مردی به روستایی دورافتاده نقل مکان کرد و ارتباطش را با عزیزانش قطع کرد. او ماه‌ها بعد دوباره ظاهر شد و 137 پوند سبک‌تر شد و می‌گوید چرخه چند دهه کاهش و افزایش وزن را شکسته است.


برایان اوکیف

برایان اوکیف قبل و بعد از کاهش وزنبرایان اوکیف

  • برایان اوکیف، 34 ساله، همه چیز را برای کاهش وزن امتحان کرده بود، بنابراین تصمیم گرفت که باید کاری جدی انجام دهد.

  • او به روستایی دورافتاده نقل مکان کرد، کارش را رها کرد و به مدت هفت ماه با عزیزانش قطع ارتباط کرد.

  • او به مدت پنج ساعت در روز حرکت می کرد و از ابتدا غذا می پخت تا بیش از نیمی از وزن بدن خود را کاهش دهد.

برایان اوکیف در تمام زندگی خود با وزن خود دست و پنجه نرم کرده بود، هر رژیم غذایی و تمرینی را زیر نور آفتاب امتحان می کرد، اما احساس می کرد که دوباره و دوباره همان 40 پوند را کم می کند و اضافه می کند.

بنابراین او تصمیم گرفت که یک کار جدی انجام دهد.

اوکیف، 34 ساله، اهل ایرلند، زمانی که به روستای کوچکی در اسپانیا نقل مکان کرد، 338 پوند وزن داشت، کار خود را رها کرد و تمام ارتباط خود را با خانواده و دوستانش قطع کرد.

هفت ماه بعد او 137 پوند، بیش از نیمی از وزن بدن خود را از دست داده بود و به خانه ایرلند رفت تا عزیزانش را غافلگیر کند و واکنش آنها را در یک ویدیوی TikTok ثبت کرد که بیش از 32 میلیون بار دیده شده است.

در این ویدئو، اوکیف گفت که پس از 15 سال تلاش برای رژیم‌های غذایی و تمرینات مد روز، تصمیم گرفت تمرکز خود را بر روی ترازو متوقف کند و به جای آن روی انعطاف‌پذیری ذهنی و ایجاد نظم و انضباط تمرکز کند.

اوکیف در صحبت با اینسایدر گفت که کاهش وزن فوق العاده سخت بود و او اذعان کرد که روش های او افراطی بود.

داروهای جدیدی مانند سماگلوتید که به کاهش وزن افراد پس از سال‌ها تلاش کمک کرده است، نشان می‌دهد که چگونه اضافه وزن صرفاً مشکل خودکنترلی ضعیف و فقدان اراده نیست. و متخصصان به طور کلی به افراد توصیه می کنند که با ایجاد آهسته آهسته عادات سالم و بدون محدودیت زیاد وزن خود را کاهش دهند.

اما یک دوره کوتاه و شدید کاهش وزن که یک تا سه ماه طول می کشد، می تواند برای کسانی که چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند و باور خود را در مورد توانایی موفقیت از دست داده اند، قبل از انتقال به یک سبک زندگی پایدارتر، مربی شخصی و مربی کاهش چربی جردن مفید باشد. سیات به اینسایدر گفت.

نرخ کاهش وزن سالم و پایدار برای اکثر افراد به طور متوسط ​​یک پوند در هفته یا 0.5 درصد از وزن بدن شما است، اما افراد چاق و دارای اضافه وزن می توانند با خیال راحت سریعتر وزن کم کنند زیرا باید بیشتر از دست بدهند.

مایک متیوز، مربی شخصی و متخصص تغذیه معتقد است که افرادی که بیش از 100 پوند وزن کم می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت تا چهار پوند در هفته وزن کم کنند.

اوکیف گفت: «قطعاً آن را به همه توصیه نمی‌کنم، اما این سناریوی عالی برای من بود.

اوکیف در طول 20 سالگی وزن اضافه کرد

او گفت که اوکیف یک کودک اضافه وزن بود، اما رفتن به مدرسه شبانه روزی در نوجوانی و انجام ورزش زیاد به او کمک کرد تا لاغر شود.

او گفت، با این حال، زمانی که او به کالج رفت، سبک زندگی معمولی دانشجویی از نوشیدن و خوردن غذا همراه با آسیب، منجر به افزایش وزن “به شدت” اوکیف شد.

در طول 20 سالگی، او انواع رژیم‌ها و سبک‌های تمرینی را امتحان کرد – از کتو گرفته تا کراس فیت – به کلینیک‌های کنترل وزن رفت و حتی بادکنکی در شکمش نصب کرد که قرار بود گرسنگی را کاهش دهد که بعداً آن را حذف کرد. او گفت که او برای چند ماه مقداری وزن کم می‌کرد، اما همیشه دوباره آن را به دست می‌آورد و معمولاً تا حدود 330 پوند برمی‌گشت.

