می سی سی پی می تواند ابتکارات را تجدید کند اما سقط جنین را ممنوع کند

این قطعنامه برای بحث بیشتر به صحن علنی مجلس خواهد رفت. در صورت زنده ماندن، سناتورها می توانند تغییرات مجلس نمایندگان را بپذیرند، به دنبال مذاکرات نهایی باشند یا اجازه دهند پیشنهاد بمیرد.

قانونگذاران جمهوری خواه روز سه شنبه پیشنهادی را ارائه کردند که بر اساس آن، رای دهندگان را از توانایی آنها برای آغاز اقدامات سقط جنین تحت یک فرآیند ابتکاری احیا شده رای گیری محروم می کند.

اگر روند ابتکاری پیشنهادی جدید تصویب شود، قانونگذاران ایالتی تنها افرادی در می سی سی پی خواهند بود که قدرت تغییر قوانین سقط جنین را دارند.

شانکس گفت: «در مورد آن نگرانی وجود داشت، بله.

مایکل گلدبرگ یکی از اعضای سپاه آسوشیتدپرس/گزارش برای ابتکار اخبار ایالتی آمریکا است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل مخفی گزارش دهند. او را در توییتر دنبال کنید twitter.com/mikergoldberg.





منبع

جکسون، خانم (AP) – ساکنان می سی سی پی ممکن است توانایی وضع سیاست های عمومی را از طریق طرح های رای گیری در سراسر ایالت به دست آورند، اما مردم از استفاده از این فرآیند برای تغییر قوانین سقط جنین منع خواهند شد.

در سال 2011، رای دهندگان می سی سی پی ابتکار “شخصیت” را رد کردند که زندگی را به عنوان شروع لقاح تعریف می کرد. این اقدام به عنوان راهی برای حذف حقوق سقط جنین تبلیغ شد و شکست آن بسیاری را در این ایالت عمیقا محافظه کار شگفت زده کرد.

برای قرار دادن ابتکار عمل در رای گیری سراسری در می سی سی پی، طومارها باید طی یک دوره 12 ماهه توسط حداقل 12 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده ایالت تا آخرین انتخابات ریاست جمهوری امضا شود. شانکس گفت که این حدود 240000 امضا خواهد بود.

نسخه اولیه قطعنامه هیچ مفاد مرتبط با سقط جنین نداشت. آنها سه شنبه اضافه شدند. فرد شانکس، نماینده جمهوری خواه کمیته قانون اساسی مجلس نمایندگان، به خبرنگاران گفت که در میان قانونگذاران جمهوری خواه نگرانی وجود دارد که رای دهندگان می سی سی پی ممکن است از روند ابتکاری برای گسترش دسترسی به سقط جنین استفاده کنند، که اکنون به شدت محدود شده است.

با شروع در دهه 1990، می سی سی پی یک فرآیند ابتکاری داشت که به مردم اجازه می داد اصلاحات پیشنهادی قانون اساسی ایالتی را در رای گیری قرار دهند. دادگاه عالی ایالت در سال 2021 حکم داد که این روند نامعتبر است زیرا به تعداد مساوی امضا از پنج منطقه کنگره نیاز دارد. این ایالت پس از سرشماری سال 2000 به چهار منطقه کاهش یافته بود، اما زبان ابتکاری هرگز به روز نشد.

الزامات سخت تر از الزامات تحت فرآیند ابتکار قبلی است. قبل از سال 2021، یک طومار فقط به 106000 امضا نیاز داشت تا در برگه رای ظاهر شود – 12٪ از کل آرای داده شده در آخرین انتخابات برای فرمانداری.

از زمان حکم دادگاه عالی در ماه ژوئن، رأی دهندگان در شش ایالت یا از طریق طرح های رأی گیری در سراسر ایالت، حقوق سقط جنین موجود را گسترش داده یا از آن حمایت کرده اند. کانزاس به شدت از حقوق سقط جنین در ماه اوت حمایت کرد و پنج ایالت دیگر یا این حقوق را رعایت کرده اند یا محدودیت های قانون اساسی در مورد سقط جنین را رد کرده اند.

از زمان صدور حکم در سال 2021، رای دهندگان می سی سی پی فاقد فرآیندی برای رسیدگی به مسائل از طریق راه اندازی طرح ها هستند. محدودیت در اقدامات رای سقط جنین آخرین به روز رسانی قطعنامه ای است که از طریق قوه مقننه عبور می کند و روند ابتکار عمل را احیا می کند. این اجازه می دهد تا قوانین پیشنهادی، نه اصلاحات قانون اساسی، در رای گیری قرار گیرند.

___

در ژوئن، دادگاه عالی ایالات متحده حمایت های قانون اساسی را برای سقط جنین بر اساس یک پرونده می سی سی پی لغو کرد. به عقیده اکثریت او، قاضی ساموئل آلیتو نوشت که این تصمیم اجازه می دهد تا قوانین سقط جنین از طریق فرآیند دموکراتیک حل و فصل شود.

آلیتو نوشت: «رو و کیسی باید نادیده گرفته شوند و اختیار تنظیم سقط جنین باید به مردم و نمایندگان منتخب آنها بازگردانده شود.