هواداران جام جهانی به دلیل قیمت ها به تعویق افتادند، محدودیت های آبجو در رفت و آمد هوایی

برخلاف هوادارانی که در جام جهانی آفریقای جنوبی (2010)، برزیل (2014) و روسیه (2018) مجبور به پروازهای طولانی مدت بودند، مسیر دبی – دوحه در بیشتر موارد کوتاه‌تر است.

پس از هشت سال بیکار ماندن، فرودگاه سابق دوحه در حالی که هزاران مسافر شاتل در سالن‌های آن هجوم می‌آورند، دوباره زنده شده است. روز پنج‌شنبه، قطری‌ها با لباس‌های سنتی خرماهای آبدار و قهوه عربی را به هوادارانی که در پرچم‌های ملی خود آویزان بودند، تشویق کردند و عکس گرفتند.

دوحه، قطر (AP) – در این سفر کنید جام جهانی پس از آن که هواداران در سه تورنمنت گذشته مجبور به انجام پروازهای طولانی بین شهرها شدند، قرار بود در کشور کوچک میزبان قطر آسان باشد.

با این حال، تنش ها ادامه دارد. بحرین که تنها 45 دقیقه از دوحه فاصله دارد، همچنان به مشاجره بر سر سیاست و مرزهای دریایی با قطر ادامه می دهد. طرفدارانی که در پادشاهی جزیره می خوابند از هیچ پرواز آسانی لذت نمی برند.

بسیاری از طرفداران شاتل ها را یک فرآیند نسبتاً یکپارچه توصیف کردند – رسیدن به فرودگاه دبی کمتر از یک ساعت قبل از بلند شدن، عبور از خطوط بدون چمدان و حدود 50 دقیقه پرواز قبل از فرود در دوحه درست در زمان بازی خود.

ما می خواهیم یک تجربه دبی داشته باشیم. این برای ما جالب‌تر است.» برنارد بواتنگ دوآ، یک پزشک از غرب غنا که یک بسته هتل دبی را خریده است که به او پروازهای روز مسابقه و همچنین غذا و الکل نامحدود می‌دهد، گفت: «ما آزادی بیشتری می‌خواستیم.

او گفت: «تدارکات کل این سیستم برای مردم بسیار پیچیده است.

کشورهای همسایه ابوظبی و عربستان سعودی نیز شاتل های هوایی را برای کسب درآمد از رونق گردشگری جام جهانی ترتیب داده اند. هر چند دقیقه یک بوئینگ یا ایرباس بر فراز فرودگاه قدیمی دوحه غوغا می کند.

سایر هواداران در پروازهای شاتل به دلیل محدودیت الکل قطر خاموش شدند. هتل‌های معدود شهر تقریباً تنها مکان‌هایی هستند که مجاز به سرو الکل هستند، پس از ممنوعیت مصرف آبجو در استادیوم‌ها در لحظه آخر. تنها مشروب فروشی دوحه فقط برای ساکنین قطر با مجوز رسمی باز است.

ایاد محمد که تصمیم گرفت در ساحلی در بحرین بماند، روز پنجشنبه در شرق عربستان سعودی استراحت کرد.

مشکل اینجاست که شما باید مدت زیادی قبل از مسابقه به قطر برسید و باید زمان بیشتری را برای عبور از فرودگاه در نظر بگیرید.

چشم انداز پروازهای شاتل از امارات یا عربستان سعودی تا سال ها پیش غیرقابل تصور بود. در سال 2017، دو کشور عربی خلیج فارس، همراه با بحرین و مصر، قطر غنی از انرژی را بایکوت کردند و ارتباطات تجاری و مسافرتی را به دلیل حمایت امارت از اسلام سیاسی و روابط با ایران قطع کردند. قطر از عقب نشینی خودداری کرد و سال گذشته تحریم پایان یافت.

ده‌ها هزار طرفدار خارجی به دلایلی مانند قیمت بالای هتل، کمبود اقامتگاه و محدودیت الکل، به پروازهای شاتل بین دوحه و همسایه دبی روی آورده‌اند.

مویا پنجشنبه خود را صرف صحبت با خدمات مشتریان در فرودگاه دوحه کرد و نزدیک به 2000 دلار برای پرواز آنها در یک پرواز جدید هزینه کرد.

