یک وکیل ترامپ گفت که لپ تاپ یکی از دستیاران فعلی که به بازرسان فدرال تحویل داده شده حاوی یک کپی از یک پوشه طبقه بندی شده است.

منابع به ABC News گفتند که جیمز تراستی، وکیل ترامپ، به بازرسان فدرال گفت که مطالب طبقه بندی شده به صورت الکترونیکی روی لپ تاپ دستیار کپی شده است. منابع به سی ان ان گفتند که دستیار ظاهرا نمی دانست که آنها مواد طبقه بندی شده را روی لپ تاپ خود اسکن کرده اند.

گزارش شده است که وکیل به ماموران فدرال گفته است که رایانه حاوی پوشه ای با علامت های طبقه بندی است.

  • وکیل ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    چندین رسانه خبری گزارش دادند که در میان مواد تحویل داده شده، کاغذهایی با علامت های طبقه بندی شده، یک پوشه خالی با علامت های طبقه بندی شده و لپ تاپ یکی از دستیاران ترامپ بود.

    اسناد طبقه بندی شده نیز در خانه های پنس و رئیس جمهور جو بایدن پیدا شده است و وزارت دادگستری در حال بررسی پرونده های آنها است.

    بر اساس گزارش‌های متعدد، وکلای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ماه ژانویه مواد محرمانه بیشتری را کشف کردند و به بازرسان فدرال دادند.

    دونالد ترامپ.

    دونالد ترامپ.براندون بل/گتی ایماژ

    • به گزارش ای بی سی نیوز، اسناد طبقه بندی شده در مار-آ-لاگو کشف شد، اما نه در منطقه ای که ترامپ مجموعه ای از مواد را که در جریان تفتیش خانه اش توسط ماموران اف بی آی در ماه اوت کشف شد، ذخیره کرده بود.

      ABC News اولین خبری بود که در روز جمعه خبر تحویل اسناد اضافی را منتشر کرد.

      منابع به سی ان ان گفتند که دستیار متوجه محرمانه بودن این اسناد نشده است.

    رسانه ها گزارش دادند که وکیل رئیس جمهور سابق ترامپ یک لپ تاپ متعلق به یک دستیار سابق را تحویل گرفت.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    ترامپ توسط جک اسمیت، بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا، پس از کشف صدها سند در خانه ترامپ در مار-آ-لاگو پس از خروج وی در سال 2021، تحت بازجویی قرار گرفته است. بنا بر گزارش ها، اسمیت از مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق احضار شده است، اگرچه منابع به نیویورک تایمز گفته اند. این برای تحقیقات او در مورد نقش ترامپ در جریان شورش 6 ژانویه 2021 بود.