کیفرخواست ترامپ به چه معناست؟ آیا او همچنان می تواند برای ریاست جمهوری نامزد شود؟ در اینجا چیزی است که باید بدانید

آیا ترامپ دستگیر شده است؟

واینستین گفت، کیفرخواست به این معنی است که هیئت منصفه تصمیم گرفت که شواهد کافی – بر اساس شهادت – برای ادامه اتهامات شخصی وجود دارد. در دادگاه فدرال، همه پرونده ها از طریق کیفرخواست پیش می روند.

آیا ترامپ همچنان می تواند در صورت اعلام جرم، نامزد ریاست جمهوری شود؟

جسیکا لوینسون، مدیر مؤسس مؤسسه خدمات عمومی دانشکده حقوق لویولا، قبلاً به USA TODAY گفت: «از نظر قانونی، هیچ چیزی نمی تواند رئیس جمهور سابق را از متهم شدن به یک جنایت دولتی، نامزد شدن در مقام – حتی محکومیت منع کند. واقعاً این موضوع به این موضوع تبدیل می‌شود که چگونه می‌توانید کشور را پشت میله‌های زندان اداره کنید، اگر به چنین چیزی رسیدید؟»

یک سند طبقه بندی شده شامل اطلاعاتی است که دولت آن را حساس می داند و در صورت انتشار غیرمجاز ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی باشد. اکثر اسناد به منظور امنیت ملی طبقه بندی می شوند.

کیفرخواست یک سند رسمی اتهام است که زمانی استفاده می شود که تصور شود شخصی مرتکب جرم شده است. دیوید واینستین، دادستان فدرال و ایالتی سابق، پیشتر به USA TODAY گفت که این شامل اتهامات علیه یک شخص است و باید قبل از ادامه پرونده در دادگاه مطرح شود.

مشارکت کننده: بارت یانسن، USA TODAY

بله، ترامپ می تواند به مبارزات انتخاباتی خود در سال 2024 ادامه دهد، حتی پس از اینکه دوباره متهم شود.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ترامپ متهم کرد: این به چه معناست؟ آیا او همچنان می تواند برای ریاست جمهوری نامزد شود؟



منبع

سطوح مختلفی از اطلاعات طبقه بندی شده وجود دارد: فوق سری، محرمانه و محرمانه. هر سطح از طبقه بندی، شدت تأثیر اطلاعات افشا شده بر امنیت ملی را رتبه بندی می کند.

اما کیفرخواست چیست؟ آیا ترامپ اکنون که متهم شده است همچنان می تواند برای ریاست جمهوری نامزد شود؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

دونالد ترامپ به هفت اتهام در پرونده اسناد طبقه بندی شده مارآ لاگو متهم شد

کیفرخواست به چه معناست؟

ترامپ پنجشنبه شب در برنامه Truth Social گفت که وکلای او مطلع شده اند که او متهم شده است و ادعا می کند که این اقدام “دخالت در انتخابات” است و دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن را به فساد متهم کرد.

ترامپ روز پنجشنبه در بیانیه‌ای در Truth Social گفت که او روز سه‌شنبه برای حضور در دادگاه فدرال در میامی در ساعت ۳ بعد از ظهر احضار شده است.

سند طبقه بندی شده چیست؟

بیش از 300 سند طبقه بندی شده طی یک سال پس از خروج ترامپ از قدرت، از مار-آ-لاگو بازیابی شد، که بیشتر آنها در ژوئن و آگوست 2022 بودند. در یک پرونده جداگانه، ترامپ همچنین با 34 اتهام جعل سوابق تجاری در نیویورک به دلیل پرداخت های پولی پنهان مواجه است. او اعتراف کرده است که بی گناه است و دادگاه او در ماه مارس در پرونده نیویورک تعیین شده است.

قانون اساسی تنها سه شرط را برای خدمت به عنوان رئیس جمهور تعیین می کند. شما باید:

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنج‌شنبه توسط هیئت منصفه فدرال به اتهاماتی مرتبط با مدیریت اسناد طبقه‌بندی‌شده ضبط شده از مار-آ-لاگو، املاک او در فلوریدا، متهم شد.