمایه داری سازگار شده بودند»، یک شعار کلاسیک یهودی ستیز. در همین حال، طبق تحلیل وید، مردم آفریقایی الاصل «میل به خشونت» داشتند.

نیکلاس وید سردبیر و نویسنده سابق نیویورک تایمز.

Mfume که به وضوح متزلزل شده بود، به وید گفت که “از اینکه شما فرصت دارید این پلتفرم را بگیرید و هر چیز مهمی را به آن اضافه کنید کاملا آزرده شد.”

رائول رویز، نماینده مجلس نمایندگان در جریان جلسه استماع کمیته فرعی مجلس نمایندگان صحبت می کند.
وید در طول زندگی حرفه ای خود تعدادی کتاب نوشته است، اما هیچ یک به اندازه تلاش او در سال 2014 در رابطه با پیوند بین نژاد و ژنتیک – پیوندی که تا آن زمان، بسیاری از آن نادیده گرفته شده بودند، از راه دور ثابت نشده است.

رائول رویز، نماینده کالیفرنیا، نگرانی خود را در مورد دعوت کمیته فرعی از وید برای شهادت ابراز می کند. (تراشه Somodevilla/Getty Images)

در جلسه استماع کمیته فرعی در روز چهارشنبه، وید با سؤالاتی در مورد کتاب جنجالی خود در مورد نژاد و ژنتیک در سال 2014، “یک وراثت دردسرساز” مواجه شد. (تراشه Somodevilla/Getty Images)

کوئیسی مافیوم، نماینده مریلند، با این استدلال که حضور وید توهین آمیزی برای هرگونه تحقیق قانونی در مورد منشأ ویروس کرونا – موضوع رسیدگی روز چهارشنبه – بود، پاسخ داد: «اما آنها شما را دوست دارند.

وید روز چهارشنبه به شدت از رکورد و کتابش دفاع کرد. «این یک کتاب کاملاً غیرنژادپرستانه بود. هیچ گونه خطای علمی که من از آن مطلع باشم ندارد. هیچ اظهارات نژادپرستانه ای ندارد. این موضوع بر موضوع وحدت تاکید می کند.

این مبادله پرتنش این سوال را مطرح کرد که آیا دعوت از وید برای شهادت در اولین جلسه استماع کمیته فرعی منتخب مجلس در مورد همه‌گیری ویروس کرونا، اقدام مؤثری از سوی اکثریت جمهوری‌خواه بوده است که به دنبال مشروعیت بخشیدن به این تصور است که ویروس کرونا محصول بوده است. یک حادثه آزمایشگاهی در چین

علوم نژادی شغل مورد علاقه نازی ها بود، که به دنبال یافتن شواهدی مانند شکل جمجمه بودند تا استدلال کنند که یهودیان و سایر افراد غیر اروپایی ذاتاً پست هستند. اصلاح طلبان در ایالات متحده نیز در تلاش برای محدود کردن مهاجرت یا گسترش حقوق مدنی برای سیاه پوستان به استدلال های مشابهی متوسل شدند.

برای مدت کوتاهی، کاپیتول هیل درگیر بحث و جدلی نزدیک به یک دهه از عمرش شد، گرچه موضوعاتی که به طور قابل فهمی امروزه همچنان احساسات عمیق را برانگیخته است.

واشنگتن – نیکلاس وید، نویسنده علمی، روز چهارشنبه به کاپیتول هیل آمد تا در یک پنل جمهوری خواه در مورد منشأ ویروس کرونا شهادت دهد، اما در عوض با سؤالاتی در مورد «وارث دردسرساز»، کتاب جنجالی او در مورد نژاد و ژنتیک در سال 2014 مواجه شد. دموکرات ها خاطرنشان کردند توسط دیوید دوک نژادپرست و یهودی ستیز بدنام و همچنین دیگر برتری طلبان سفیدپوست تایید شده بود.

در نامه‌ای به نیویورک تایمز بوک ریویو، 139 دانشمند (از جمله بسیاری از دانشمندان که وید به کارشان اشاره کرده بود) او را به «سوء استفاده» از تحقیقات برای ارائه استدلال‌های بی اعتبار متهم کردند. آنها اعلام کردند که “هیچ حمایتی از حوزه ژنتیک جمعیت برای حدس های وید وجود ندارد.”

وید در یکی از مراحل جلسه گفت: “من هیچ شباهتی با دیدگاه های برتری طلبان سفیدپوست ندارم.”

وید از طرفداران این فرضیه است، اما به نظر می‌رسید نوشته‌های گذشته‌اش در مورد ژنتیک و نژاد تلاش‌های او را برای تمرکز گفتگو بر روی همه‌گیری ناکام گذاشت.

اتهامات نژادپرستی در جلسه استماع مجلس نمایندگان درباره ویروس کرونا مطرح شد

نیکلاس وید سردبیر و نویسنده سابق نیویورک تایمز روز چهارشنبه در برابر کمیته فرعی منتخب مجلس در مورد همه گیری ویروس کرونا شهادت می دهد. (تراشه Somodevilla/Getty Images)