در همین حال، کلوپ‌های شبانه، میخانه‌ها، بارها و دیگر مکان‌های توریستی دبی مملو از روح هستند – و با قیمت‌های پایین‌تر نسبت به دوحه، جایی که یک آبجو به قیمت 14 دلار در جشنواره رسمی طرفداران به فروش می‌رسد. حتی در ابوظبی، پایتخت محافظه‌کارتر امارات متحده عربی، گردشگران می‌توانند بدون مجوز از فروشگاه‌های مشروب الکلی بخرند.

پوشش جام جهانی AP: https://apnews.com/hub/world-cup و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

فرودگاه روز پنجشنبه مملو از هواداران عربستانی بود که شهروندان آن پس از قطر و ایالات متحده بیش از هر ملیت دیگری بلیط جام جهانی را خریداری کرده اند. پیروزی شوکه کننده این هفته تیم عربستانی مقابل آرژانتین، هیجان بیشتری را برانگیخت.

اما دیگران آن را استرس‌زا و خسته‌کننده می‌دانستند.

فرناندو مویا، یک هوادار 65 ساله اکوادور از نیویورک، گفت که از پرواز از ابوظبی پشیمان است. مشکل فنی کارت هایه دوستانش که به عنوان ویزای ورود قطر عمل می کند، همراهانش را در پایتخت امارات سرگردان کرد.

ریاض، یک مقصد گردشگری مشتاق، به دنبال بهره مندی از رونق منطقه ای است و به کسانی که کارت هایا را دارند ویزای دو ماهه به پادشاهی ارائه می دهد. نواف محمد، دانشجوی سعودی گفت که تب جام جهانی در ریاض محسوس است و غربی‌های بیشتری در فرودگاه و کارناوال‌های پایتخت دیده می‌شوند.

ما می خواستیم پنج روز در دوحه بمانیم. ولی خیلی گرون بود آنا سانتوس، یک هوادار برزیلی که روز پنجشنبه به همراه همسرش وارد فرودگاه دوحه شد، گفت: ما آن مناطق هوادار عجیب را نمی‌خواستیم.

هشت استادیوم در قطر در نزدیکی پایتخت یا در نزدیکی پایتخت قرار دارند، بنابراین هواداران مجبور نیستند برای رسیدن به مسابقات خیلی دور بروند – در تئوری. این کشور جام جهانی خود را تا حدی به دلیل فشرده بودن آن از نظر زیست محیطی پایدار اعلام کرد، اما واقعیت کاملاً متفاوت است.

ممکن است افراطی، پرهزینه و از نظر زیست‌محیطی مشکوک به نظر برسد، اما پروازهای روزانه به یک انتخاب محبوب تبدیل شده‌اند، زیرا طرفداران ترجیح می‌دهند در جایی غیر از قطر بخوابند.

بیش از 12 هوادار جام جهانی که روز پنجشنبه مصاحبه کردند و تصمیم گرفتند در کشورهای همسایه بمانند، گفتند که هزینه آن کم است. خیلی ها نتوانستند در دوحه یا اصلاً جایی برای خوابیدن یک مکان مقرون به صرفه پیدا کنند. از آنجایی که قیمت هتل ها در ماه های منتهی به مسابقات افزایش یافت، هواداران مقتصد به دنبال مکان هایی در روستاهای پر طرفدار قطر پر از چادرهای برزنتی یا کانتینرهای حمل و نقل بودند.

«این روزهای طولانی است. این خسته کننده است.

ما در دبی یک هتل مجلل با پول نه چندان زیاد پیدا کردیم. … پروازها آنقدر شلوغ است که ما تنها نیستیم.»

دبی، پایتخت تجاری امارات متحده عربی، بهترین مقصد منطقه در خارج از دوحه است. خطوط هوایی دولتی مانند FlyDubai، حامل بودجه امارات، منابع را جمع آوری می کنند و 10 برابر تعداد پروازهای معمول به دوحه انجام می دهند.

او گفت: «این منطقه همیشه راحت نیست.

___

مفهوم شاتل های هوایی برای خلیج فارس، جایی که بسیاری از کسانی که در عربستان سعودی فوق محافظه کار یا کویت خشک زندگی و کار می کنند، برای آخر هفته به دبی می روند تا آزادانه بنوشند و در این کلان شهر پر زرق و برق تفریح ​​کنند، تازگی ندارد.

اما پروازهای کوتاه، که اغلب به عنوان سفرهای کوتاه‌تر از 500 کیلومتر (311 مایل) تعریف می‌شوند، به ازای هر کیلومتر پیموده شده به ازای هر کیلومتر سفر، آلودگی بیشتری نسبت به پروازهای طولانی دارند، زیرا چقدر سوخت برای برخاستن و فرود استفاده می‌شود.