پانل 6 ژانویه شهادت تلویزیونی زنده را از ترامپ نمی گیرد

چنی که در انتخابات مقدماتی اوت وایومینگ پس از تبدیل شدن به سرسخت‌ترین منتقد جمهوری‌خواه ترامپ شکست خورد، نسبت به تعداد نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای 8 نوامبر که مشروعیت انتخابات 2020 را انکار می‌کنند ابراز نگرانی کرد. وی اذعان کرد که تحقیقات کمیته 6 ژانویه در ژانویه به طور دائمی پایان خواهد یافت، اگر جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را دوباره به دست گیرند.

چنی در مصاحبه تلویزیونی موضع خود را به صراحت بیان کرد که ترامپ مرتکب «جرایم جنایی متعدد» شده است و باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. او به تلاش‌های مکرر او که توسط کمیته 6 ژانویه برای تضعیف دموکراسی از طریق انکار شکست خود در انتخابات به جو بایدن دموکرات و با تحریک حامیانش در حمله خشونت‌آمیز به ساختمان کنگره اشاره کرد، اشاره کرد.

این امکان وجود دارد که وکلای او اگر به دادگاه بروند و سعی کنند آن را از بین ببرند، به سادگی می توانند زمان احضاریه را تمام کنند زیرا کمیته متشکل از دو جمهوری خواه و هفت دموکرات باید کار خود را تا پایان سال به پایان برساند.

چنی، از R-Wyo، در برنامه “Meet the Press” در NBC گفت: “ما در رابطه با بازجویی از رئیس جمهور سابق تحت سوگند ادامه خواهیم داد.” سطح سختگیری و انضباط و جدیتی که شایسته آن است. ما اجازه نمی دهیم – او این را به یک سیرک تبدیل نخواهد کرد.»

این کمیته خواستار شهادت ترامپ تحت سوگند در ماه آینده و همچنین سوابق مرتبط با تحقیقات خود است. برای جلوگیری از یک نبرد حقوقی پیچیده و طولانی، ظاهراً ترامپ به همکاران خود گفته است که اگر بتواند در طول شهادت زنده به سوالات پاسخ دهد، ممکن است به این احضاریه عمل کند.

او گفت: «من فکر می‌کنم که حزب یا باید از جایی که الان هستیم، که مکانی بسیار خطرناک و سمی است، برگردد، یا اینکه حزب منشعب می‌شود و یک حزب محافظه‌کار جدید ظهور می‌کند.» و اگر دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه باشد، حزب متلاشی خواهد شد و یک حزب محافظه کار به جای آن برمی خیزد.

مشخص نیست که ترامپ و تیم حقوقی او در نهایت چه واکنشی نشان خواهند داد. او می‌تواند از کمیته پیروی کند یا با آن مذاکره کند، اعلام کند که از احضاریه سرپیچی می‌کند یا به‌کلی آن را نادیده می‌گیرد. او می توانست به دادگاه برود و سعی کند جلوی آن را بگیرد.

او گفت که ترامپ “میل خود را برای استفاده از زور برای تلاش برای جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت نشان داده است. و میلیون ها آمریکایی دیگر وجود دارند که علیرغم هر گونه وابستگی حزبی، درک می کنند که این چقدر خطرناک است.”

واشنگتن (AP) – کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد شورش کنگره تحقیق می کند، با افزایش خطرات در مورد احضاریه فوق العاده خود از دونالد ترامپ، یکشنبه اعلام کرد که اجازه نمی دهد رئیس جمهور سابق در تلویزیون در مورد نقش مستقیمی که بازرسان کنگره می گویند او در تلاش برای شهادت داشته باشد، فکر کند. انتخابات 2020 را لغو کند.

برای پوشش کامل جلسات دادرسی 6 ژانویه، به https://www.apnews.com/capitol-siege بروید



منبع

___

او گفت: «ما گزینه‌های بسیار بسیار زیادی داریم که اگر رئیس‌جمهور سابق تصمیم بگیرد که به تعهدات قانونی‌اش عمل نمی‌کند، آن‌ها را بررسی خواهیم کرد، یک تعهد قانونی که هر شهروند آمریکایی باید از احضاریه تبعیت کند.»

چنی گفت: «ما در مورد تعدادی از جرایم جنایی مختلف که احتمالاً در اینجا مورد بحث هستند، کاملاً شفاف صحبت کرده ایم. “اگر وزارت دادگستری تشخیص دهد که آنها شواهدی را دارند که به اعتقاد ما وجود دارد و تصمیم می‌گیرند که پیگرد قانونی نداشته باشند، من فکر می‌کنم این واقعاً این موضوع را زیر سوال می‌برد که آیا ما یک کشور قانون هستیم یا نه.”

با این حال، در زمانی که ترامپ با جنگ‌های حقوقی دیگری در حوزه‌های قضایی مختلف، از جمله بر سر تجارت خانوادگی‌اش در نیویورک و رسیدگی به سوابق ریاست‌جمهوری در املاکش در مار-آ-لاگو در سال 2018، با این کمیته مواجه است، مزیت قانونی کمی برای همکاری با کمیته وجود دارد. فلوریدا.

اما نماینده لیز چنی، نایب رئیس کمیته، روز یکشنبه این احتمال را رد کرد. او گفت این کمیته که تصمیمات اصلی خود را با اتفاق آرا اتخاذ می کند، اجازه نخواهد داد شهادت ترامپ به “دعوای غذایی” در تلویزیون تبدیل شود و او هشدار داد که در صورت عدم رعایت احضاریه، کمیته اقدام خواهد کرد.

چنی در حالی که می‌گفت ممکن است «چند دوره انتخابات» طول بکشد، اصرار داشت که حزب جمهوری‌خواه می‌تواند راه خود را به عنوان مدافع دموکراسی و قانون اساسی پیدا کند. او به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 به عنوان یک لحظه مهم اشاره کرد.