پایان دادن به محدودیت های همه گیر می تواند هزاران نفر را به مرزها بیاورد

النور ایسر، مدیر برنامه حمایت از پناهندگان در Human Rights First، گفت که از پایان محدودیت‌های همه‌گیر دوران ترامپ در مرزها راحت شده است. اما او گفت که قوانین جدید پناهندگی “غیرقانونی، غیراخلاقی و کاملا معکوس” است.

ال پاسو، تگزاس – دولت بایدن در حال آماده شدن برای لغو یک قانون بهداشتی اضطراری است که برای جلوگیری از ورود صدها هزار مهاجر به ایالات متحده استفاده شده است، و زمینه را برای آنچه که می‌تواند موج جدیدی از مهاجرت باشد که به تنش‌ها و تنش‌های سیاسی دامن می‌زند، آماده می‌کند. منابع در سراسر مرز جنوبی

بدون چالش قانونی لحظه آخری، سیاست دوران ترامپ معروف به عنوان 42 در ساعت 11:59 شب پنجشنبه شرقی منقضی می شود. این سه سال پیش با فرض جلوگیری از گسترش COVID-19 راه اندازی شد.

پس از انقضای قانون اخراج، برخی از مهاجران با بازداشت طولانی مدت، اخراج رسمی و ممنوعیت پنج ساله ورود به ایالات متحده مواجه خواهند شد. اما اتخاذ این تصمیمات مستلزم رسیدگی به مهاجران یک به یک از سوی مقامات است، کاری دشوار که شامل نگهداشتن تعداد زیادی از افراد برای روزها در مراکزی است که در حال حاضر غرق شده اند.

در ال پاسو، بسیاری از کسانی که در پیاده‌رو بیرون کلیسای قلب مقدس می‌مانند، گفتند که از شکاف‌های سیم کنسرتینا که حاشیه رودخانه را دور می‌زند، وارد شده‌اند، از دیوار مرزی فولادی 30 فوتی عبور کرده‌اند و سپس زیر پوشش تاریکی از دست ماموران آمریکایی فرار کرده‌اند. . آن‌ها برای اثبات این موضوع، بازوهایی با بریدگی و مچ پاهای متورم به نمایش گذاشتند.

در عرض چند روز، تعداد افراد در آنجا از چند ده نفر به حدود 2000 نفر افزایش یافته است و همچنان تعداد بیشتری از آنها می رسد. خانواده‌ها شب‌ها روی جعبه‌های مقوایی فرو ریخته می‌خوابند و صفحاتی را روی نرده‌ها می‌چسبانند تا در طول روز سایه ایجاد کنند. مردان توانا درخواست پول اتوبوس برای رسیدن به هیوستون، دنور و اورلاندو، فلوریدا، جایی که آنها می گویند شغل در انتظار. بچه‌های کوچک در کوچه‌ها پرسه می‌زنند و به دنبال غذا می‌گردند و برای تغییر التماس می‌کنند.

کسانی که اسیر می شوند وارد سیستم پردازش مرزی می شوند که قبلاً در بسیاری از نقاط شلوغ است. در دره ریو گراند، جایی که گشت مرزی ظرفیت پذیرش 4600 مهاجر را دارد، مقامات گزارش دادند که تا 4 مه 6000 نفر در بازداشت هستند که حدود دو سوم آنها از ونزوئلا هستند. یک زمین بیسبال کالج در براونزویل، تگزاس، به یک مرکز پردازش موقت تبدیل شده است.

ماه گذشته، مارک گرین، نماینده جمهوری‌خواه از تنسی، رئیس جمهوری‌خواه کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا، به اهداکنندگان گفت: «پاپ کورن» را برای جلسات استماع با هدف افشای «سرکشی از وظیفه مایورکاس و ویران کردن عمدی کشورمان از طریق مناطق آزاد جنوبی» دریافت کنند. مرز.”

در یک روز اخیر، کارمندان کمیته بین المللی نجات به مهاجرانی که برای ناهار رایگان در کلیسای جامع سیوداد خوارز جمع شده بودند توصیه کردند که به جای به خطر انداختن جان خود با عبور از ریو گراند یا بالا رفتن از فراز، از یک برنامه تلفن همراه برای قرار ملاقات در بندر ورودی ایالات متحده استفاده کنند. دیوار

سه شهر در تگزاس – براونزویل، لاردو و ال پاسو – وضعیت فوق العاده اعلام کردند. در خارج از کلیسای کاتولیک قلب مقدس در مرکز شهر ال پاسو در هفته گذشته، تابلویی از بدبختی های انسانی در چندین بلوک پخش شد، با مهاجران بی بضاعت که تمام پیاده روها را اشغال کرده بودند.

اما این اپلیکیشن که توسط دولت بایدن در ماه فوریه برای ایجاد نظم در مرزها معرفی شد، تاکنون تعداد بسیار محدودی از قرار ملاقات ها را ارائه کرده است و با مشکلات فنی مواجه شده است.

