کاخ سفید می‌گوید تقویت‌کننده Omicron جدید و واکسن آنفولانزا دریافت کنید

هدف قرار دادن واکسن‌های جدید برای سویه‌هایی که امروزه در گردش هستند، شرط ضمنی این است که ویروس در مسیر Omicron به تکامل خود ادامه می‌دهد، نه در مسیری جدید و غیرقابل پیش‌بینی.

همانطور که در مورد تلاش های قبلی واکسیناسیون کووید-19 انجام شد، تلقیح رایگان خواهد بود. همه افراد 12 ساله و بالاتر واجد شرایط هستند.

دکتر Ashish Jha در کنفرانس مطبوعاتی روزانه در کاخ سفید در 22 ژوئیه. (برندان اسمیالوفسکی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

جها با کنایه گفت: «من واقعاً معتقدم که به همین دلیل است که خدا به ما دو بازو داد، یکی برای واکسن آنفولانزا و دیگری برای واکسن کووید.»

اگر ویروس تنها چیزی را تجربه کند که فائوسی آن را “انحراف جزئی” از BA.5 می نامد، واکسن دو ظرفیتی باید بتواند تفاوت را تشخیص دهد. اما فائوچی که چهار دهه است با بیماری عفونی مبارزه می‌کند، هشدار داد که پاتوژنی که در ابتدا با نام SARS-CoV-2 شناخته می‌شد، می‌تواند به گونه‌ای تکامل یابد که واکسن‌های فعلی را ناکارآمد کند.

فائوسی گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، همه شرط‌ها متوقف می‌شوند – و ما تغییر می‌کنیم.

Jha گفت که هدف توسعه واکسن هایی است که نیازی به به روز رسانی مداوم ندارند. ما باید به نقطه ای برسیم که واکسن های مقاوم در برابر انواع مختلف داشته باشیم، واکسن های مخاطی داریم. ما باید یک بازی طولانی با این ویروس انجام دهیم.»

دولت بایدن ماه‌هاست که از کنگره درخواست بودجه اضافی برای تولید واکسن‌های جدید و اطمینان از آمادگی همه‌گیری کرده است. این درخواست ها در کاپیتول هیل با موفقیت روبرو نشدند.





منبع

پرستار حرفه‌ای کلئوپاترا اونیا در تاریخ 5 مه در پارک تد واتکینز در لس‌آنجلس، یک آمپول تقویت کننده COVID-19 را تجویز می‌کند. (فردریک جی. براون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

دکتر Ashish Jha، هماهنگ‌کننده تیم واکنش به همه‌گیری کاخ سفید، گفت: «برای اکثریت بزرگ آمریکایی‌ها، ما به نقطه‌ای می‌رویم که یک واکسن سالانه کووید باید درجه بالایی از محافظت را در برابر بیماری‌های جدی در طول سال فراهم کند.» جاها واکسن‌های جدید را «نقطه عطف بزرگ» نامید، حتی زمانی که هشدار داد که «انحناهای مختلف» می‌توانند امیدها برای تقویت ایمنی را از بین ببرند.

هماهنگ کننده پاسخ به کووید-19 کاخ سفید، دکتر آشیش جاا، بر روی تریبون کاخ سفید ایستاده است.

واشنگتن – مقامات ارشد بهداشتی دولت بایدن طی یک نشست مطبوعاتی در روز سه‌شنبه گفتند واکسن‌های جدید کووید-19 که هفته گذشته تأیید نهایی را به دست آوردند، مرحله جدیدی در مبارزه با این بیماری هستند.

واکسن‌های کووید که در ابتدا در اواخر سال 2020 منتشر شد، اکنون برای هدف قرار دادن سویه‌های BA.4 و BA.5 نوع Omicron ویروس کرونا که امسال غالب بوده‌اند، به‌روزرسانی شده‌اند.

فائوچی گفت: «به‌محض واجد شرایط بودن، کووید-۱۹ به‌روزرسانی‌شده خود را دریافت کنید»، و به مردم یادآوری کرد که نشان داده شده است که واکسن‌ها ایمن و مؤثر هستند.

پرستاری که دستکش محافظ و ماسک جراحی به تن دارد واکسن تقویت کننده کووید را به مرد می دهد.

کاخ سفید می‌گوید تقویت‌کننده Omicron جدید و واکسن آنفولانزا دریافت کنید

دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد رئیس جمهور در زمینه بیماری همه گیر، افزود: “ما احتمالاً به سمت مسیری با سرعت واکسیناسیون مشابه واکسن سالانه آنفولانزا حرکت می کنیم.” انتظار می‌رود در ماه‌های آینده، داروخانه‌ها واکسن‌های کووید و آنفولانزا را به صورت پشت سر هم عرضه کنند، به این امید که از «دوگانه‌گی» ناشی از دو ویروس تنفسی که همزمان در گردش هستند جلوگیری شود.

“برای اولین بار از دسامبر 2020، این واکسن ها – واکسن های ما – با ویروس مواجه شدند.” جها گفتبا اشاره به اینکه ایالات متحده اولین کشوری است که واکسن مخصوص Omicron را تولید کرده است. وی افزود که دولت بایدن در حال هماهنگی با ایالت ها و شهرداری ها برای توزیع واکسن در “ده ها هزار” مکان در روزهای آینده است.