دکتر نیک فولر به اینسایدر گفت: “رژیم غذایی و کاهش وزن به عنوان یک استرس بزرگ بر بدن تلقی می شود، و بدن برای از بین بردن این استرس با خاموش شدن و در نتیجه اطمینان از بازگشت به وزن اولیه کار می کند.”

متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند که رژیم‌های غذایی مد روز مانند کتو بیش از حد محدودکننده هستند و نمی‌توانند پایدار باشند، در حالی که تحقیقات نشان می‌دهد که ممنوع کردن غذاها می‌تواند باعث می‌شود که شما تمایل بیشتری به خوردن آن‌ها داشته باشید و کمتر به رژیم غذایی سالم پایبند باشید.

در سال 2017، اوکیف پس از نقل مکان به لندن و وارد شدن به یک برنامه روتین خوب با رژیم غذایی و ورزش، طی 5 ماه 70 پوند از دست داد. اما او گفت که همه چیز پس از جشن گرفتن مدرک کارشناسی ارشدش به هم ریخت. او بعد از اینکه بیشتر شب‌ها شروع به سفارش غذای بیرون‌بر بزرگ کرد، وزن خود را به نصف زمان کاهش داد.

اوکیف گفت: “کاهش وزن چیزی بود که بیشتر از همه می خواستم، اما حاضر نبودم برای رسیدن به آن در درازمدت فداکاری کنم.”

اوکیف برای از بین بردن وسوسه به یک دهکده کوچک اسپانیایی نقل مکان کرد

در پایان سال 2020، در سن 33 سالگی، اوکیف به شهر اسپانیایی پالما، در جزیره مایورکا نقل مکان کرد، جایی که برادرش که به عنوان پزشک کار می کرد، او را تشویق کرد تا به او بپیوندد و تغییری ایجاد کند. اما چرخه کاهش و افزایش وزن ادامه یافت.

در حدود اکتبر 2021، اوکیف یک بار دیگر متعهد شد که آن را بشکند.

او استدلال می کرد که در حال مبارزه است زیرا دسترسی به غذاهای لذت بخش بسیار آسان است و زندگی اجتماعی او حول غذا و نوشیدنی متمرکز شده است. بنابراین او با نقل مکان به یک دهکده ماهیگیری کوچک در مایورکا به نام Cala Figuera که فقط یک مغازه در زمستان باز داشت، آن جنبه های زندگی خود را حذف کرد.

تفکر O’Keefe منعکس کننده تحقیقات در مورد محیط هایی است که به عنوان محیط های چاقی شناخته می شوند، جایی که دسترسی آسان و تبلیغات غذاهای بسیار فرآوری شده و پر کالری افراد را به خوردن ناسالم و سبک زندگی بی تحرک تشویق می کند و به افزایش نرخ چاقی کمک می کند.

اوکیف همچنین تمام ارتباط خود را با خانواده و دوستانش قطع کرد و به آنها گفت که قرار است “روی خودش کار کند” و به مدت سه ماه با آنها صحبت نخواهد کرد.

اوکیف گفت که حداقل از نظر او بیشتر از او حمایت می کردند. اما وقتی او به آنها گفت که در پایان سه ماه ادامه می دهد، مخالفت بیشتری وجود داشت.

او می‌گوید: «فقط احساس می‌کردم همه چیز را امتحان کرده‌ام، و شاید تغییر دادن چیزی به این حد باشد.»

پنج ساعت در روز آگاهانه حرکت می کرد

O’Keeffe با سگ خود به مدت یک ساعت در روز راه رفتن، قبل از رفتن به یک باشگاه ورزشی قدیمی محلی گرد و غبار، و همچنین شنا، دویدن و حرکات کششی شروع کرد. به زودی او به مدت پنج ساعت در روز حرکت آگاهانه انجام می داد.

او گفت که اوکیف با انجام تمرینات روزانه، حتی در هنگام آسیب دیدگی، برای ایجاد نظم و انضباط و انعطاف پذیری، خود را به چالش کشید، حتی اگر می دانست که بیش از حد تمرین می کند.

اوکیف گفت: «من نیاز داشتم که خودم را به حد نهایی برسانم.

او گفت: “یک چرخه معیوب در کاهش وزن وجود دارد که در آن شما غذا می خورید زیرا از اضافه وزن ناراضی هستید، بنابراین وزن بیشتری اضافه می کنید و این شما را ناراضی تر می کند.” O’Keeffe می خواست برعکس ایجاد کند – “یک چرخه مثبت و تقویت” – و دائماً احساس کند که به چیزی دست می یابد که او را به جلو سوق دهد.

