آمریکا تحویل تانک آبرامز به منطقه جنگی اوکراین را تسریع کرد

شدیدترین نبردها در منطقه دونتسک شرقی بوده است، جایی که روسیه در حال تلاش برای محاصره شهر باخموت در مقابل دفاع سرسخت اوکراین است. فرماندار محلی پترو کیریلنکو روز سه شنبه در تلویزیون اوکراین گفت که گلوله باران روز گذشته روسیه در آنجا یک غیرنظامی کشته و دیگری زخمی شده است.

این مقامات روز سه شنبه به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند زیرا این طرح هنوز به طور عمومی اعلام نشده است. انتظار می رود مقامات پنتاگون روز سه شنبه این خبر را اعلام کنند.

واشنگتن (AP) – پنتاگون در حال سرعت بخشیدن به تحویل تانک های آبرامز خود به اوکراین است و تصمیم می گیرد یک مدل قدیمی تر بازسازی شده را ارسال کند که می تواند سریعتر آماده شود، با هدف رساندن نیروگاه های جنگی 70 تنی به منطقه جنگی در 8 تا 10 ساعت. ماه‌ها، مقامات آمریکایی به آسوشیتدپرس گفتند.

کریستین ورموت، وزیر ارتش، طی بازدیدی از کارخانه تانک لیما، اوهایو در ماه فوریه، با مقامات آنجا دیدار طولانی داشت تا بهترین گزینه برای رساندن تانک ها به اوکراین را تعیین کند.

ورموث در آن زمان گفت: «بخشی از آن کشف کردن – در میان گزینه‌های مختلف – بهترین گزینه است که می‌تواند به ما اجازه دهد تا تانک‌های اوکراینی را تا جایی که می‌توانیم به موقع تهیه کنیم، بدون اینکه فروش نظامی خارجی مختل شود.

توسعه تانک برای اوکراین باید بین قراردادهای فعلی برای فروش خارجی، که شامل 250 نسخه از جدیدترین نسخه برای لهستان و حدود 75 نسخه برای استرالیا است، فشرده شود. در طول تور Wormuth از تأسیسات، کارگران در حال آماده شدن برای ساختن یک نسخه به روز از وسیله نقلیه برای لهستان بودند.

پوشش خبری AP از جنگ روسیه در اوکراین را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید.



منبع

___

تحویل تانک‌ها احتمالاً در ماه‌های بهار اتفاق نمی‌افتد، زمانی که انتظار می‌رود روسیه و اوکراین حملات شدیدتری را آغاز کنند. دو طرف تا حد زیادی در بن بست بوده اند و برش های کوچکی از زمین را در زمستان مبادله می کنند.

طرح اولیه ارسال 31 دستگاه از M1A2 Abrams جدیدتر به اوکراین بود که ساخت و ارسال آن می توانست یک یا دو سال طول بکشد. اما مقامات گفتند که تصمیم برای ارسال نسخه قدیمی M1A1 گرفته شده است که می تواند از انبارهای ارتش گرفته شود و یادگیری استفاده و نگهداری آن برای نیروهای اوکراینی در هنگام مبارزه با تهاجم روسیه آسان تر خواهد بود.

رهبران اوکراین به طور مداوم برای آبرامز که برای اولین بار در سال 1991 به جنگ اعزام شد و دارای زره ​​ضخیم، یک تفنگ اصلی 120 میلی متری، قابلیت سوراخ کردن زره و سیستم های هدف گیری پیشرفته است، فشار آورده اند. این موتور روی چرخ‌های ضخیم ردیابی کار می‌کند و دارای یک موتور توربین 1500 اسب بخاری با حداکثر سرعت حدود 42 مایل در ساعت (68 کیلومتر در ساعت) است.

مشخص نیست که ایالات متحده به زودی آموزش نیروهای اوکراینی را در مورد نحوه استفاده، نگهداری و تعمیر تانک ها آغاز خواهد کرد. این خط لوله آموزشی می تواند بر مدت زمان مورد نیاز تانک ها برای استفاده در نبرد تأثیر بگذارد. پنتاگون همچنین باید اطمینان حاصل کند که نیروهای اوکراینی دارای زنجیره تامین کافی برای تمام قطعات مورد نیاز برای حفظ تانک ها هستند.

مقامات این کارخانه که متعلق به ارتش است و توسط جنرال داینامیکس مستقر در رستون، ویرجینیا اداره می شود، گفتند که مجموع تولید می تواند بر اساس خواسته های قرارداد متفاوت باشد. و در حالی که آنها در حال حاضر در حال ساخت 15-20 خودروی زرهی در ماه هستند، از جمله تانک، آنها به راحتی می توانند این تعداد را به 33 در ماه افزایش دهند و می توانند یک شیفت کارگر دیگر اضافه کنند و در صورت نیاز حتی بیشتر بسازند.

دولت بایدن در ژانویه اعلام کرد که تانک ها را به اوکراین می فرستد – پس از ماه ها تاکید بر اینکه نگهداری و تعمیر آن ها بسیار پیچیده و سخت است. این تصمیم بخشی از یک مانور سیاسی گسترده‌تر بود که در را برای آلمان باز کرد تا اعلام کند تانک‌های لئوپارد 2 خود را به اوکراین می‌فرستد و به لهستان و دیگر متحدانش اجازه می‌دهد همین کار را انجام دهند.