نماینده برایان فیتزپاتریک در “رویروی ملت”

مارگارت برنان: خب، همانطور که می‌دانید، سازمان‌های خبری در تلاش هستند تا به آن سوگندنامه دست یابند. اما این موارد معمولاً در طول تحقیقات فعال منتشر نمی شوند. آیا درست است که آن را اکنون در بحبوحه تحقیقات منتشر کنیم؟

مارگارت برنان: اکنون به سراغ برایان فیتزپاتریک، نماینده جمهوریخواه کنگره پنسیلوانیا می رویم. او یک مامور سابق اف بی آی و دادستان فدرال است و از فیلادلفیا به ما می پیوندد. نماینده کنگره، صبح شما بخیر. من تعجب می کنم که به عنوان یک مامور سابق، شما اکنون حکم را دیده اید، همانطور که همه ما دیده ایم. در مورد جنایت احتمالی که مرتکب شده است چه چیزی به شما نشان می دهد؟

(پایان ویدئو کلیپ)

هرزه. فیتز پاتریک: در چند روز گذشته با چند تن از همکارانم، مارگارت، تماس گرفتم تا مطمئن شوم که حالشان خوب است. تک تک مقامات منتخب، تک تک رهبران باید به سنگینی سخنان خود توجه کنند. این نوع –

مارگارت برنان: به Face The Nation خوش آمدید. اکنون گفتگوی خود را با مامور سابق FBI، نماینده کنونی کنگره برایان فیتزپاتریک از پنسیلوانیا ادامه می دهیم. یک وب‌سایت محافظه‌کار بریتبارت، نماینده کنگره، اسامی ماموران FBI را منتشر کرد که به مار-آلاگو رفتند و با آن مرتبط بودند و اکنون تهدیدات آنلاین علیه آنها افزایش یافته است. من می خواهم برای شما بازی کنم که چگونه برخی از رهبران حزب جمهوری خواه وقایع این هفته را توصیف کرده اند.

هرزه. فیتزپاتریک: بله، فکر می‌کنم مارگارت، و من از همه همکارانم خواسته‌ایم مطمئن شوند که سنگینی کلماتشان را می‌فهمند و چیزهایی را که ما هنوز نمی‌دانیم درک می‌کنند. به همین دلیل است که آن سوگندنامه علت احتمالی بسیار مهم است. و واقعیت تاسف بار، مارگارت، منظورم این است که در چند سال کوتاه حضورم در کنگره، شاهد تضعیف هر سه شاخه دولت بوده ام که منجر به تهدید به خشونت و اعمال خشونت آمیز شده است، که با حمله به اعضای تیم بیسبال من شروع شده است. در زمین بیسبال، تهدید قضات دادگاه عالی، تهدید مجریان قانون، هم محلی و هم در جریان ناآرامی های تابستان 2020. و اکنون به مجریان قانون فدرال. همش غیر قابل قبوله

مارگارت برنان: و من می‌خواهم به بخشی از این حقیقت و واقعیت برسم، همانطور که ما آن را بیشتر در طرف دیگر یک استراحت می‌دانیم. و همچنین می خواهم در مورد تهدیداتی که علیه مجریان قانون مشاهده می کنیم با شما صحبت کنم، پس لطفا با ما همراه باشید. و ما تا چند دقیقه دیگر به گفتگوی خود ادامه خواهیم داد. ما بلافاصله برمی گردیم.