یک ماه بعد، او کار خود را رها کرد تا 100٪ روی کاهش وزن تمرکز کند، پس انداز خود را پس انداز کند و با پختن غذا از ابتدا در پول خود صرفه جویی کند.

او گفت که اوکیف غذای خود را با استفاده از برنامه MyFitnessPal ردیابی کرد و به طور متناوب روزه گرفت تا به او کمک کند به هدف خود یعنی 2200 کالری در روز و 200 گرم پروتئین پایبند بماند.

انجمن بین المللی تغذیه ورزشی مصرف بین 1.4 تا 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن را توصیه می کند. با این حال، به افراد چاق توصیه می شود با توجه به اینکه وزن کلی بدنشان بیشتر است، کمتر (1.2 تا 1.5 گرم در روز به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) مصرف کنند.

زمانی که حدود 56 پوند وزنش پایین بود، هوس مک‌دونالد کرد، اما وقتی متوجه شد نزدیک‌ترین مک‌دونالد یک ساعت فاصله دارد، به این نتیجه رسید که ارزشش را ندارد.

نقشه اوکیف کار می کرد و وزنه مدام پایین می آمد.

اوکیف همیشه می دانست که برای کاهش وزن به بیش از سه ماه زمان نیاز دارد

اوکیف هرگز فکر نمی‌کرد که سه ماه برای کاهش وزن حدود 140 پوند کافی باشد، اما فکر می‌کرد که این کار برای دوستان و خانواده‌اش آسان‌تر می‌شود.

تنها کسی که با او صحبت می کرد پدرش بود که وقتی مادرش بیرون بود هفته ای دو بار با او تماس می گرفت. او آلزایمر «نسبتاً پیشرفته» دارد و اوکیف گفت که می‌دانست این تماس را به خاطر نمی‌آورد.

پس از چهار ماه، او همچنین شروع به صحبت در مورد تمرین با یکی از آشنایانش کرد که یک مربی قدرت و آمادگی است – اما به او نگفت که چه کار می کند.

در همان زمان، خواهر کوچکتر اوکیف به او پیام داد: “خوشحالی؟”

او پاسخ داد: «بله»، اگرچه این لزوماً درست نبود، اما بعداً متوجه شد که «تامین شده است». او به شدت به خودش فشار می آورد، اما نسبت به دستاوردهایش احساس خوبی داشت.

اوکیف گفت: “من به چیزی می رسیدم که برای 15 سال بیشتر از هر چیزی می خواستم.”

اوکیف وقتی به خانه برگشت همه را شگفت زده کرد

با نزدیک شدن به تابستان، اوکیف قصد داشت به خانه برود و دوستان و خانواده‌اش را غافلگیر کند و فقط به چند نفر درباره برنامه‌اش گفت تا بتوانند از واکنش‌هایشان فیلم بگیرند، اما سطح کاهش وزن او را مخفی نگه دارند.

در ژوئیه 2022، او در آستان خانه ظاهر شد و شبیه فردی کاملاً متفاوت از هفت ماه قبل بود.

اوکیف گفت: شگفت انگیز بود. “همه برای من بسیار شوکه و خوشحال بودند. من هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.”

این چیزهای کوچکی است که از زمان کاهش وزن اوکیف را تحت تأثیر قرار داده است، مانند اینکه بتوانم به راحتی روی صندلی هواپیما بنشینم: “قبلاً در قفل بودم، با یک علامت کمربند ایمنی را ترک می کردم. اولین باری که روی صندلی هواپیما نشستم، احساس کردم انگار در آن شنا می کنم.»

برایان اوکیف

برایان اوکیف این عکس را به عنوان پس زمینه گوشی خود نگه می دارد.برایان اوکیف

خواهر اوکیف او را در بامبل ثبت نام کرد و او از میزان توجه او شگفت زده شد. او اکنون یک دوست دختر دارد که در جزیره تنریف اسپانیا زندگی می کند و به پالما بازگشته است.

او گفت که از تابستان، اوکیف ورزش را کاهش داده و شروع به خوردن بیشتر برای کمک به ساخت عضله کرده است، اما می‌خواهد پس از لذت بردن از عیش و نوش با دوستان و خانواده‌اش، دوباره برگردد.

او گفت که اوکیف هنگام کاهش وزن در رسانه های اجتماعی پست نمی گذاشت، اما اکنون محتوای آموزشی را به اشتراک می گذارد و به دیگران در سفرهای خود کمک می کند، که همچنین او را تشویق می کند که در مسیر خود بماند.

اوکیف مطمئن است که این بار وزن خود را کاهش خواهد داد، نه فقط به این دلیل که بیش از هر زمان دیگری از دست داده است، بلکه به این دلیل که – همانطور که او امیدوار بود – انعطاف‌پذیری و سبک زندگی‌ای که از آن لذت می‌برد ایجاد کرده است.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع