پنج لایحه اصلی کنگره در سال 2022 تصویب شد

واشنگتن – سال شلوغی برای کنگره بود، که تعداد زیادی از لوایح متعاقب را تصویب کرد که اکثر آنها از حمایت هر دو حزب برخوردار بودند. و ممکن است از نظر قانونگذاری، با جمهوری خواهان برای تصاحب مجلس نمایندگان در اوایل سال 2023، این نشانه عالی ریاست جو بایدن باشد.

این اقدام در واشنگتن در واکنش به تیراندازی های دسته جمعی در بوفالو، نیویورک، و اووالد، تگزاس انجام شد که به فاصله 10 روز از هم رخ داد و مجموعاً 31 نفر از جمله 19 دانش آموز را کشت.

قانونی برای بهبود رقابت ایالات متحده با چین

این قانون کاهش تورم این بزرگترین تلاش در تاریخ ایالات متحده برای مبارزه با تغییرات اقلیمی با بسته 369 میلیارد دلاری بودجه انرژی پاک است که خودروها، خانه ها و مشاغل را پوشش می دهد. همچنین هدف از آن محدود کردن انتشار گاز متان است و برای جوامعی که به شدت تحت تأثیر آلودگی هوا و سایر مسائل مرتبط با آب و هوا هستند، پول اختصاص می‌دهد.

این قانون شامل تدابیر جدیدی برای کاهش هزینه‌های داروهای تجویزی است، از جمله مقرراتی که مدیکر را برای مذاکره در مورد قیمت‌ها با صنعت داروسازی اختیار می‌کند، سقف جدید سالانه 2000 دلار در هزینه‌های خارج از جیب نسخه‌ها از طریق Medicare، و سقف 35 دلاری انسولین ماهانه برای Medicare. ذینفعان این بودجه توسط مالیات های جدید، از جمله حداقل مالیات شرکتی 15 درصد، تامین می شود.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

با پایان یافتن دو سال کنترل کامل دموکرات ها، در اینجا پنج مورد از مهم ترین لایحه های تصویب شده در سال 2022 آورده شده است.

یک لایحه جامع آب و هوایی، بهداشت و مالیات

این بررسی سوابق نوجوانان 18 تا 21 ساله را تقویت می کند و راه را برای بررسی سوابق نوجوانان باز می کند. سعی می‌کند با دور نگه داشتن اسلحه‌های گرم از شرکای قرار ملاقاتی که به سوء استفاده محکوم شده‌اند، «خلافه دوست پسر» را ببندد. این قانون همچنین مشخص می کند که کدام فروشندگان اسلحه باید به عنوان دارندگان مجوز ثبت نام کنند و در نتیجه مجبور به بررسی پیشینه خریداران بالقوه هستند.

این قانون احترام به ازدواج – به رهبری سناتور تامی بالدوین، D-Wis.، اولین همجنسگرای آمریکایی منتخب به مجلس سنا – دولت فدرال را مجبور می کند تا ازدواج های همجنس گرا را به رسمیت بشناسد و از مزایای کامل زوج ها بدون در نظر گرفتن جنسیت، نژاد، اطمینان حاصل کند. قومیت یا منشاء ملی.» بر خلاف قوانین ایالتی، ایالت ها را ملزم به اعطای مجوز ازدواج نمی کند، اما زوج های همجنس در صورت ازدواج در ایالت متفاوت از این مزایا برخوردار خواهند شد.

لایحه عظیم بودجه دولت که روز جمعه تصویب شد شامل یک بسته اصلاحات انتخاباتی بزرگ بود که برای جلوگیری از دزدی انتخابات توسط نامزدهای ریاست جمهوری آینده طراحی شده بود.

برای اولین بار در نزدیک به سه دهه، کنگره در پاسخ به حمایت فزاینده عمومی از اقدام برای رسیدگی به تیراندازی های دسته جمعی که در ایالات متحده رایج شده است، قوانین اسلحه را تشدید کرد.

