پلیس بازنشسته نیویورک به 10 سال زندان محکوم شد که طولانی ترین محکومیت در حمله 6 ژانویه در کنگره آمریکاست.

توماس وبستر، 56 ساله، از گوشن، نیویورک، در یک محاکمه فدرال در ماه مه به هر شش اتهام علیه خود، از جمله حمله به یک افسر پلیس و انجام خشونت به دلایل محدود با یک سلاح خطرناک محکوم شد.

راتبون در جلسه صدور حکم شرکت کرد، اما صحبت نکرد.

وبستر به دلیل کوبیدن میله پرچم سپاه تفنگداران دریایی به قفسه دوچرخه، که افسران برای محافظت از ساختمان کنگره از آن استفاده می کردند، محکوم شد، به اندازه کافی برای شکستن تیرک. وبستر سپس با راثبون مقابله کرد و سعی کرد کلاه ایمنی و ماسک گاز خود را پاره کند که راتبون را با چانه بند کلاه خفه کرد.

وبستر از افسر پلیس متروپولیتن دی سی، نوح راثبون، که به اتهام حمله و خفگی محکوم شد، عذرخواهی کرد.

میرل 210 ماه حبس را توصیه کرد زیرا عناصری مانند خدمات وبستر در پلیس و تفنگداران دریایی به این معنی بود که او باید بهتر از حمله به افسران دیگر می دانست. میرل گفت که وبستر در اظهارنظرهای 6 ژانویه و تحت سوگند در دادگاه فاقد پشیمانی بود.

رکوردداران ریاست جمهوری ترامپ: با بازیگران رکورددار ترامپ که در میان تحقیقات مار-آلاگو اهمیت پیدا کرده اند ملاقات کنید.

مهتا به وبستر گفت: “فکر نمی کنم تو آدم بدی باشی.” “من فکر می کنم شما در یک لحظه گرفتار شده اید. همانطور که می دانید، حتی گرفتار شدن در یک لحظه پیامدهایی دارد.”

وبستر در طول محاکمه خود ادعای دفاع از خود کرد. او شهادت داد که فکر می‌کرد راتبون یک پلیس سرکش است که به جای اینکه بخواهد درگیری بین پلیس و اوباش را آرام کند، او را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

مهتا که گفت از محکوم کردن وبستر به 120 ماه حبس لذتی نمی برد، گفت: “افسر راتبون در آن روز قربانی شد. مطمئناً. در این شکی نیست.” قربانی دیگر دموکراسی بود و این چیزی نیست که بتوان آن را ساده انگاشت.»

جیمز مونرو، یکی از وکلای وبستر، استدلال کرد که این حکم باید به 420 روز حبس خانگی محدود شود. مونرو گفت وبستر سازمان دهنده این تظاهرات نبوده و 20 سال بی نقص در اداره پلیس نیویورک خدمت کرده است، بنابراین او نباید به مدت طولانی محکوم شود.

راثبون در دادگاه شهادت داده بود: «احساس می‌کنم در حالی که روی زمین بودم به من لگد می‌زند. منظورم این است که من می دانم که افراد زیادی در اطراف ایستاده بودند، اما مطمئن نیستم چه کسی این کار را انجام می داد.

وکلای وبستر در پرونده ای که خواستار یک جمله کوتاه تر شد، نوشتند که “کمپین بی امان اطلاعات نادرست” ترامپ در مورد دزدیده شدن انتخابات 2020، نفوذ فوق العاده ای بر وبستر و دیگران داشته است.

طولانی ترین محکومیت قبلی برای یک شورشگر در 6 ژانویه 87 ماه برای توماس رابرتسون، افسر پلیس سابق ویرجینیا، و گای رفیت، عضو شبه نظامی تگزاس بود. مهتا گفت وبستر مستحق مجازات سخت تری است زیرا هیچ یک از آنها به افسر پلیس دست نزده اند.

وبستر گفت که در سیاست و لفاظی های رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در مورد انتخابات دزدیده شده غرق شده است، اما آرزو می کند که هرگز به واشنگتن نمی آمد.

وبستر از طریق خرخره گفت: “من نباید در 6 ژانویه برای اعتراض به انتخابات آنجا می بودم و آرزو می کنم که اتفاقات آن روز وحشتناک هرگز رخ نمی داد.” “مردم هنوز زنده بودند.” مردم صدمه نمی بینند. و خانواده ها از هم نمی پاشند.»

آشوبگر 6 ژانویه به جرم خود اقرار کرد: جولیان خاتر، آشوبگر 6 ژانویه به اتهام حمله به افسر فقید برایان سیکنیک اعتراف کرد.

وبستر همچنین یک هفت تیر اسمیت اند وسون مدل 640 را به واشنگتن آورد، اما طبق اسناد دادگاه، اسلحه را در هتل خود رها کرد.

هاوا آرین لونسون میرل، دستیار وکیل دادگستری آمریکا گفت: “هیچ چیز نمی تواند خشم آقای وبستر را توجیه یا توجیه کند.”

مهتا گفت که وبستر در جریان شورش جلیقه ضد گلوله پوشیده بود که دستورالعمل های مجازات را 6 سال افزایش داد. مهتا گفت که افزایش مجازات از تمام مدت محکومیت متهمان 6 ژانویه تا کنون طولانی تر بوده است.

دو طولانی ترین محکومیت بعدی هر کدام 63 ماه زندان برای مارک پوندر و رابرت اسکات پالمر بود که به طور جداگانه به اتهام حمله به پلیس متهم شدند.

توماس وبستر، افسر سابق پلیس شهر نیویورک، از جمله افرادی است که به دلیل شرکت در شورش کنگره دستگیر و متهم شده است.

اما وکلا نوشتند که وبستر از شرکت در اعتراض 6 ژانویه و حمله خشونت آمیز به افسر راثبون “عمیقا شرمنده و پشیمان است.”

وبستر گفت: “من می خواهم از شما و مهمتر از همه از خانواده شما عذرخواهی کنم. متاسفم.”

مونرو گفت: “ما عدالت را اینگونه نمی سنجیم. این انتقام است.”

واشنگتن – یک افسر پلیس بازنشسته نیویورک و یک سرباز کهنه کار تفنگداران دریایی روز پنجشنبه به دلیل حمله به پلیس در حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021 به 10 سال زندان محکوم شد – طولانی ترین حکم از شورش تاکنون.

مهتا گفت: «پیامد این بهبود بسیار شدید است.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: توماس وبستر، پلیس بازنشسته، طولانی ترین مجازات را در حمله به کنگره دریافت کرد.



منبع

آمیت مهتا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، گفت که وبستر 20 سال به عنوان افسر پلیس و خدمات تفنگداران دریایی خود را به خاطر 46 ثانیه خشونت ثبت شده در خارج از ساختمان کنگره، یک عمر احترام گذاشت. مهتا گفت که این پرونده منعکس کننده رفتار ناهنجار است که همچنان بافت کشور را پاره می کند.

توماس وبستر، افسر سابق پلیس شهر نیویورک، از جمله افرادی است که به دلیل شرکت در شورش کنگره دستگیر و متهم شده است.