مک کال می گوید “هیچ برنامه ای” پیش از خروج آمریکا از افغانستان وجود نداشت

هرزه. فیتز پاتریک: نباید مهم باشد. هیچ کس بالاتر از قانون نیست. این یک اصل است که همه ما باید با آن موافق باشیم. اما تمام آنچه در اینجا می گویم، مارگارت، اقدامی بی سابقه است زیرا این روی چیزهای دیگر تأثیر خواهد داشت. به عنوان مثال- برای مثال، بسیاری از ما به سختی تلاش می کنیم تا FISA در بخش 702 را مجدداً مجوز دهیم. می‌دانید که اگر این حکم بیش از حد بود، و ما نمی‌دانیم که چنین بود یا نه. از آنجایی که مارگارت، روش‌های متوالی برای جمع‌آوری شواهد وجود دارد، همه چیز، از خدمات غیرفعال احضاریه با تاریخ تولید آینده، تا اجرای پویا حکم جستجو، که در اینجا دیدیم. کارهای زیادی در این بین وجود دارد که می توانید انجام دهید، از جمله یک احضاریه فوری که در آن احضاریه را ارائه می کنید. در در، شما وارد محل نمی شوید، اما تقاضای تولید فوری آن را دارید. ما نمی دانیم چه چیزی مناسب بود، چه چیزی موجه بود یا نه. و به همین دلیل است که این سوگندنامه بسیار مهم است. که به تمام سوالات پاسخ خواهد داد. بنابراین، من از همه همکارانم می‌خواهم در مورد چیزی که هنوز از آن اطلاعی نداریم، پیش داوری نکنند. و همچنین از همه همکارانم می‌خواهم که سنگینی سخنان شما را درک کنند و از مجریان قانون حمایت کنند.

یک سال پس از خروج آمریکا از افغانستان، سیطره طالبان بر افغانستان قوی تر از همیشه است

الیز استفانیک: حمله اف‌بی‌آی به رئیس‌جمهور ترامپ یک سوء استفاده کامل و بیش از حد از اختیارات آن است.

مارگارت برنان: اما شما در سال 2018 به لایحه ای رای دادید که داشتن اسناد یا مواد حاوی اطلاعات طبقه بندی شده را جرم می دانست. پرزیدنت ترامپ همان لایحه را امضا کرد و به قانون تبدیل شد. آیا او آن را شکست؟

مارگارت برنان: بسیار متشکرم، نماینده کنگره، فیتزپاتریک.

مارگارت برنان: آیا این مسئول است که به این مقامات مجری قانون به عنوان سرکش اشاره کند؟

مارگارت برنان: اگر نام دونالد ترامپ را از این حکم حذف کنید، با این حمله مشکلی ندارید؟

هرزه. فیتز پاتریک: – درست است. درست است، بله، هیچ کس ادعا نمی کند که داشتن یک مشکلی ندارد، البته من اینطور نیستم، که داشتن اطلاعات طبقه بندی شده در هر جایی خارج از SCIF اشکالی ندارد. من این را بهتر از هر کس دیگری با توجه به حرفه قبلی و وظایف کمیته فعلی ام می دانم، اما مشکل اینجاست که دولت در مورد بسیاری از آنچه که به طور عمومی گزارش می شود بحث می کند. پس سوگندنامه به این سوال پاسخ خواهد داد. می تواند به ما بگوید چه کسی اطلاعات نادرست ارائه می دهد. آیا این رئیس دولت قبلی است یا دولت فعلی؟ و ما باید آن را روشن کنیم.

مارگارت برنان: -از جمله رئیس جمهور سابق ایالات متحده که خواستار آرامش نشده است.

مارگارت برنان: و اکنون یک بولتن هشدار می دهد که مجری قانون در مورد سطح تهدید در حال حاضر. به همین دلیل می خواهم از شما بپرسم. یک شبه، مجموعه‌ای از اظهارات چهل و پنجمین رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «اف‌بی‌آی سابقه طولانی و بی‌وقفه فاسد بودن دارد». او گفت: «اف‌بی‌آی یک «شرکت جنایی RICO» است که منابع و روش‌های پوشش آن شامل اعمال مجرمانه است. کمپین او برای این کار جمع آوری کمک مالی می کند و به ارتشی از ماموران اف بی آی اشاره کرده است که به خانه او نفوذ کرده اند و گفته اند که امیدوار است آنها مدرکی در اختیار نگذارند. آیا او هدفی را پشت سر این مأموران FBI قرار می دهد؟

مارگارت برنان: -خب، رسید می گوید که او اطلاعات محرمانه و فوق سری و بالاتر را در جعبه های مار-آ-لاگو در اختیار داشته است.

متن زیر متن مصاحبه با نماینده جمهوریخواه برایان فیتزپاتریک از پنسیلوانیا است که یکشنبه، 14 اوت 2022، در برنامه “Face the Nation” پخش شد.