«این برنامه یک شوخی است. این یک دروغ است. بنابراین او تصمیم گرفت خود را تسلیم کند، اما سه بار تحت عنوان 42 اخراج شد. آن روز صبح، ساعت 2:30 صبح، او بدون شناسایی به ال پاسو رسید.

شهرستان ال پاسو مرکز بزرگی را افتتاح کرده است که هر روز 1200 مهاجری که از بازداشت ایالات متحده آزاد می شوند می توانند برای ترتیب دادن سفرهای بعدی کمک بگیرند. پناهگاه های غیرانتفاعی در حال حاضر پر شده اند. این شهر در حال آماده شدن برای افتتاح دو مدرسه خالی است و همچنین می تواند تختخوابی در مرکز مدنی ایجاد کند.

حتی در حالی که عنوان 42 در امتداد مرزهای جنوبی و شمالی ایالات متحده وجود داشته است، تعداد افرادی که به طور غیرقانونی وارد این کشور می شوند به شدت افزایش یافته است و مشخصات آنها تغییر کرده است: افراد بیشتری از کشورهای دوردست که در شرایط نابسامان اقتصادی یا سیاسی هستند. آشوب‌هایی مانند ونزوئلا، چین، هند و روسیه، سفری سخت را برای رسیدن به آستان آمریکا پشت سر گذاشته‌اند.

رئیس جمهور هفته گذشته دستور داد 1500 سرباز در مرز کمک کنند. با این حال، مسئولان انتظار دارند در روزهای آینده مردم را به هم بزنند. بایدن با تغییرات جهانی در الگوهای مهاجرت، و نیروهای اقتصادی و ناآرامی های اجتماعی که بی امان مردم را به سمت شمال سوق می دهند، مقابله می کند. در ایالات متحده، بحث در مورد چگونگی رفع مشکل سیستم مهاجرتی این کشور قطبی و داغ شده است و با شروع فصل انتخابات 2024 خطر سیاسی جدی را برای همه افراد درگیر ایجاد می کند.

جمهوری خواهان آماده استفاده از این صحنه ها برای تقویت حملات سیاسی خود به بایدن و دموکرات ها هستند و آنها را به ناتوانی در تامین امنیت مرز متهم می کنند. این هفته، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه رای‌گیری لایحه‌ای برای احیای سیاست‌های مهاجرتی تهاجمی دوران ترامپ هستند که دموکرات‌ها مدت‌ها آن را ظالمانه محکوم کرده‌اند. جمهوری خواهان همچنین در حال حرکت به سمت اتهامات استیضاح علیه آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، به عنوان راهی برای نمایش اتهامات خود هستند.

هفته گذشته، روزهایی بود که بیش از 20000 مهاجر، دو برابر ظرفیت، در بازداشت آمریکا بودند. در ال پاسو، حدود 5000 مهاجر در مراکز پردازشی که برای کمتر از نیمی از آنها طراحی شده است نگهداری می‌شوند.

قانون جدید سختگیرانه ای که پناهجویانی را که ابتدا در کشور دیگری درخواست حمایت نکرده اند را رد صلاحیت می کند، از پنجشنبه اجرایی می شود. در عین حال، دولت با سازمان ملل متحد و سایر کشورها برای باز کردن مراکز پردازش در کلمبیا و گواتمالا کار می کند تا مهاجران را تشویق کند تا بدون سفر به مرز برای پناهندگی در ایالات متحده یا سایر کشورها درخواست پناهندگی دهند. اخیراً برنامه هایی برای مهاجران از تعداد انگشت شماری از کشورهای دیگر اضافه شده است.

دانیل، 28 ساله، که مانند دیگران خواست نام خانوادگی خود را مخفی کنند، گفت: “ما از دولت آمریکا چیزی نمی خواهیم.” ما فقط می خواهیم کار کنیم.

c.2023 شرکت نیویورک تایمز



منبع

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

ناامیدی از این برنامه همراه با ترس از گیر افتادن در یک شهر مرزی خشونت آمیز مکزیک، جایی که مهاجران هدف اخاذی قرار گرفته اند و 40 نفر از آنها در آتش سوزی در یک بازداشتگاه در ماه گذشته جان خود را از دست داده اند، در روزهای اخیر گروه های زیادی را مجبور به عبور از مرز کرده است. در معرض خطر بزرگ

او افزود: “قوانین مهاجرت فدرال نقض شده است و در این دولت یا دولت گذشته نقض نشده است.” “ما باید بفهمیم که به کجا می رویم. هیچ نوری در انتهای تونل نیست.»

