جمهوری خواهان انتقادات را در مورد بالون جاسوسی چین افزایش دادند

با این حال، برخی هنوز سوالات و نگرانی های زیادی دارند. به طور خاص، آنچه که آنها را نگران می کند، این سوال است که چه چیزی در آینده است.

با نزدیک شدن این بالون جاسوسی به آلاسکا، پاسخ باید کاملاً واضح باشد. قبل از اینکه وارد آسمان ما شود باید سرنگون می شد. درعوض، دولت بایدن دوباره دست و پا کرد.” آنها آگاهانه به یک هواپیمای نظامی خارجی مجهز به نرم افزارهای جاسوسی اجازه دادند تا به حاکمیت ایالات متحده حمله کند و بدون مانع در سراسر کشور حرکت کند. حریم خصوصی آمریکایی های بی شماری را به خطر می اندازد.»

این وضعیت در جلسه توجیهی مجلس نمایندگان آمریکا حتی پرمخاطره‌تر بود، پس از آن، نماینده مارجوری تیلور گرین (R-Ga.) درباره اینکه چگونه مقامات دولت را “بی‌معنی” کرد، به خود می‌بالید. به گفته چندین قانونگذار، گرین در جلسات توجیهی هنگامی که می خواستند توضیح دهند چرا منتظر رسیدن بالون به سواحل اقیانوس اطلس بودند، فریادهای فحاشی سر داد و گفت: «باورت نمی کنم».

جمهوری خواهان پس از دریافت گزارش های طبقه بندی شده در مورد تهاجم و اطلاع از شلیک شی دوم در بالای آلاسکا توسط دولت بایدن، انتقاد خود را از نحوه برخورد دولت بایدن با بالون جاسوسی چین افزایش می دهند.

اما گزارش‌ها حاکی از آن است که چین در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ بالن‌های متعددی را بر فراز آمریکا پرواز می‌کرد، هرچند در آن زمان شناسایی نشدند.

اکثر جمهوری خواهان متقاعد نشدند.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.





منبع

در حالی که بالون چین اهمیت ژئوپلیتیکی آشکاری دارد، به قانونگذاران جمهوری خواه نیز گشایش سیاسی داد – و آنها آن را پذیرفته اند.

به گفته پولیتیکو، برخی از جمهوری‌خواهان در ابتدا به دنبال نوشتن قطعنامه‌ای بودند که در آن از مدیریت اوضاع بایدن، رئیس‌جمهور بایدن انتقاد می‌کرد، با این ایده که احتمالاً ساعت‌ها قبل از برنامه‌ریزی برای ایراد سخنرانی خود در روز سه‌شنبه، رأی‌گیری برگزار شود.

در سراسر راهرو، دموکرات‌ها تا حد زیادی از پاسخ کاخ سفید و ارتش به بالون حمایت کرده‌اند و استدلال می‌کنند که پکن اطلاعات زیادی از دستگاه غول‌پیکر جمع‌آوری نکرده است و بیشتر چیزهایی که آنها تهیه کرده‌اند، ایالات متحده از آن آگاه است زیرا آنها قادر به نظارت هستند. آن را و پس از فرود در اقیانوس اطلاعات را بازیابی کنید.

جمهوری خواهان به طور علنی دولت بایدن را تحت فشار قرار می دهند تا پاسخی در مورد تصمیمش برای اجازه دادن به بالون برای عبور از قاره ایالات متحده قبل از سرنگونی آن بدهد و این سوال را مطرح می کنند که وقتی چین دوباره آمریکا را به روشی مشابه آزمایش کند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

جمهوری خواهان بعد از ظهر جمعه پس از اعلام کاخ سفید مبنی بر اینکه ارتش ایالات متحده یک “شیء در ارتفاع بالا” را که بر فراز حریم هوایی آلاسکا پرواز می کرد، شلیک کرد، این انتقاد را دوچندان کردند.

