گزارش 6 ژانویه سوالاتی در مورد آنچه در SUV ترامپ رخ داده است

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

بسیاری از سخنان هاچینسون در مورد ترامپ و فعالیت های رئیسش، مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید، توسط دیگران تأیید شده است. در خاطرات منتشر شده در سال 2021، میدوز ادعا کرد که ترامپ در مورد رفتن به کنگره جدی نبوده است، ادعایی که با انبوهی از شواهد کشف شده توسط تحقیقات کمیته در تناقض است.

در این گزارش آمده است که «یک شاهد دیگر، یک کارمند کاخ سفید با مسئولیت‌های امنیت ملی، توضیحات مشابهی را به کمیته ارائه کرده است: اورناتو تعامل «عصبانی» در خودروی ریاست‌جمهوری را به این فرد در دفتر اورناتو در کاخ سفید با حضور انگل مربوط می‌کند.

هاچینسون در جلسه استماع ماه ژوئن با تشریح صحنه داخل بال غربی بلافاصله پس از حادثه و اشاره به ماموری به نام بابی گفت: “من متوجه شدم که رئیس بخش امنیتی آقای ترامپ روی صندلی نشسته است، تا حدودی متزلزل به نظر می رسد، کمی گم شده است.” انگل.

اورناتو در گزارش خود به تفصیل توضیح داد که ترامپ در خودروی زرهی خود عصبانی شده است، وقتی به او گفته شد که نمی تواند به هزاران هوادارش بپیوندد که به دنبال سخنرانی او در نزدیکی کاخ سفید به سمت ساختمان کنگره حرکت می کردند.

در این گزارش آمده است که راننده نشان می‌دهد که ترامپ از آنچه انگل در هر دو مصاحبه توصیف کرده بود عصبانی‌تر است، اما «شهادت می‌دهد که به یاد نمی‌آورد رئیس‌جمهور ترامپ چه کار می‌کند و به یاد نمی‌آورد که آیا حرکتی وجود داشته است یا خیر».

کسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید، در شهادتی جذاب تلویزیونی، برای کمیته گفته بود که توسط آنتونی ام. اورناتو، معاون رئیس دفتر کاخ سفید و یک مامور فعال سرویس مخفی، گفته شده بود که ترامپ با خشم واکنش نشان داده است. 6 ژانویه 2021، که او نتوانست به کاپیتول سفر کند.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

او گفت که اورناتو “به سمت ترقوه هایش اشاره کرده بود.”

«رئیس‌جمهور به سمت جلوی خودرو بلند شد تا فرمان را بگیرد. آقای انگل بازوی او را گرفت و گفت: «آقا، باید دستت را از روی فرمان برداری. ما به بال غربی برمی گردیم، ما به کاپیتول نمی رویم.» او گفت که اورناتو به او گفت. “آقای. ترامپ سپس از دست آزاد خود برای پریدن به سمت بابی انگل استفاده کرد.

هاچینسون در متن یکی از مصاحبه‌های خود با کمیته گفت که وکیل اولیه او، استفان پاسانتینو، به او پیشنهاد کرد که می‌تواند اطلاعاتی را به خاطر بیاورد، از جمله در رابطه با داستان اورناتو و ماشین. ، علیرغم اینکه او خاطرات روشنی داشت. پاسانتینو مربیگری او را انکار کرده است تا همکاری نداشته باشد یا تلاش کند بر شهادت او تأثیر بگذارد.

او در شهادت علنی خود در ماه ژوئن، نوشتن یادداشتی را توصیف کرد که میدوز به او دیکته کرده بود و قرار بود به عنوان بیانیه ای از سوی ترامپ منتشر شود که از آشوبگران خواسته بود تا آنجا را ترک کنند. او گفت که وقتی یادداشت نشان داده شد، دست خط خود را تشخیص داد. اما فرد دیگری که در کاخ سفید کار می کند، اریک هرشمان، گفت که او آن را نوشته است.

دو شاهد دیگر، یک افسر پلیس واشنگتن دی سی، و یک مامور سرویس مخفی، تایید کردند که ترامپ از تصمیم خود برای نبردن او به کاپیتول عصبانی است. این کمیته از شهادت هاچینسون برای شکستن حساب‌های باز دیگران در مورد اینکه ترامپ چقدر مشتاق بود به حامیانش بپیوندد، استفاده کرد.

در گزارش، تألیف یادداشت حل نشده است. این گزارش می گوید که دست خط «تا حدودی» نامرتب بود و میدوز یادداشت را روی میزش گذاشت و یک کلمه – «غیرقانونی» – خط خورده بود.

گزارش نهایی کمیته مجلس نمایندگان در 6 ژانویه جزئیات جدیدی از تلاش‌های آن برای دستیابی به یکی از انفجاری‌ترین بخش‌های شهادت عمومی شنیده شده توسط کمیته را ارائه می‌کند – روایتی از تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای گرفتن فرمان شاسی بلند خود. درست قبل از حمله به ساختمان کنگره و حمله به یکی از ماموران سرویس مخفی – اما در مورد جزئیات آنچه اتفاق افتاد بی نتیجه بود.

در گزارش کمیته آمده است که اورناتو، هنگامی که توسط هیئت مورد سوال قرار گرفت، گفت که او هیچ خاطره ای از مکالمات بازگو شده توسط هاچینسون و شاهد دیگر ندارد و “او اصلاً از عصبانیت رئیس جمهور اطلاعی نداشت.”

پرزیدنت دونالد ترامپ در 10 سپتامبر 2020 به همراه مامور سرویس مخفی، بابی انگل، سمت راست، در پایگاه مشترک اندروز، Md. از SUV ریاست جمهوری خارج می شود. (داگ میلز/نیویورک تایمز)

هاچینسون با اشاره به اورناتو گفت: «به تونی نگاه کردم. “و او گفته بود، “آیا شنیدی که در وحش چه اتفاقی افتاد؟” گفتم: “نه، تونی، من تازه برگشتم، چه اتفاقی افتاده است؟”

در برخی موارد شاهدان دیگر با او مخالفت کرده اند.

پرزیدنت دونالد ترامپ در 10 سپتامبر 2020 به همراه مامور سرویس مخفی، بابی انگل، سمت راست، در پایگاه مشترک اندروز، Md. از SUV ریاست جمهوری خارج می شود. (داگ میلز/نیویورک تایمز)

انگل، در مصاحبه اولیه با کمیته قبل از شهادت هاچینسون، پذیرفت که ترامپ می‌خواست به کاپیتول برود، اما گفت که چیز دیگری به یاد نمی‌آورد. در مصاحبه‌های بعدی با کمیته، انگل و راننده خودروی شاسی بلند ترامپ را از تصمیم انگل که نمی‌تواند به کاپیتول برود عصبانی توصیف کردند. اما انگل گفت که مکالمه با اورناتو را که هاچینسون توصیف کرده بود به خاطر نمی آورد و «نشان داد که به یاد نمی آورد پرزیدنت ترامپ به او اشاره کرده باشد».