پدر رافائل گارسیا، با بررسی جمعیتی که یک روز هفته گذشته در هر جهت پراکنده شده بودند، گفت: «این یک بحران واقعی است. «اگر الان اینطور است، پس از 11 مه چگونه خواهد بود؟ این چگونه قرار است آشکار شود؟»

هیچ کس مطمئن نیست که بعد از پنجشنبه چه اتفاقی خواهد افتاد. دولت فدرال انتظار دارد روزانه 13000 مهاجر بلافاصله پس از انقضای این اقدام، از حدود 6000 مهاجر در یک روز معمولی افزایش یابد. اما یکی از مقامات مستقر در امتداد مرز در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی می‌افتد، به خبرنگاران گفت: «من هیچ ایده‌ای ندارم» و در مورد افزایش احتمالی گفت: «فکر می‌کنم الان اینجاست».

در حالی که در روزهای اخیر مهاجران دسته جمعی از آنها عبور کرده‌اند، در مورد شانس خود در رژیم مرزی پس از عنوان 42 نامطمئن هستند یا توسط قاچاقچیان تحت فشار قرار می‌گیرند، انتظار می‌رود حتی بیشتر از آنها پس از لغو این اقدام به دنبال ورود باشند، زیرا می‌دانند که بلافاصله به مکزیک بازگردانده نخواهند شد. اگر خود را تسلیم کنند یا شرط ببندند که ماموران مرزی که بیش از حد کار کرده اند در صورت دویدن آنها را نخواهند گرفت.

مانند او، اکثریت قریب به اتفاق کلیسا را ​​ونزوئلایی ها تشکیل می دادند. با پول کم یا بدون پول، بسیاری گفتند که امیدوارند به نحوی در حمل و نقل به مکان هایی که قصد دارند شروعی تازه داشته باشند، کمک بگیرند.

تأثیر افزایش گذرگاه‌های مهاجران – بیش از 3 میلیون در 18 ماه اول دولت بایدن و بیشترین میزان در دهه‌ها – فراتر از مرزها رسیده است. شهرداران نیویورک، واشنگتن دی سی و جاهای دیگر گفته اند که هجوم به منابع آنها را تحت فشار قرار داده است، وضعیتی که توسط فرمانداران جمهوری خواه در فلوریدا، تگزاس و آریزونا که مهاجران را با اتوبوس به آن شهرها منتقل کرده اند بدتر شده است.

اما برای بایدن، برخی از شدیدترین انتقادها از سوی متحدان چپ وارد می‌شود که می‌گویند از اقداماتی که دولت برای محدود کردن تعداد مهاجران پذیرفته شده است، عمیقاً ناامید شده‌اند. آنها می گویند قانون جدید که مهاجران را ملزم می کند برای پناهندگی در کشوری که از طریق آنها به ایالات متحده سفر می کنند، درخواست پناهندگی بدهند، به گفته آنها، به طور غیرقانونی بسیاری حتی از شانس درخواست پناهندگی در آمریکا محروم می شود. دولت استدلال می کند که اکنون مهاجران بیشتری می توانند به صورت قانونی درخواست دهند، بدون اینکه خطر عبور خطرناک به مرز را تهدید کنند.

ماموران مرزی، مقامات ایالتی و محلی و حتی دستیاران ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن همگی برای ورود ده ها هزار مهاجر در روزهای آینده آماده می شوند. در حال حاضر، مردم شروع به عبور از شهرهای مرزی ایالات متحده کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنند که عنوان 42 پایان یابد، که از سال 2020 به دولت اجازه می‌دهد تا به سرعت شهروندان چندین کشور را به مکزیک بازگرداند.

مردم از مرز به مکزیک، در سیوداد جورز، 3 مه 2023 عبور می کنند. (جاستین همل/ نیویورک تایمز)

مردم از مرز عبور می کنند و به مکزیک باز می گردند، در سیوداد جو رز، 3 مه 2023. (جاستین همل/نیویورک تایمز)

اما بسیاری از کسانی که در مرز کار می کنند می گویند که هیچ مقدار آماده سازی کافی نیست.

این سوال در قلب یک چالش تاریخی با تاریخ تلخ قرار دارد. زمانی که محدودیت‌های الهام‌گرفته از همه‌گیری به پایان برسد، مقامات مرزی سیستم مهاجرتی را از سر خواهند گرفت که دهه‌ها است که عمدتاً شکست خورده است، اما با فشار اضافی سه سال تقاضای متوقف شده. حدود 35000 مهاجر در سیوداد خوارز، 15000 نفر دیگر در تیجوانا و هزاران نفر دیگر در سمت مکزیک در مرز 2000 مایلی انباشته شده اند.

لی گلرنت، وکیل ACLU، گفت که سازمان او فوراً به دادگاه خواهد رفت تا قوانین جدید را مسدود کند. سناتور رابرت منندز، DN.J.، گفت که جایگزین های تهاجمی به نیروهای گسترده تری که باعث مهاجرت مردم می شوند، نمی پردازد.