این قانون پس از آن تصویب شد که اکثریت محافظه کار جدید 6-3 در دادگاه عالی تابستان گذشته به لغو رو در مقابل وید رای دادند و منتقدان را بر آن داشت که نگران باشند که این قانون می تواند همین کار را در مورد حقوق ازدواج همجنس گرایان نیز انجام دهد. قانون جدید پشتوانه ای را در برابر این احتمال فراهم می کند.

بسته دو حزبی به رهبری سناتور سوزان کالینز، آر-مین، و سناتور جو مانچین، DW.Va.، با هدف از بین بردن شکاف های موجود در قوانین فدرال است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و متحدانش به دنبال سوء استفاده برای ماندن در قدرت پس از آن بودند. شکست در انتخابات 2020 این برنامه برای محافظت از انتخابات ایالات متحده در آینده و جلوگیری از 6 ژانویه دیگر طراحی شده است.

سخت ترین قانون جدید اسلحه در نزدیک به 30 سال اخیر

این قانون چیپس و علم هم یک قانون اساسی است و هم پیامی مبنی بر اینکه ایالات متحده قصد ندارد در رقابت جهانی از چین عقب بماند.

این قانون اصلاح شمارش انتخابات قانون شمارش انتخابات 1887 را اصلاح خواهد کرد تا مشخص شود که معاون رئیس جمهور نمی تواند آرای انتخاباتی را کاهش دهد. آستانه اعتراض یکی از اعضای هر مجلس و سنا را به یک پنجم هر دو مجلس افزایش خواهد داد. همچنین از رقابت بین انتخاب کنندگان جلوگیری می کند و صدور گواهینامه ایالتی را با سازوکارهایی ساده می کند تا اطمینان حاصل شود که برنده واقعی گواهینامه دریافت می کند.

این قانون جوامع امن تر – یک لایحه دو حزبی به رهبری سناتور کریس مورفی، دی-کان، و جان کورنین، آر-تگزاس – شامل کمک های مالی به ایالت ها برای تصویب قوانین “پرچم قرمز” است که برای جلوگیری از خرید افرادی که می توانند برای خود یا دیگران تهدیدی ایجاد کنند، طراحی شده است. یا داشتن سلاح گرم

این رای با کمترین حاشیه به تصویب رسید – با 51 رای به 50 رای در سنا، برنده شدن هر سناتور دموکرات و ملزم به شکستن تساوی، معاون رئیس جمهور کامالا هریس، و 220 در مقابل 207 در مجلس. حتی یک جمهوری خواه به آن رای نداد.

قانون جدید انتخابات با هدف جلوگیری از 6 ژانویه دیگر

این قانون – که از لایحه ای که برای اولین بار توسط چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، از DN.Y.، و سناتور تاد یانگ، از R-Ind مذاکره شد، نشأت گرفت. – سرمایه گذاری عظیم 280 میلیارد دلاری در ساخت نیمه هادی، تحقیق و توسعه ایالات متحده و معافیت های مالیاتی برای تولید تراشه انجام می دهد.

این نشان دهنده حمایت فزاینده ایالات متحده از ازدواج قانونی همجنس گرایان است و یک لحظه جشن برای بایدن یک دهه پس از اینکه رئیس جمهور وقت خود، باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا را کنار زد و از او جلوتر زد و حمایت خود را از ازدواج همجنس به عنوان معاون رئیس جمهور اعلام کرد.

کاخ سفید و مدافعان کنگره آن را گامی اساسی برای احیای صنعت تولیدی ایالات متحده و ایجاد پیش پرداخت در نیروی کار آمریکا توصیف کرده اند. این یکی دیگر از داستان های موفقیت هر دو حزب برای این کنگره است که نشان دهنده یک نقطه نادر از اجماع قوی بین دو حزب است: اینکه ایالات متحده باید با نفوذ فزاینده چین در صحنه جهانی مبارزه کند.

تشریح ازدواج همجنس گرایان

بودجه بیشتری برای جمع آوری مالیات IRS نیز در این لایحه گنجانده شده است.

یکی از آخرین اقدامات کنگره تحت کنترل دموکرات ها تصویب قانونی بود که حمایت های فدرال را برای ازدواج بین زوج های همجنس و بین نژادی تدوین می کرد.