کرملین می‌گوید پوتین در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت شرکت نمی‌کند، اما گفته می‌شود که او حتی در مورد حمله به اوکراین دعوت نشده است.

کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین هرگز قصد شرکت در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم را نداشت.

  • این اظهارات پسکوف پس از آن بیان شد که این هفته گزارش هایی مبنی بر عدم دعوت نمایندگان روسیه، بلاروس و میانمار به مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس منتشر شد.

    ولادیمیر پوتین و ملکه الیزابت دوم.مشارکت کننده/گتی ایماژ; Stefan Wermuth – WPA Pool /Getty Images

    • ملکه که در 8 سپتامبر در سن 96 سالگی درگذشت، به مدت چهار روز قبل از مراسم تشییع جنازه در تالار وست مینستر دراز خواهد کشید تا مردم بتوانند ادای احترام کنند.

      کرملین روز چهارشنبه در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور روسیه حتی به مراسم تاریخی آتی به دلیل حمله به اوکراین دعوت نشده است، گفت: ولادیمیر پوتین هرگز قصد شرکت در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم را نداشت.

      اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    ملکه الیزابت دوم روز پنجشنبه درگذشت و به سلطنت بی سابقه بر تاج و تخت بریتانیا پایان داد.

    از زمانی که پوتین در فوریه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، بریتانیا بیش از 1000 نفر و بیش از 100 تجارت را در روسیه تحریم کرده است.

    پسکوف گفت: از همان ابتدا، رئیس جمهور هیچ برنامه دیگری برای شرکت در مراسم یادبود یا رویدادهای دیگر نداشت.

    صدها تن از مقامات خارجی و رهبران جهان، از جمله جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، قرار است روز دوشنبه در مراسم تشییع جنازه پادشاه فقید شرکت کنند.

    این اظهارات در پاسخ به گزارش‌هایی بود که حاکی از دعوت نشدن رئیس جمهور روسیه به مراسم بود.

  • به گزارش سی ان ان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در تماسی به خبرنگاران گفت که پوتین هفته گذشته درگذشت ملکه را به خانواده سلطنتی تسلیت فرستاده است.

    یک منبع ارشد دولت بریتانیا این هفته به سی ان ان گفت که روسیه و متحد نزدیکش بلاروس در مراسم تشییع جنازه در کلیسای وست مینستر لندن به دلیل جنگ هفت ماهه پوتین با اوکراین مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.

    ولادیمیر پوتین و ملکه الیزابت دوم.