دوک و دوشس ساسکس برای پذیرایی دولتی در کاخ باکینگهام «ناخوانده» هستند

تابوت ملکه الیزابت دوم که در استاندارد سلطنتی با تاج سلطنتی و گوی و عصای فرمانروایی پوشانده شده است، در حالی که مردم در حال عبور از تالار وست مینستر، در کاخ وست مینستر هستند، روی کاتافلک قرار دارد – خبرگزاری فرانسه

اوایل این هفته اعلام شد که شاهزاده هری که به مدت ده سال در ارتش خدمت کرده و دو تور در افغانستان انجام داده است، از حق پوشیدن یونیفرم در تمام مراسم تشریفاتی در ایام عزاداری محروم خواهد شد.

با فرا رسیدن غروب روز یکشنبه، آنها را قبل از اینکه در گالری عکس و آپارتمان های ایالتی دست و پنجه نرم کنند، به سمت دروازه های کاخ باکینگهام رانده می شوند.

مهم است که نوه‌های ملکه در غم مادربزرگ محبوب خود احساس خوش آمد و راحتی داشته باشند.»

همسران مختلف، از جمله شاهزاده خانم ولز و دوشس ساسکس، شرکت نخواهند کرد.

پادشاه چارلز سوم، پرنسس رویال، دوک یورک و ارل وسکس در کنار تابوت ملکه الیزابت دوم در حالی که روی تابوت در تالار وست مینستر قرار دارد، بیداری می کنند - رویترز

گفته می‌شود این چرخش پس از طرح سوالاتی در مورد معافیت ویژه به شاهزاده اندرو، که اجازه داشت لباس نظامی یک معاون دریاسالار نیروی دریایی را بپوشد، انجام شده است، تنها درجه نظامی که هنوز هم دارد. شب جمعه در کنار خواهران و برادرانش بیداری برپا شد.

جمعه شب مشخص نبود که چرا آنها دعوتنامه ای برای مناسبتی دریافت کرده اند که دستیاران سلطنتی اصرار داشتند که انتظار نمی رود در آن شرکت کنند.

دوک و دوشس ساسکس – رویترز

یک منبع نزدیک به شاهزاده هری گفت که این تصمیم بدون دخالت او گرفته شده است و او آماده است هر آنچه که مادربزرگش برای آن برنامه ریزی کرده بود بپوشد.

علیرغم عظمت محیط اطراف، پذیرایی به صورت خاموش برگزار می شود و از مهمانان خواسته می شود کت و شلوار سالن یا لباس صبح، بدون کلاه یا تزئینات بپوشند.

یک منبع کاخ گفت: «به درخواست پادشاه، هر دوی آنها یونیفرم خواهند بود.

کینگ چارلز خواهران و برادران و دو پسر خود را در صفوفی که به دنبال تابوت ملکه الیزابت در روز چهارشنبه حرکت می کند – خبرگزاری فرانسه

دوک و دوشس ساسکس - خبرگزاری فرانسه

سردرگمی در مورد حضور دوک و دوشس ساسکس به دنبال پیام‌های متناقض مشابهی در مورد حق پرنس هری برای پوشیدن یونیفرم نظامی در این هفته است.

خانواده های سلطنتی از جمله شاهزاده و پرنسس ولز، پرنسس رویال و ارل و کنتس وسکس از مهمانان استقبال خواهند کرد. نوشیدنی و کاناپه سرو می شود.

شاهزاده ولز در سر تابوت و برادرش در پای خود خواهند ایستاد.

این به فقدان ارتباط بین شاخه های خانواده مستقر در لندن و کالیفرنیا و همچنین عدم اطمینان در مورد نحوه برخورد دقیق با هری و مگان به عنوان اعضای غمگین خانواده ملکه اشاره دارد.

رؤسای جمهور و نخست وزیران از سراسر جهان در طول آخر هفته در کنار خاندان سلطنتی، فرمانداران کل و سفرا وارد پایتخت خواهند شد.

