پسر نقاش مشهور در حمله 6 ژانویه به کاپیتول محکوم شد

“من با چند پسر دیگر بودم. و بعد شروع کردیم به فشار دادن به آنها و آنها ما را می زدند و آن اسپری فلفل را در چشمان شما می گذاشتند. اما گیلسپی به AP گفت.

بازرسان گفتند که گیلسپی هل داد، فریاد زد و با پلیس مبارزه کرد و به سمت صفی از افسران که از درب بیرونی تراس پایین غربی دفاع می کردند مانور داد. آنها گفتند که در یک نقطه، گیلسپی کنترل سپر پلیس را به دست گرفت و از آن برای حمله به افسران استفاده کرد.

گیلسپی که خون روی پوست سرش از درگیری نمایان بود، به خبرنگار AP گفت: «ما تقریباً بر آنها غلبه می‌کردیم. اگر 15، 20 نفر دیگر پشت سر ما بودند که هل می‌دادند، فکر می‌کنم می‌توانستیم آن را ببریم.»

مصاحبه ویدئویی که گیلسپی با آسوشیتدپرس در زمان شورش انجام داد، به عنوان مدرک توسط دادستان در طول محاکمه همراه با فیلم امنیتی از ساختمان کنگره و دوربین های بدنه پلیس استفاده شد.

وینسنت گیلسپی پسر هنرمند مشهور آمریکایی پس از جنگ، گرگوری گیلسپی است که خودنگاره ها، مناظر فانتزی و انتزاعات هندسی او در مجموعه های موزه هنر متروپولیتن، موزه هنر آمریکایی ویتنی، موزه هنرهای زیبا در بوستون و موزه های دیگر گرگوری گیلسپی در سال 2000 درگذشت.

گیلسپی توسط AP در خارج از ساختمان کاپیتول مشاهده شد که ظاهراً برای مبارزه با اثرات اسپری شیمیایی در چشمانش آب می ریزد.

نیکی کریستوف، کارمند هیئت منصفه، 44 ساله، از واشنگتن دی سی، گفت: “او شهادت داد که رویدادهای 6 ژانویه را سرگرم کننده و لذت بخش می دانست.” زمان مشورت.»

او در این ویدئو افزود که امیدوار است کسانی که به ساختمان حمله می‌کنند «سیل وارد شوند تا کاری از دستشان برنمی‌آید.

بازرسان گفتند که هویت گیلسپی توسط یک همسایه سابق و دیگران از جمله کارمندان شهر آتول، جایی که گیلسپی در جلسات شرکت می کند و صورت حساب های مالیاتی خود را در تالار شهر می پردازد، به آنها اطلاع داده است. مقامات گفتند که در مجموع، شش شاهد به طور مستقل او را از روی تصاویر گرفته شده از شورش شناسایی کردند.

اگرچه وقتی خبرنگار AP در صحنه مصاحبه با او از او پرسید، سریع نام خود را اعلام کرد، اما گیلسپی قبل از اینکه بگوید اهل کجاست تردید کرد. او با تردید گفت: “آنها دنبال من خواهند آمد، مرد.”

او گفت که او از جمله کسانی بود که با هجوم به ساختمان از طریق سوراخ کردن، تلاش کردند.

“آنچه شما بچه ها باید بدانید، و هیچ کس قرار نیست به آن گوش دهد، ما بسیار نزدیک بودیم.” او گفت، اگر افراد بیشتری پشت سر او بودند، “پس آن دسته دوم از درها وجود دارد که ما فقط از آن عبور می کردیم.”

مقامات گفتند که گیلسپی یکی از نزدیک به 900 نفری است که تقریباً در هر 50 ایالت در ارتباط با حمله به کنگره که در آن گروه اوباش طرفدار ترامپ به دنبال جلوگیری از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات 2020 بودند، دستگیر شدند.



منبع

کریستف آنچه را که او به عنوان شواهد عکس و ویدئوی عظیم علیه گیلسپی توصیف کرد، ذکر کرد.

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، او بازوی یک گروهبان پلیس متروپولیتن را گرفت، او را به سمت اوباش کشاند و فریاد زد “خائن” و “خیانت”.

وکیلی که وکالت گیلسپی را برعهده داشت، بلافاصله درخواستی برای اظهار نظر نداد.

ویدئوی آسوشیتدپرس، وینسنت گیلسپی برافروخته را که در خارج از ساختمان کاپیتول فرز می‌کشید، به تصویر کشیده بود که با سرکشی درباره نقش خود در حمله صحبت می‌کرد – و گلایه‌اش از اینکه افراد همفکر بیشتری به مبارزه نپیوستند.

محاکمه روز دوشنبه آغاز شد و اعضای هیئت منصفه مذاکرات را از روز پنجشنبه آغاز کردند و روز جمعه به پایان رسید. در محاکمه گیلسپی در دفاع از خود شهادت داد.

وینسنت گیلسپی، 61 ساله، از آتل، ماساچوست، به دلیل حمله، مقاومت یا ممانعت از افسران مجرم شناخته شد. اختلال مدنی؛ درگیر شدن در خشونت فیزیکی در یک ساختمان یا محوطه محدود؛ دادستان ها گفتند و یک عمل خشونت فیزیکی در محوطه یا ساختمان های کاپیتول.

“این چیزی است که امیدوارم آنها انجام دهند. آن را در دست بگیرید. آن را در دست بگیرید. چند روزی صاحبش باش من یک آنارشیست نیستم، اما شما نمی توانید اجازه دهید آنچه در این انتخابات اتفاق افتاد را تحمل کنید.

بوستون (AP) – پسر یک نقاش مشهور آمریکایی روز جمعه به دلیل چهار فقره مشارکت در حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 محکوم شد.

زمان صدور حکم برای 17 مارس تعیین شده است.