هرزه. فیتز پاتریک: خب، همین است- من این را می گویم، مارگارت، حداقل، اگر نمی خواهند آن را برای مصرف عمومی باز کنند، مطمئناً می توانند آن را به SCIF بیاورند تا به اعضای کمیته اطلاعات مجلس ما بیاورند. به هر حال، ما بر کل دستگاه اطلاعاتی نظارت داریم. بنابراین این چیزی است که برای ما گیج کننده است، مارگارت، من، مایک ترنر، عضو شگفت انگیز کنگره از اوهایو، که رویکرد بسیار سنجیده ای را نیز در پیش گرفته است. ما در اینجا پویایی بازی را درک می کنیم. ما فقط می خواهیم به حقیقت برسیم. حقیقت عینی ما اینجا هیچ زاویه ای از هیچ طرفی در نظر نمی گیریم.

هرزه. فیتز پاتریک: خب، این چیزی است که باید کشف کنیم. منظورم این است که هیچ کس مدعی نیست و هیچ کس نباید ادعا کند.

نماینده جمهوری‌خواه از جمهوری‌خواهان می‌خواهد که درباره جست‌وجوی ترامپ توسط FBI «قضاوت کنند».



منبع

(شروع کلیپ ویدیویی)

استیو اسکالیس: ما از حامیان بسیار قوی اجرای قانون هستیم و اگر ببینید برخی از ماموران سرکش می‌کنند و آژانسی را می‌بینید که کنترل‌ها و تعادل‌های مناسبی در بالا ندارد، برای همه نگران است.

هرزه. برایان فیتز پاتریک: بله، از اینکه من را دارید متشکرم. خوب، من فکر می کنم می توان آن را در یک خط خلاصه کرد، مارگارت، این یک اقدام بی سابقه بود که باید با توجیه بی سابقه ای حمایت شود. قسمت الف اقدامی بی سابقه بود. بله، ما این را می دانیم. چنین چیزی در تاریخ کشور ما هرگز اتفاق نیفتاده است. در مورد سوال دوم آیا توجیه بی سابقه ای داشت؟ این یک سوال باز باقی می ماند و ما دقیقاً می دانیم که کجا باید جستجو کنیم. و این قولنامه علت احتمالی است، همان سندی که در مهر باقی می ماند. بنابراین چون ما آن اطلاعات را نداریم، همه همکارانم در سمت چپ و راست را تشویق کرده‌ام که قضاوت خود را محفوظ نگه دارند و از خودتان جلوتر نروید، زیرا ما نمی‌دانیم آن سند شامل چه مواردی است. قرار است به سوالات زیادی پاسخ دهد. وقتی کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه را با اعضای کمیته اطلاعاتی دیگر برگزار کردیم، من به مطبوعات تلگراف زدم. بعد گفتم اسنادی که امروز بدون مهر و موم می بینید، که قید شده است، متاسفم، حکم، نویسندۀ حکم و قبض ملک، قرار نیست خیلی روشن شود. فراتر از اساسنامه ای که در حال بررسی بود.

هرزه. فیتز پاتریک: درست است. من فکر می کنم همه باید به آرامش دعوت کنند، همه در سراسر صفحه. و همه باید به مجریان قانون ما احترام بگذارند، خواه محلی باشند، ایالتی یا فدرال. مارگارت، من برای امنیت افسران مجری قانون، به خصوص در حال حاضر، بسیار نگران هستم. من خودم از طرف دفتر مطلع شدم که اخیراً توسط برخی از همین افراد جانم به خطر افتاده است. و این است – خشونت هرگز پاسخی برای چیزی نیست. مارگارت، ما در یک دموکراسی زندگی می کنیم که 246 سال قدمت دارد. این طولانی نیست. این فقط چند نسل است، و با این حال، ما قدیمی ترین دموکراسی جهان هستیم. و تنها راهی که می‌تواند از بین برود، این است که به نهادهایی که منجر به روی آوردن آمریکایی‌ها به آمریکایی‌ها می‌شود، بی‌احترامی کنیم و کل سیستم از هم بپاشد. و بسیاری از آن با کلماتی که ما استفاده می کنیم شروع می شود. بنابراین، من از همه همکارانم می‌خواهم، و ما شاهد بی‌احترامی در سراسر طیف سیاسی بوده‌ایم، مارگارت، که با مجریان قانون محلی، دادگاه عالی، که اکنون مجری قانون فدرال است، به آن اشاره کردم. هیچ کدوم مشکلی نداره هیچ یک از آن.