روز جمعه مشخص شد که پادشاه اجازه شخصی خود را به دوک داده است که هنگام برگزاری مراسم شب شنبه در کنار تابوت مادربزرگ خود، یونیفورم بپوشد.

دوک و دوشس ساسکس - رویترز

این منبع افزود: “نوه ها، به دعوت پادشاه، بسیار مشتاق هستند که به آنها احترام بگذارند – درست همانطور که والدین آنها عصر قبل انجام می دهند.”

شاهزاده هری 38 ساله در کنار پرنسس بئاتریس 34 ساله و پرنسس یوژنی 32 ساله با لیدی لوئیز ویندزور 18 ساله و برادرش ویسکونت در وسط تابوت قرار خواهند گرفت.

سفرای کره شمالی و ایران و همچنین امپراطور ماساکو ژاپن که با وجود عقب نشینی از دید عموم، امپراتور ناروهیتو را همراهی می کنند، می باشند.

کینگ چارلز خواهران و برادران و دو پسر خود را در صفوفی که به دنبال تابوت ملکه الیزابت در روز چهارشنبه حرکت می کند - خبرگزاری فرانسه

در مراسم تشییع جنازه ایالتی روز دوشنبه، شاهزاده اندرو و شاهزاده هری هر دو لباس صبح خواهند داشت.



منبع

مقامات کاخ نیز از طرف او مداخله کردند.

به نظر می رسد دوک و دوشس ساسکس به یک پذیرایی دولتی که توسط پادشاه و ملکه در کاخ باکینگهام در عصر یکشنبه برگزار شد، دعوت نشده اند.

شاهزاده هری در کنار هر هفت پسر عموی خود، از بزرگتر، پیتر فیلیپس، 43 ساله، تا کوچکترین، جیمز، ویسکونت سورن، 14 ساله، یک گارد افتخار در تالار وست مینستر تشکیل خواهد داد.

سخنگوی او گفت که او “در تمام مراسم بزرگداشت مادربزرگش کت و شلوار صبحگاهی خواهد پوشید” و اصرار داشت که دهه خدمت سربازی او “بر اساس لباسی که می پوشد تعیین نشده است”.

یک منبع سلطنتی نقل شده است که می گوید: “عقل سلیم غالب شده است.

نوه های دیگر با مانتوهای صبحگاهی و لباس های رسمی تیره با تزیینات خواهند بود.

منابع نزدیک به آنها متحیر به نظر می‌رسند، در حالی که دستیاران کاخ همچنان اصرار داشتند که دعوت نشده‌اند و انتظار نمی‌رود که در محل حاضر شوند.

با توجه به اینکه دوک ساسکس به کشورش خدمت کرده است و با هر کاری که برای کهنه سربازان انجام داده است، وضعیت مضحکی بود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، از جمله صدها رئیس دولتی هستند که در آستانه تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در لندن مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

دوک و دوشس ساسکس – خبرگزاری فرانسه

شاهزاده ویلیام 40 ساله در کنار زارا تیندال 41 ساله و برادرش آقای فیلیپس قرار خواهند گرفت.

پادشاه چارلز سوم، پرنسس رویال، دوک یورک و ارل وسکس در کنار تابوت ملکه الیزابت دوم در حالی که روی تابوت در تالار وست مینستر قرار دارد، بیداری می کنند – رویترز

تابوت ملکه الیزابت دوم که در استاندارد سلطنتی با تاج سلطنتی و گوی و عصای فرمانروایی پوشانده شده است، در حالی که مردم در حال عبور از تالار وست مینستر، در کاخ وست مینستر هستند، روی کاتافلک قرار دارد - خبرگزاری فرانسه

این زوج در اوایل این هفته دعوتنامه ای برای حضور در این مراسم بزرگ برای رهبران جهان و اعضای سلطنتی خارجی دریافت کردند، اما پس از اصرار مقامات کاخ که اصرار داشتند این مراسم فقط برای اعضای شاغل خانواده سلطنتی است، بعید به نظر می رسد که در آن شرکت کنند.