مجلس نمایندگان آمریکا به لایحه افزایش امنیت دادگاه عالی رأی می‌دهد

واشنگتن (رویترز) – انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه لایحه‌ای را به تصویب نهایی کنگره برساند که امنیت دادگاه عالی را با توجه به تهدیدهایی که علیه قضات پیش از صدور حکم پیش‌بینی‌شده برای محدود کردن حقوق سقط جنین ایجاد می‌کند، تقویت می‌کند.

این قانون که قبلاً توسط سنا تصویب شده بود، به نظر می‌رسد که آرای لازم را برای عبور از مجلس دارد و رئیس جمهور جو بایدن آماده امضای آن به قانون است. این اقدام حمایت پلیس را از خانواده‌های قضات و افسران ارشد دادگاه گسترش می‌دهد.

دموکرات‌های مجلس می‌خواستند حمایت‌هایی را برای خانواده‌های کارمندان و دیگر کارمندان دیوان عالی به قانون اضافه کنند، اما پس از مخالفت جمهوری‌خواهان سنا، این ماده را کنار گذاشتند.

استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان، روز سه‌شنبه اشاره کرد که از زمان افشای این نظر، “تهدیدهای خشونت آمیز” علیه کارمندان دادگاه صورت گرفته است.

دادگاه عالی در هفته های آینده قرار است در مورد یک پرونده سقط جنین بزرگ در می سی سی پی رای دهد. پیش نویس نظر افشا شده در ماه گذشته نشان داد که اکثریت محافظه کار آن آماده است تا حکم تاریخی Roe v. Wade در سال 1973 را که سقط جنین را در سراسر کشور قانونی می کرد، لغو کند.

(گزارش توسط مویرا واربرتون در واشنگتن؛ گزارش اضافی توسط نیت ریموند؛ ویرایش توسط اندی سالیوان و ویل دانهام)



Source link

قوه قضائیه فدرال همچنین خواستار قوانین جداگانه ای است که حمایت بیشتری را برای همه قضات فدرال ارائه دهد. سرویس مارشال های ایالات متحده گفت که قضات در سال 2021 در معرض 4511 تهدید و ارتباطات نامناسب قرار گرفتند.

وزارت دادگستری ایالات متحده همچنین از نیروی پلیس موجود در دادگاه حمایت بیشتری می کند.

حکم پیش بینی شده در مورد یکی از تفرقه انگیزترین موضوعات در ایالات متحده منجر به اعتراض در خارج از خانه برخی از قضات شده است. مردی در کالیفرنیا که تفنگ دستی، مهمات، کلاغ و اسپری فلفل به همراه داشت، در خارج از خانه قاضی برت کاوانا در مریلند در 8 ژوئن دستگیر و به تلاش برای قتل متهم شد.

نویسنده مویرا واربرتون

میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواه سنا روز دوشنبه گفت: «مسئله امنیتی به قضات دیوان عالی مربوط می شود، نه کارکنان بی نامی که هیچ کس نمی شناسد.