یک زندانی اوکلاهاما به تجاوز به زن زندانی با دستبند متهم شد

بر اساس اسناد اتهام، زمانی که دونتا رامون توماس، 44 ساله، در 19 ژوئیه توانست شلوار خود را درآورد و به او تجاوز کند، قربانی «به میله ای که به دیواری در منطقه پذیرایی زندان کانتی اوکلاهاما متصل شده بود دستبند زده شد و نتوانست فرار کند». ارائه شده توسط دادستان منطقه دیوید پراتر.

این ویدئو نشان می‌دهد که توماس در نهایت به زن دست می‌زند، او را مجبور می‌کند بایستد، سپس به او تجاوز می‌کند.

از زمان تصدی عملیات زندان، این اعتماد به دلیل مرگ زندانیان، فرارها و حوادث دیگر مورد انتقاد قرار گرفته است. این حوادث شامل اتهامات ظالمانه علیه دو کارمند سابق زندان و یک سرپرست است، پس از اینکه بازرسان دریافتند که زندانیان را مجبور می‌کنند ساعت‌ها با دستبند بایستند و آهنگ کودکانه «کوسه کوسه» را تکرار کنند.

این رویداد آخرین مورد در زندان است، جایی که یک تراست 9 نفره زندان را از دفتر کلانتری در سال 2020 تحویل گرفت و وظیفه مدیریت عملیات و امور مالی آن را بر عهده گرفت. هیئت کمیسران شهرستان اوکلاهاما به اتفاق آرا این اعتماد را در سال گذشته تصویب کرد.

ویدئوی نظارتی زندان از این حادثه نشان می‌دهد که توماس دستورات را نادیده می‌گیرد که پشتش به دیوار بایستد و منتظر بماند تا سایر زندانیان پس از محکوم شدن به زندان به اتهام تعرض، رسیدگی شوند.

انتقادها پس از آن تشدید شد که یک زندانی پس از گروگان گرفتن یک افسر بازداشت در سال گذشته توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شد.



منبع

اوکلاهما سیتی (AP) – یک زندانی زندان اوکلاهما، پس از ورود به زندان، توانست بدون نظارت منطقه رزرو را ترک کند و به یک زن زندانی دستبند زده که در انتظار آزادی بود، تجاوز کرد.

اسناد دادگاه می گوید که حکم بازداشت توماس صادر شده است، اما سوابق زندان نشان نمی دهد که او تا بعد از ظهر جمعه در بازداشت بوده است.

پراتر در متنی به آسوشیتدپرس گفت: «این نمونه دیگری از بی‌اعتنایی کامل سازمان زندان به کسانی است که مسئولیت محافظت از آنها را بر عهده دارند».

بر اساس یک سوگندنامه “توماس این دستورالعمل ها را نادیده گرفت و از منطقه دور شد.” او از راهرو به سمت بخش غربالگری پزشکی قدیمی رفت، جایی که (قربانی) با دستبند به یک بار نشسته بود.

اسناد دادگاه لیستی از وکیلی که بتواند از طرف توماس صحبت کند، ذکر نشده است و وکیلی که در اتهامات حمله قبلی به او وکالت کرده بود، تماس تلفنی برای اظهارنظر در این باره نداد.