چین یک بالن جاسوسی برای پرواز در سراسر آمریکا فرستاد. دولت بایدن این فرصت را داشت که آن را بر فراز آلاسکا سرنگون کند و آنها تصمیم گرفتند به آن اجازه دهند در سرتاسر آمریکا جاسوسی کند. سناتور تام کاتن (R-Ark.) پس از جلسه توجیهی همه سناتورها در روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت.

مقامات دولت بایدن روز پنجشنبه پشت درهای بسته به قانونگذاران مجلس نمایندگان و سنا اطلاع رسانی کردند و اطلاعات بیشتری در مورد تصمیم برای ساقط کردن بالون بر فراز اقیانوس اطلس پس از سفر از آلاسکا به مونتانا و تمام مسیر به کارولینای جنوبی ارائه کردند.

دولت نمی‌خواهد به هیچ چیز متعهد شود، زیرا آنها انعطاف‌پذیری لازم برای انجام کاری را می‌خواهند که من مطمئن هستم اگر خلبانان و عکاسان متعهد این بالون را بر فراز مونتانا نمی‌دیدند، در اینجا انجام می‌دادند، اجازه می‌دادند به راه خود ادامه دهد. کاتن افزود: به کنگره نگویید، به مردم آمریکا نگویید، و مطمئناً آن را ساقط نکنید.

سناتور استیو داینز (ر-مونت) پس از جلسه توجیهی روز پنجشنبه گفت: «سوالات بی‌پاسخ زیادی دارم». از نظر پیچیدگی آن بالن جاسوسی چینی، کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود خواهد داشت.»

وی افزود: “این بستگی به این دارد که بالون کجا باشد، بستگی به این دارد که ما بخواهیم اطلاعاتی را روی آن جمع آوری کنیم یا خیر، به توانایی های بالون بستگی دارد.”

این اولین حمله به حریم هوایی ایالات متحده نیست و آخرین تهاجم با بالن نخواهد بود. سناتور جان تستر (D-Mont.)، یکی از هدف‌های اصلی حزب دموکرات برای جمهوری‌خواهان در سال 2024، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت. “من فکر می کنم خطوط زیادی وجود دارد که باید روی نقطه ها به هم وصل شوند. … چه کرد [the Chinese] گرفتن؟ و آنها آن را از کجا دریافت کردند؟ و وقتی دوباره این اتفاق بیفتد، چه کار خواهیم کرد؟»

قبل از اینکه اخبار شی دوم منتشر شود، طبقه بندی شده بود که به نظر می رسید جلسات توجیهی اعضای هر دو اتاق در این هفته، کمک چندانی به رفع ناامیدی GOP نکرده است.

بایدن روز پنجشنبه تلاش کرد تا جنجال‌های فزاینده را رام کند و در مصاحبه‌ای به Noticias Telemundo گفت که این بالون “یک شکاف بزرگ نیست” و آن را به دیگر تلاش‌های جمع‌آوری اطلاعات در سراسر جهان تشبیه کرد.

افزودن بعد دیگری به نزاع های حزبی، نبرد نوپای ریاست جمهوری در سال 2024 است، زیرا رئیس جمهور سابق ترامپ در تلاش بود تا از این وضعیت یونجه سیاسی خارج کند. ترامپ در تعدادی از پست‌های Truth Social ادعا کرد که اگر من رئیس‌جمهور بودم، چینی‌ها هرگز بالون (بالون) را بر فراز ایالات متحده نمی‌پرداختند.»

مایکل والتز (R-Fla) «من سعی می‌کنم بفهمم که چرا این بالون بسیار کوچک‌تر – به اعتراف خودشان، بسیار کم‌تر – با محموله بسیار کوچک‌تر، آنقدر تهدیدی تلقی می‌شد که دیگری چنین تهدیدی نبود. یکی از اعضای کمیته روابط خارجی در مصاحبه ای به CNN گفت. “و نمی تواند فقط ارتفاع باشد.”

سناتور راجر مارشال (R-Kansas) “بنابراین می‌توانیم اشیاء مشکوک را قبل از اینکه از مرز ما عبور کنند، ساقط کنیم… همانطور که من پیشنهاد کردم.” در Tw نوشتآن.

