نشتی در خط لوله ای که نفت روسیه را به آلمان می آورد

سال گذشته، روسیه حدود 35 درصد از عرضه نفت خام آلمان را به خود اختصاص داد. اما این نسبت به دنبال تهاجم مسکو به اوکراین کاهش یافته است و تمرکز آلمان در حال حاضر بر حذف تدریجی منابع باقی مانده قبل از اجرای تحریم اتحادیه اروپا بر بیشتر واردات روسیه در سال آینده است.

گفت که علت نشت مشخص نیست. این حادثه به دنبال نشت در اواخر ماه گذشته در خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و 2 در امتداد بستر دریای بالتیک رخ داد.

خط لوله دروژبا که در زبان روسی به معنای “دوستی” است، یکی از طولانی ترین خطوط لوله نفت جهان است و پس از خروج از روسیه منشعب می شود تا نفت خام را به نقاطی از جمله بلاروس، اوکراین، لهستان، مجارستان، اتریش و آلمان برساند.

به گفته سرتیپ سخنگوی آتش نشانان، آتش نشانان در مزارع ذرت در نزدیکی روستای زوراویسه مشغول کار بودند تا نقطه دقیق نشت را مشخص کنند. کارول کیرزکوفسکی. او به تلویزیون دولتی تی‌پی اینفو گفت که تقریباً 400 متر مکعب نفت خام ریخته شده خارج شده و انتقال در طول خط مسدود شده است.

ورشو، لهستان (AP) – اپراتور لهستانی روز چهارشنبه گفت نشتی در یک خط لوله زیرزمینی نفت در لهستان که مسیر اصلی رسیدن نفت خام روسیه به آلمان است، شناسایی شد.

اپراتور، PERN، گفت که نشتی را در خط لوله دروژبا، که منشا آن روسیه است، عصر سه شنبه در حدود 70 کیلومتری (45 مایلی) شهر مرکزی لهستان، Plock، شناسایی کرده است.

یک ماه پیش، دولت آلمان کنترل سه پالایشگاه متعلق به شرکت انرژی روسیه روسنفت را به دست گرفت که حدود 12 درصد از ظرفیت پالایش نفت آلمان را تشکیل می دهند.



منبع