مجلس نمایندگان روز پنجشنبه به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن حزب کمونیست چین را به دلیل شناور کردن بالون جاسوسی بر فراز قاره آمریکا محکوم کرد و استدلال کرد که این مأموریت «نقض گستاخانه حاکمیت ایالات متحده» است.

برخی از قانونگذاران جمهوری خواه استدلال می کنند که این نشان می دهد که ایالات متحده در واقع توانایی پایین انداختن بالون چین را دارد. به گفته جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، این شی کوچکتر از بالون چینی بود و در ارتفاع 40000 فوتی پرواز می کرد و “یک تهدید معقول برای ایمنی پرواز غیرنظامیان” بود. مقامات هنوز نمی دانند که منشأ آن کجاست.

داینز که ریاست ستاد انتخاباتی مجلس سنا را برعهده دارد، با توجه به انتظارات خود از نحوه مدیریت دولت با بالون آینده، گفت که فکر می‌کند این امر “بر اساس مورد به مورد” خواهد بود.

من به عنوان یک آلاسکایی خیلی عصبانی هستم. من می‌خواهم از کلمات دیگری استفاده کنم، اما نمی‌خواهم.» واقعیت این است که آلاسکا اولین خط دفاعی آمریکا است، درست است؟ اگر قرار است روسیه به سمت شما بیاید، اگر قرار است چین به سمت شما بیاید، ما دقیقاً می دانیم که چگونه می آیند. آنها بالا می آیند و از آلاسکا عبور می کنند.

تعدادی از سناتورهای جمهوری خواه که جلسه توجیهی روز پنجشنبه را ترک کردند، نشان دادند که از مقامات دولت چیز زیادی یاد نگرفته اند که قبلاً از گزارش های خبری عمومی به دست نیامده اند، و مصمم بودند که بالون باید خارج می شد.

گرین گفت: “من آنها را تکه تکه کردم.”

علیرغم اینکه قطعنامه به راحتی با 419-0 تصویب شد، برخی از جمهوری خواهان همچنان در جریان مناظره در صحن مجلس نمایندگان دولت را شکستند.

با این حال، یک استثنای قابل توجه سناتور میت رامنی (رامنی از یوتا) بود که از مدیریت دولت بایدن در مورد وضعیت دفاع کرد.

بایدن این هفته گفت که به پنتاگون دستور داده است که بالون را «در اسرع وقت» شلیک کند، اما مقامات امنیت ملی تشخیص دادند که «بهترین زمان برای انجام این کار زمانی بود که بالون از آب گذشت.» پس از سرنگونی دستگاه، ارتش ایالات متحده تلاش های بازیابی را برای جمع آوری زباله ها آغاز کرد.

اما نماینده مایکل مک کال (تگزاس)، رئیس کمیته روابط خارجی، گفت که او بر دو حزبی بودن این اقدام تاکید می کند و بر اهمیت ارسال پیامی متحد مبنی بر عدم موافقت به پکن به جای برجسته کردن تقسیم واشنگتن تاکید می کند.

به سوالات من پاسخ قانع کننده ای داده شد و معتقدم دولت، رئیس جمهور، ارتش و سازمان های اطلاعاتی ما ماهرانه و با دقت عمل کردند. رامنی پس از جلسه توجیهی به خبرنگاران گفت: در عین حال، توانایی های آنها فوق العاده چشمگیر است.

سناتور لیزا مورکوفسکی (آلاسکا)، در جلسه استماع کمیته فرعی جداگانه در روز پنجشنبه در حالی که از مقامات دفاعی بازجویی می کرد، به وضوح عصبانی ظاهر شد.

او گفت: «ببینید، حجم کل جمع‌آوری اطلاعاتی که توسط هر کشور در سراسر جهان انجام می‌شود، بسیار زیاد است.

نماینده راسل فرای (RS.C.)، نماینده منطقه ای که بالون روی آن شناور بود، گفت: «عدم پاسخ از سوی این دولت به نظر من سهل انگارانه بود. این آزمونی بود که توسط حزب کمونیست چین انجام شد و من را ناراحت می‌کند که بگویم دولت در این آزمون شکست خورد.»